Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dovolil plzeňské Škodě Holding nákup šumperského podniku Pars nova. Cenu akvizice Škoda Holding nehodlá zveřejnit, podle dřívějších odhadů má ale jít o stovky milionů korun. ÚOHS především zkoumal, zda-li spojení těchto dvou firem nemůže poškodit zákazníky, zejména městské dopravní podniky a České dráhy. Škoda holding se totiž zabývá výrobou kolejových vozidel, hlavně tramvají, a Pars zase jejich opravami.
"Úřad v této souvislosti oslovil odběratele se žádostí o sdělení stanoviska k posuzovanému spojení a možným dopadům na jejich společnost. Žádný z oslovených odběratelů se nevyjádřil negativně ke spojení," uvedl tiskový mluvčí Škody Holding Kristián Chalupa k šetření ÚOHS. Místopředseda představenstva Škoda Holging Tomáš Krsek k obchodu dodal: "Do Šumperku přicházíme pokračovat a dále rozvíjet obor, který má celosvětově obrovský potenciál. Zároveň přinášíme rozsáhlejší možnosti a příležitosti, které souvisejí s pozicí Škodovky jako jedničky v oblasti kolejových vozidel ve střední Evropě."
Škoda Holding v současnosti zaměstnává 2500 lidí ve své divizi Transportation, do které mimo plzeňskou Škodu Transportation a Škodu Electric patří i výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Šumperská Pars nova má v současné době kolem 840 zaměstnanců.
zdroj: Financninoviny.cz
Ilustrační foto © Škoda
Ach jo, kam to spějeme?
Nevidím na tom nic tak strašného, tramvaj 14T mi přijde dobrá, pohodlná. S Astrou nemám zkušenosti neboť v Praze nejezdí...
MildaIV: no asi toho víš opravdu málo... pročti si diskusní fora a budeš vedět více co se chystá v oblasti tramvají.
Taz: Myslíš že pro škodovku bude finančně výhodné udržovat výrobu dvou přímo si konkurujících modelů ? Podle mě v Šumperku nechá a možná i posílí akorát to, co nedělá jinde.
A co se Aster týče, jsou to ideální tramvaje třeba na zakroucenou dvojku v Plzni, zkusil sis někdy lézt byť do zrekonstruované a otočné tramvaje s třemi schody o holých? Pak teprve oceníš Astru s nízkou podlahou...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.