..: ÚOHS: Škoda může koupit Pars nova :..

Ilustrační obrázekBrno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dovolil plzeňské Škodě Holding nákup šumperského podniku Pars nova. Cenu akvizice Škoda Holding nehodlá zveřejnit, podle dřívějších odhadů má ale jít o stovky milionů korun. ÚOHS především zkoumal, zda-li spojení těchto dvou firem nemůže poškodit zákazníky, zejména městské dopravní podniky a České dráhy. Škoda holding se totiž zabývá výrobou kolejových vozidel, hlavně tramvají, a Pars zase jejich opravami.

"Úřad v této souvislosti oslovil odběratele se žádostí o sdělení stanoviska k posuzovanému spojení a možným dopadům na jejich společnost. Žádný z oslovených odběratelů se nevyjádřil negativně ke spojení," uvedl tiskový mluvčí Škody Holding Kristián Chalupa k šetření ÚOHS. Místopředseda představenstva Škoda Holging Tomáš Krsek k obchodu dodal: "Do Šumperku přicházíme pokračovat a dále rozvíjet obor, který má celosvětově obrovský potenciál. Zároveň přinášíme rozsáhlejší možnosti a příležitosti, které souvisejí s pozicí Škodovky jako jedničky v oblasti kolejových vozidel ve střední Evropě."

Škoda Holding v současnosti zaměstnává 2500 lidí ve své divizi Transportation, do které mimo plzeňskou Škodu Transportation a Škodu Electric patří i výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Šumperská Pars nova má v současné době kolem 840 zaměstnanců.

zdroj: Financninoviny.cz

Ilustrační foto © Škoda


JiříK. | 7.3.2008 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.03.2008 (14:17)  
Hawkey: na skodovackych tramvajich je priserny zejmena pristup skodovky, pokud se s nima neco stane. A ze je s nima porad neco. Dalsi vec je, ze nektere dobre a osvedcene reseni se zameni za "nove", ktere je ovsem uplne k nicemu, nebo aspon velice komplikuje praci.
A to, ze by snad skodovka vyrobila neco, jak si to dany provozovatel objedna, je bud Vas nepovedeny for, nebo hluboky omyl. Pro tohoto vyrobce je napriklad neprekonatelny problem zmenit usporadani, nebo jen tvar pridrznych madel v salonu vozu. O tom, ze by snad s vyrobkem dodali i potrebne servisni naradi a pripravky ani nemluve. A tak dal...
09.03.2008 (11:59)  
Já si myslím, že to bude dobré. Nejde o podnik poskytující služby, kde se mi nelíbí jejich slučování, protože tak nabývají velkou moc různí odboroví extrémisté, vydírající nejen vedení podniku, ale i uživatele služeb různými stávkovými akcemi. Zde, pokud by vypukla stávka, tak to bude mít jen dopad na výrobce a jeho zaměstnance. FRK
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.03.2008 (22:54)  
ad Serge:

Jde (i u CCCP) o délku pobytu ve vozidle, v neposlední řadě. Z Carskovo Sela do Pítěru (1972) šlo spíše o obavy z podnapilých spolucestujících (zprvu) a pak z těch slečen, kterých jsme se zastali a nemohli se jich zbavit (neb seznaly, že jsme inostranci - ale zvítězili jsme=unikli).
Tramvaje v Krivom Rogu - no, ja drugoj takoj strany něznaju.

Nicméně, přirozené jízdní otřesy dvounápravového vozidla a čtyřnápravového (tedy 2 dvounápravové podvozky) jsou subjektivně odlišné. Já se na pensylvánských podvozcích Žabotlama cejtím líp, než v M 152.

Ovšem, je-li blbě, resp. vůbec nenamazaná torna u rumunského rychlíkového kočáru, pak jen doufáte, že se to na jedné každé výměně do odbočky s vámi neutrhne, jako ondyno u Řikonína, a jste rád, že to trvalo "jen" z Lipska do Prahy...
registrovaný uživatel SergeS 
08.03.2008 (22:40)  
stoupa: ja sem Ikaruse zazil a zazil sem Moskevske metro i Ruske primestske vlaky ( po kterych i 810 je pohodlna jizda )

M: me se spis zda ze dotycnemu vadi tramvaj 14T uz jako celek - i kdyz tam bude stat tak ty zada ho budou bolet
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.03.2008 (21:42)  
Karotka a Serge:

No, z pohledu cestujícího, brněnská šalina před T2 byla lepší, než pražský Křižik, T1 nic moc, T3/4 - fajn, ale někdy v zimě hřály ty sedačky "cu moc", o parnu v létě nemluvě. Dnešní metro se sedačkama oproti lavicím z CCCP připadá mi snové, zcela srovnatelné se soudobým S-Bahn v Berlíně.

Platí však obdoba mého názoru na ř. 810. Jak dlouhý pobyt ve vozidle je předpokládán?

Douška: do roku 1980 abonent přepravou Ikarusy z metra Budějárna na Jižní Město. Kdo nezažil, nepochopí 2x denně sardinkování (o lince 135 před metrem A na ČVUT do Dejvic nemluvě). Přesto pro mne býval vždy větší šok než vlastní sardinkování spolucestovat ve veřejné dopravě se "živejma", tj. drobným zejména hospodářským zvířectvem. Avšak zažil jsem živou husu i v Aeroflotu ...
registrovaný uživatel M 
08.03.2008 (20:07)  
SergeS - copak o to, metro, busy, cokoliv - to jiste jo. Ale kdyz ho z te saliny boli zada, tak proc si v ni sakra seda teda? Nechapu...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.03.2008 (18:54)  
KAROTKA: škodovácká tramvaj má označení 14T, nikoli T14 jako byly značeny tramvaje z ČKD...
registrovaný uživatel SergeS 
08.03.2008 (14:27)  
Ajemgud: mno - ja bych to zas tak slozite neresil - ale - v Parsu maji kseft z rekonstrukci , tak prc ten kseft nekoupit a nevytezit penize ?

KAROTKA: tak kdyz ti tolik vadi , tak proc s nima jezdis ? mas jeste autobusy/metro/vlastni nohy , a dyztak si pockej na dalsi tramvaj , zas tolik jich neni
08.03.2008 (13:11)  
Ajemgud: Souhlas!
Já osobně si myslím že T14 nejsou snad ani konstruované pro lidi, ale pro dobytek a napište mi sem co chcete, já s ní jezdím docela často a bolí mě z ní záda.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.03.2008 (9:36)  
Jedna z přirozených cest, jak dobývat trh je koupit konkurenci. A firma sama je holt taky zboží.

To, že si nevážím rekonstruopvaných vozidel na bázi M 152 (hlavně 2 nápravy, není po reko klimoška, výkon motoru sporný), ještě neznamená, že si nevážím Parsu
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko