..: ÚOHS: Škoda může koupit Pars nova :..

Ilustrační obrázekBrno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dovolil plzeňské Škodě Holding nákup šumperského podniku Pars nova. Cenu akvizice Škoda Holding nehodlá zveřejnit, podle dřívějších odhadů má ale jít o stovky milionů korun. ÚOHS především zkoumal, zda-li spojení těchto dvou firem nemůže poškodit zákazníky, zejména městské dopravní podniky a České dráhy. Škoda holding se totiž zabývá výrobou kolejových vozidel, hlavně tramvají, a Pars zase jejich opravami.

"Úřad v této souvislosti oslovil odběratele se žádostí o sdělení stanoviska k posuzovanému spojení a možným dopadům na jejich společnost. Žádný z oslovených odběratelů se nevyjádřil negativně ke spojení," uvedl tiskový mluvčí Škody Holding Kristián Chalupa k šetření ÚOHS. Místopředseda představenstva Škoda Holging Tomáš Krsek k obchodu dodal: "Do Šumperku přicházíme pokračovat a dále rozvíjet obor, který má celosvětově obrovský potenciál. Zároveň přinášíme rozsáhlejší možnosti a příležitosti, které souvisejí s pozicí Škodovky jako jedničky v oblasti kolejových vozidel ve střední Evropě."

Škoda Holding v současnosti zaměstnává 2500 lidí ve své divizi Transportation, do které mimo plzeňskou Škodu Transportation a Škodu Electric patří i výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Šumperská Pars nova má v současné době kolem 840 zaměstnanců.

zdroj: Financninoviny.cz

Ilustrační foto © Škoda


JiříK. | 7.3.2008 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
07.03.2008 (21:23)  
Ad mirekmir: Problém je v tom, že telecom a Eurotel neměly společný trh, neboť jeden byl monopolem v pevných telefonních sítích a druhý podnikal v mobilních sítích. Problém by nastal v případě, že by se chtěly spojit třeba T-Mobile a Eurotel, to už by ÚOHS asi nepovolil.
07.03.2008 (20:27)  
tramvaje s třemi schody o holých?
Ach jo, kam to spějeme?
Nevidím na tom nic tak strašného, tramvaj 14T mi přijde dobrá, pohodlná. S Astrou nemám zkušenosti neboť v Praze nejezdí...
registrovaný uživatel tenzor 
07.03.2008 (20:11)  
mirekmir: já bych to řekl, ale bylo by to jednak sprosté a jednak trestně postižitelné, protože bych to nemohl dokázat :)
07.03.2008 (19:12)  
ÚOHS před časem povolil spojení TELECOMU s EUROTELEM. Když teda povolil spojení dvou největších tlkm. gigantů s tím, že se nic neděje, tak nač tam ten ÚOHS vlastně je ? Aby zkoumal spojení kováře z Dolní s podkovářem z Horní ?
registrovaný uživatel taz 
07.03.2008 (18:49)  
MildaIV, ale já o tom nic nevím, já reagoval na příspěvek citací a dotazem. Co tak mám povědomí tak Pars dělá rekonstrukce a modernizace, např. ř.954 a myslím i nízkopodlažní tramvaje, z obyčejných, netuším jestli je to konkurence pro Plzeň.
07.03.2008 (21:40)  


Pars ale také (viz odkaz v článku) vyvíjí novou nízkopodlažní motorovou jednotku. Škoda zase pro změnu jednopatrovou nízkopodlažní elektrickou jednotku. Sloučením těchto projektů nejen že ušetří za vývoj, ale i budou moci dodávat jednotky stejného typu, ale s rozdílným pohonem. ČD už dávno avizovaly, že budou mít o takové jednotky zájem. Tímto by Škoda mohla získat něco, co mlže nabídnout proti zahraničním konkurentům. Přecijenom nové vedení ČD dává jasně najevo, že si už nebude brát servítky a půjde klidně i přes mrtvoly (=nákup klidně v zahraničí), že netrpí žádnou železniční nostalgií...
07.03.2008 (18:38)  
Já nevím já jsem s tramvajemi z Parsu spokojen. Ale Astra na dvojce... To je noční můra s těma pevnejma podvozkama. To si pak vycukanej jako cukna :-).
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.03.2008 (18:02)  
alex2111:každodení cesta do práce v K3R-N me dokonale probudí, to jak se celá tramvaj třese, vrže, kraval ze neslyším pořádně ani informační systém. Tak neklidný chod a nepříjemné zvuky jsem v životě v žádné tramvaji neslyšel.

MildaIV: no asi toho víš opravdu málo... pročti si diskusní fora a budeš vedět více co se chystá v oblasti tramvají.
07.03.2008 (17:54)  
Koyot: Třeba taková K3R-N má nízkopodlažní část.
Taz: Myslíš že pro škodovku bude finančně výhodné udržovat výrobu dvou přímo si konkurujících modelů ? Podle mě v Šumperku nechá a možná i posílí akorát to, co nedělá jinde.
registrovaný uživatel sames1 
07.03.2008 (17:47)  
Jak Skoda tak Pars jsou na vzestupu. Pars mohl byt tobry konkurent Skodovky ktera se tlaci na vychod. Co se ale stane? Appian Group mi prijde jako Wolswagen ve Skode auto. Nemuvim o strojnim zlepseni ale o managmentu. A Auta ze Skody se od favoritu dostaly az k 6 druhum a k tomu se objem vyroby neustale zvecuje a jmeno Skoda se oprasuje vsude ve svete. Ale kazdej tomu rika Wolsvagen s levnejsi kaputazi. Alspon v Anglii jo.
registrovaný uživatel koyot 
07.03.2008 (17:24)  
No že dojde k odprodeji Škodovky je docela dobře možné, přeci jen Appian Group jsou asi především investoři, ne strojní inženýři. Jinak nechápu co řešíte, zainteresované firmy nic nenamítají, takže já to beru jako jasný signál k expanzi Škodovky, která musí v rámci posílení své konkurenceshcopnosti posilovat své výrobní portfolio.

A co se Aster týče, jsou to ideální tramvaje třeba na zakroucenou dvojku v Plzni, zkusil sis někdy lézt byť do zrekonstruované a otočné tramvaje s třemi schody o holých? Pak teprve oceníš Astru s nízkou podlahou...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko