..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
25.02.2008 (16:37)  
Mustafa - dostava Exim Tours nejake dotace od statu na neco?

Pizzaman - nakej komplex? Je mi te lito, stejne jako vsech dalsich chudacku, kterym vadi neco, co je absolutne nijak neomezuje. je to skoro stejne pitome, jako napsat, ze nesnasim mesto Stribro (treba), ackoliv jsem tam v zivote nebyl a ani nic jineho mne s nim asi nespojuje...
Registered user Semík  mail  
25.02.2008 (16:32)  
Nechápu, některé lidi co říkaj, že se tam nedostanou. Pokud vím, minulý týden tu zaznělo, že ČD chtějí, aby pro ně soukromníci jezdili.
25.02.2008 (16:32)  
jj prostě SA nesnáším. A vůbec se na to netěším. Stejně ( doufám ) to skončí krachem. Byl bych happy.
25.02.2008 (16:24)  
"Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino."
Tady jde hlavně o naklápění a výbavu pro mezinárodní provoz, ne o rychlost.
25.02.2008 (16:23)  
Ono můžou mít řeči jaký chtěj, že to utáhnou ze svého. Ale stejně si myslim, že i tak budou usilovat o dotace aby se z tohohle průseru kam se pouštěj dostali :)
25.02.2008 (16:20)  
Podle rozhovoru uveřejněného v Železničním magazínu by Student Agency od Siemensu měla pořídit vlaky koncepce Viaggio (tj. obdoba Railjetu pro ÖBB), ne Velaro. V případě, že by byly pořízeny vlaky od Stadleru, by šlo o vlaky zcela nové koncepce.
25.02.2008 (16:25)  


Díky za tip, pokusím se to ověřit.
Registered user icetiger  mail  
25.02.2008 (16:13)  
pokud MD ČR, DÚ, SŽDC a ČD budou jednat tak jak doposud jednají ... nikdy opakuji NIKDY konkurence ve větší míře na tratích v ČR NEBUDE!!!!
Registered user M 
25.02.2008 (15:50)  
GC - ted nevim, jak to spravne spocitat a jaka cena je v clanku, ale podle mne ti tam chybi uroky (ty se daji rekneme nahradit postupnym zvysovanim ceny, ale to nebude probihat kontinualne). Pri 4% (ktera jsou asi spis nerealna) to dela preplaceni o 50% a 80 Kc za jedno misto.
Ale ted si teda sebou jistej nejsem:-)

Na druhou stranu - cena jizdneho za 20 let jiste bude vyssi o vice nez 50%, takze tohle asi problem neni
25.02.2008 (16:25)  


Však jsem ten výpočet maximálně zjednodušil a ta částka je vlastně minimální, pod jakou se to nikdy nedostane...
Registered user M 
25.02.2008 (15:42)  
Heh, taknak mne napada jedna otazka - pokud to teda budou nejlepsi vagony v Evrope, tak proc jezdit vlastne v Cesku, kde nelze vyssi cenu? Odpoved, ze v cizine by bylo potreba jezdit s vyssi rychlosti beru jen castecne, resp. skoro vubec

Odlozeni hotelu na mne nepusobi verohodne a kdybych tvoril rating spolecnosti, tak ho o stupen snizim:-)
25.02.2008 (15:41)  
Dovolil jsem si malý teoretický výpočet:

Soupravy budou na 20ti letý leasing. Cena 2 miliardy Kč.
Tzn. denně se musí zaplatit 273 972Kč.
Jednotky mají být 6ti vozové (nečekám víc) a jelikož nebudou naklápěcí, tak zřejmě budou mít uspořádání 2+2 minimálně v 2 třídě. Předpokládám, že tam bude stejný počet řad jako v 680 (17), to je 68 sedadel na vůz. V jednotce neberu v potaz 1. třídu, bar, kino...při 6ti vozech to je 408 míst.
Denně pojede 6 párů vlaků - celková kapacita 4896 míst.

Při 100% obsazenosti by z každé jízdenky šlo cca 56Kč na splátku leasingu.

Znalí jistě doplní cenu energie, údržba, personál, marketing, DC, "ošlapné",...
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko