..: V Řikoníně narazil MVTV čelně do nákladního vlaku :..

Řikonín - Ve čtvrtek 6.3.2008 před třináctou hodinou se v železniční stanici Řikonín čelně střetl montážní vůz trakčního vedení s nákladním vlakem. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, škody na vozidlech jdou do statisíců. Ještě horším následkům zabránila duchapřítomná reakce výpravčího, který pohotově zastavil dopravu.

Ve 12:45 se na vyloučené koleji mezi Vlkovem u Tišnova a Řikonínem samovolně rozjel zatím z neznámých příčin montážní vůz trakčního vedení (MVTV2) a na sedmnáctipromilovém klesání nabral během dvoukilometrové jízdy rychlost cca 50 kilometrů v hodině, kterou vjel do železniční stanice Řikonín. Zde pravděpodobně rozřízl výměnu, protože následně čelně narazil rychlostí 47 km/h do nákladního vlaku, vedeného "laminátkou" 240.050, který měl postaveno na odjezd.

Řikonínský výpravčí si naštěstí přijíždějícího MVTV všiml a duchapřítomně zastavil tlačítkem "generální stop" právě projíždějící nákladní vlak. Jeho strojvedoucí stačil zastavit a utéci z lokomotivy, což mu zřejmě zachránilo život a také významně omezilo následné škody. Následoval čelní náraz, po němž vznikla na hnacím vozidle nákladního vlaku škoda cca 400 tisíc, na MVTV 750 tisíc korun. Šetření probíhá, podle předběžného závěru Drážní inspekce zřejmě šlo o fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů.

Moravské městečko se nezapsalo do černých kronik poprvé. V roce 1970 v něm došlo k jedné z největších železničních tragédií v histori českých železnic, při níž byly dva vagóny projíždějícího rychlíku 57 Pannonia shozeny z viaduktu vyšinutými vozy vedle stojícího nákladního vlaku, do nějž zezadu narazil lokomotivní vlak, vypravený z hlásky bez odhlášky. Ve zřícených vagónech zahynula 31 osoba a dalších 18 bylo těžce raněno. Po této nehodě byl na trati urychleně zaveden trojznaký autoblok, nebo tak to aspoň historické prameny uvádějí. Ve skutečnosti se tu jezdilo ještě více než deset let na telefon, což zapříčinilo další vážnou nehodu o osm let později.

zdroj: denik.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.3.2008 (18:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kik  mail  
06.03.2008 (20:40)  
Po rozboru autobloku bych raději poznamenal jinou skutečnost. To urychlené zavedení autobloku trvalo více jak deset roků.A nehoda u Říkonína nebyla jediná, která byla zaviněna nesprávnou odhláškou.Velmi vážná nehoda se stala za Pohledem směrem na Havl. Brod v roce 1978.Ještě v té době se tu stále jezdilo na telefon.
06.03.2008 (20:42)  


Díky za upřesnění, s vaším dovolením ho zanesu do textu. Já čerpal z historického pramene, kde byla přesně tato formulace.
06.03.2008 (20:33)  
Vjezdové návěstidlo není na autobloku závislé. Je to jasné již z povahy věci - povoluje vjezd do stanice. Poslední návěstidlo autobloku (u 4znakého předposlední) je jeho předvěst (jak správně napsal J.Průša).
06.03.2008 (20:37)  


Ano, poslední oddílové návěstidlo autobloku je zároveň předvěstí vjezdového návěstidla, takže na něm závislé být asi musí, ne? Postedit: Už jsem si konečně ujasnil pojmy, máte samozřejmě pravdu.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
06.03.2008 (20:32)  
Úpo, Jsem rád že ses to vzal s humorem. Dík
06.03.2008 (20:32)  
NIcKON : Ale kdež, v předpisech z roku 1962 bylo stanoveno, že vlak musí stát u oddílového návěstidla autobloku s návěstí stůj 3 minuty a teprve pak může pokračovat v jízdě, pokud jsou splněny podmínky "ble, ble … ".
Pak se mohlo jet, pokud si pamatuji, rychlostí 30 km/h k nejbližšímu oddílovému návěstidlu … (s pohotovostí zastavit před vyskytnuvší se překážkou) - ten tehdy platný předpis nemám zrovna po ruce … nejsem si jist, zda se mohlo jet i rychleji, pokud se na opakovači objevila zelená.
Takže i těžké údernické vlaky musely zastavovat …
Dle současného předpisu lze pokračovat ihned po zastavení … jsou-li splněny podmínky "ble ble …"
Do AB lze zapojit i staniční ZZ, takže vjezdové i odjezdové návěstidlo pak fakticky fungují jako návěstidla AB a výpravčí nemusí tato návěstidla obsluhovat.
06.03.2008 (20:39)  


Já zase někde mám po tátovi návěstní předpisy z let 1954 a 1960, kdy se docela zásadně měnily. A vím, že se tam přesně tohle měnilo. Ovšem znejistěl jste mě, když nad tím teď přemýšlím, tak v těch z roku 1954 byla jakási dodatková tabule na oddílovém návěstidle, povolující podmínečné projetí stůj, která v roce 1960 zmizela. Co vy na to?
06.03.2008 (20:30)  
vim, co je to autoblok..jen jsem nevedel, co je to trojznaky autoblok...navic uz jsem perfektne poucen od kolegy s nickem mouka...dekuji
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
06.03.2008 (20:19)  
Já tedy žasnu a dlubnu si do Úpy, nevíš co je autoblok? Co děláš tady na webu? No, ale nikdo učený z nebe nespadl!!!
Zde vjezdové zhlaví žst. Říkonín http://www.svetlanka.ic.cz/webjihlava/webjihlva_066.jpg
více na http://www.svetlanka.ic.cz/webjihlava
tak a ted mě ukamenujte.
06.03.2008 (19:46)  
ad AB vjezdova i odjezdová návestidla jsou závislá odjezdove předvěstí 1 oddílove návestidlo a posledni oddílove předvěstí vjezdové návestidlo. Stůj na oddilovém návestidle lze projet pouze podle rozhledových poměrů bla bla bla. Původně se ještě tato návestidla extra označovali.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.03.2008 (19:22)  
mouka: V D1 možná, ale když se nad tím logicky zamyslíte, tak by tam vjezdová měla být také. Postedit: Pokud se nemýlím, tak možnost podmínečně pokračovat na "stůj" podle rozhledu, zavedená především kvůli údernickým přetíženým vlakům, které by se na širé trati už znovu nerozjely, byla na autobloku zrušena v roce 1960 s novými návěstními předpisy.
06.03.2008 (19:21)  
vyborne, dekuji za presne informace!:)zase jsem o chlup vzdelanejsi
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
06.03.2008 (19:10)  
NIcKON: Jen odjezdová a oddílová, alespoň je to tak v D1.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko