..: Osud spojení ČD a ZSSK Cargo stále nejasný :..

Ilustrační obrázekPraha, Bratislava - Jednání o fúzi českého nákladního dopravce ČD Cargo se slovenskou Cargo Slovakia vrcholí. Ale dosud nejsou všechny spory mezi českou a slovenskou stranou vyřešeny. Již v loňském prosinci se proti tomuto plánu ozvali někteří významní slovenští politici. V současné době se staly největšími brzdami projektu spory ohledně podílu jednotlivých vlastníků a ceny. Zástupci obou stran projednají další osud návrhu již na konci letošního dubna. „Podle mých informací je konec dubna termínem, kdy se má česká strana rozhodnout, zda v projektu bude pokračovat, nebo ne,“ řekl generální ředitel ČD-C Ing. Josef Bazala. Tuto informaci potvrdil i ministr dopravy Aleš Řebíček.

První z významných obtíží se stalo ocenění obou společností. Hodnotnější z nich by totiž měla mít ve společném podniku většinový podíl. Podle tvrzení generálního ředitele nákladní dopravy ČD je to právě česká strana, která by také měla získat majoritu. „Slovenské cargo již druhým rokem zaznamenává ztrátu kolem 400 milionů, náš podnik vloni vydělal po očištění zhruba 1,1 miliardy korun,“ informoval o svém názoru Bazala. Dalším argumentem zastánců Bazalovy varianty je rozdíl v zisku obou společností. Zatímco ČD-C vykázalo loni tržby 18 miliard Kč, Cargo Slovakia 14 miliard, ale v korunách slovenských.

Podle původního jízdního řádu fúze mělo dojít k podepsání memoranda o sloučení obou nákladních dopravců již v průběhu listopadu loňského roku. Hlavními bariérami dohod se však stala neochota a obavy jak slovenských politiků, tak samotných manažerů Cargo Slovakia. Jedním z nich je i předseda slovenské politické strany HZDS Vladimír Mečiar.

Zdroj: E15


Samir Lepara | 3.4.2008 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nákladní doprava

More from Česká republika (celá) Slovensko (celé)


Registered user bugear 
05.04.2008 (17:11)  
@Seath: To by mě zajímalo, co tam kromě pár 750/753 a Čmeláků mají tak zajímavého. A pro osobku vůbec nic.
04.04.2008 (8:44)  
Spíše bezvýznamní slovenší politici, kterým nejde o nic jiného než jejich vlastní zviditelňování. Co například udělal soudruh Mečiar pro zkvalitnění železniční dopravy na Slovensku ?
Holt soudruh Mečiar musí řvát, protože rozdělení ČSD na dvě samostatné železnice bylo následkem jeho aktivit při rozdělování společného státu a teď by se najednou mělo vytvářet "ČSD Cargo".
Dalším následkem politického rozhodnutí bylo dětinsky "debilní" přepřahání lokomotiv v pohraničních přechodových stanicích u většiny vlaků, ačkoli ve stejné době se stále více prosazovalo přejíždění lokomotiv do zahraničí (Rakousko/Německo), nebo dokonce české lokomotivy jezdily vesele do Drážďán či Berlína, ale současně končily na česko & slovenské hranici. Rovněž lokomotivní čety ukončovaly jízdu v pohraniční stanici, protože bylo pro slovenskou stranu "politicky" nepřijatslé, aby český strojvedoucí jezdil do Žiliny nebo Bratislavy – tedy pro odborníky to problém nebyl, ale byli k tomu tlačeni "z příslušných politických kruhů".
Obnova jízd slovenských strojvedoucích do Česka a naopak přísla mnohem později než jízdy českých strojvedoucích do Drážďan a německých do Prahy nebo Kutné Hory ...
Vytvoření "ČSD Carga" není jistě ideálním řešení problémů obou společností, ale je to to nejlepší řešení ze všech špatných.
03.04.2008 (23:26)  
To vazne politicky neprojde. Vyvolalo by mozna jeste vetsi bengal, jaky tady nastane, az CD Cargo bude kupovat Railon.

Lepsi by bylo ale nespojovat to. ZSSK Cargo ma spoustu srotu homologovaneho na ceskou sit a to je z konkurencniho hlediska vice nez zajimava vec. :)

Treba by pak v prosinci vyjel i RT Expres...
Registered user Qaws 
03.04.2008 (22:15)  
Řekl bych, že kdyby se to podařilo, mohlo by jít o "významnou" firmu na Evropském železničním trhu. Přece jen by šlo o předěl mezi západem a východem..
Mno, uvidíme. Však čas ukáže co a jak...

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko