..: Likvidace stromů na Vyšehradě bez povolení pokračuje :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město přišlo o památku, z Vyšehradu totiž zmizel bez povolení památkově chráněný objekt. Firma, která loni zvítězila ve výběrovém řízení Českých drah a koupila historickou budovu vyšehradského nádraží, bez vyjádření památkářů i drážního úřadu zbourala bývalou čekárnu. Domek stál mezi kolejemi a s hlavní budovou ho spojoval podchod. Právě v těchto okamžicích stavební firma likviduje stromy v okolí, na což také nemá povolení.

"Vlastníkovi jsme psali s tím, že objekt nádraží Vyšehrad je vyhlášen za nemovitou kulturní památkou a že ho zboural bez našeho povolení," řekla Ivana Síbrtová z památkového odboru pražského magistrátu. Firma TIP Estate nepožádala ani o vyjádření drážního úřadu, nutné pro odstranění domku, sdělil náměstek stavební sekce úřadu Michal Fořt. Stanovisko vlastníka se nepodařilo získat. "Jedná se o hrubé porušení zákona," uvedla Síbrtová. Společnosti hrozí pokuta do 100.000 korun. Odbor se podle Síbrtové chystá zahájit řízení, chce požádat o spolupráci i radnici druhé městské části, ve které se nádraží nachází.

"Myslím si, že budova zmizet nemusela, protože je to památkově chráněný objekt. Mě to velmi překvapuje, měli se k tomu vyjádřit památkáři," řekl ČTK zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek. Podle něj byla ve výběrovém řízení drah podmínka, že bývalá čekárna se má přesunout. "My jsme se stěhováním nesouhlasili, protože přestěhovat něco, co má urbanistickou hodnotu ke vztahu k hlavní budově, se nám nelíbilo," dodal Vondrášek. I pokud by společnost měla v úmyslu domek pouze rozmontovat a přemístit, potřebovala by k tomu podle Síbrtové povolení, které neměla.

České dráhy se k incidentu nechtějí vyjadřovat. "My jsme prodali objekt ve veřejné soutěži za 42 milionů korun. Bohužel už s tím nemůžeme nic dělat," uvedl mluvčí drah Ondřej Kubala. Zbourání domku mezi kolejemi není jediný problém, který nový vlastník má. Nelegálně vykácel keře a stromy na pozemcích vedle nádraží. Případ řeší Česká inspekce životního prostředí i odbor životního prostředí Prahy 2. "Totálně tam také zničili chodník. Vjeli na něj náklaďáky a celý chodník z mozaikové dlažby rozorali," uvedl Vondrášek.

Podle zprávy našeho čtenáře ve středu 5.3. 2008 probíhala přímo na místě stavba oplocení a také likvidace stromů a keřů. Podle zatím nepotvrzených informací robíhají i tyto práce bez povolení a odbor památkové péče pražského magistrátu se chystá zakročit tentokrát dříve, než ex post u již zbourané čekárny. Připravujeme další informace.

Pro historickou budovu, která je ve velmi špatném stavu, hledaly dráhy nájemce od začátku 90. let. Minulý rok vypsaly výběrové řízení, společnost TIP Estate podala nejvyšší nabídku. O budovu měla zájem i radnice Prahy 2, chtěla tam vybudovat kulturně-společenské centrum.

zdroj: ceskenoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.3.2008 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.03.2008 (23:15)  
Nejmenoval ste se vy zamlada Kapek?
01.03.2008 (19:39)  
Konečně někdo tu barabiznu odklidil - teď už by tedy snad nic nemělo bránit mírnému narovnání oblouku za účelem zvýšení rychlosti, ne?
01.03.2008 (11:26)  
Když jsem jel 26. prosince okolo a uviděl jsem zčásti rozebranou čekárnu na plošinových vozech, doufal jsem, že bude "pouze" přemístěna, ale tohle...:-/ ta pokuta je směšná!
29.02.2008 (12:01)  
Spíš proto, že to je pravděpodobně dohromady včetně podchodu jedna nemovitost. Otázka je kde budou koleje po nějaké optimalizaci, ale pravděpodobně blíž k ulici Vnislavově (větší radius oblouku) ..
registrovaný uživatel Bovlk 
29.02.2008 (11:48)  
Čekárnu nejspíš prodali proto, aby se jí zbavili. Čili chcete nádražní budovu? Fajn, ale berte i s čekárnou a postarejte se o ní sami. Jinak mi prodej (či spíše nákup) čekárny také nedává moc smysl.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.02.2008 (8:23)  
No jó, první podchod na stanici v Praze, to zní hezky. I já si pamatuju v které obci a kterém objektu můj syn pozbyl první "mléčný" zub. Ale kolik pětiletek je pro veřejnost stanice i podchod s čekárnou mimo provoz? Naskýtá se otázka, proč dráha prodala i objekty v kolejišti. Pro staniční budovu v tomto místě lze chápat komerční využití. Pro podchod a čekárnu na peronu mezi kolejema, kde vlak (komerčně) nestaví asi dost těžko.
29.02.2008 (7:35)  
sAd: U této stanice je památková ochrana dobrá, jelikož jde o první stanici s podchodem v Praze.
29.02.2008 (5:46)  
presne to je reci kvuli nejaky boude leta na to pamatkari sra... a ted je to zajima to sami naky rosti dulezity je aby uz to bylo opraveny a nedelalo to ostudu
28.02.2008 (21:47)  
Jiří Průša: Demontáž začala 25.12. hned po ránu, to asi aby to bylo bez případných problémů. O Vánocích nikoho neseženete.
registrovaný uživatel nvlik 
28.02.2008 (21:00)  
Když to bylo tak strašně kulturně chráněné tak proč se o to nestarali když to ty roky padalo na hlavu? Památkáři....
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko