..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
Registered user Sopko 
25.02.2008 (18:31)  
to SergeS: tu poznamku o tom ze bys uz do busu SA nevlezl dost nechapu. Pomerne dost s nima jezdim a kvalita, cistota, spolehlivost, frekvence spoju, ochota a snad skoro vse je u nich o tridu vis nez konkurence.
Vypada na to na klasicky cesky pohled a pristup: vymykas se standardu, jses lepsi... a budeš po zásluze potrestán
Registered user Martin Š.  mail  
25.02.2008 (18:28)  
Mě nevadí konkurence na kolejích, ale uvědomte si jedno ZATÍM ZÁDNÁ NENÍ a žádná ze strany SA nebude.
Podle mě jsou sny mooc krásná věc, ale pan Vančura podle mě trochu přecenil svojí peněženku, sice ne o moc, jen o pár milionů.
Podle mě si SA s takto nízkým ziskem uvědomí, že na vlaky nemá, nebo zkrachují.
Registered user Best  mail  
25.02.2008 (18:21)  
Mě také SA vadí. Dokud nebude vyřešeno uznávání jízdenek tak tady nic takového nechci. Vemte si jako příklad síťovku Klasik a trať 089, jedu s Railtransem a musím platit, jedu po trati soukromníka,musím platit.Pokud se to takto bude drobit dál, budou síťové jízdenky na hov** a na trati s více dopravcema to bude akorát problém pro běžné cestující.
Registered user M 
25.02.2008 (18:18)  
Burns - CD4ever to mysli jako vtip...
25.02.2008 (18:09)  
P!zz@man a ČD4ever:
respektuji Vaše názory, ale jste schopní rozumnými argumenty podložit ten Váš názor? Stačí odpovědět na jednoduchou otázku: Proč Vám vadí konkurence (popř. sama SA) na českých kolejích?
Čekám na Vaši odpověď. Určitě budete schopni rozumně vysvětlit Vaše přesvědčení...

PS. Odpovědi typu "přirozený monopol" se zkuste vyhnout
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
25.02.2008 (17:52)  
Podle toho letáku ovšem viaggio potřebuje lokomotivu, čili druhé pokračování RT-Expressu?
Registered user M 
25.02.2008 (17:51)  
No, ze tech dalkovych tras nad 300 km u nas (a do Bratislavy) mame, co?:-)) Nicmene zajimalo by mne, kde jsi vzal (nebo proste jak jsi dosadil) tu poptavku?
25.02.2008 (17:42)  
25.02.2008 (17:34)  
M - To mě je jasný. V době studia jsem se tímhle docela zabýval, včetně simulace obsazení v závislosti na denní době a poptávce. Při propočtech jsem se u jízdného dokázal dostat i pod úroveň ČD, hlavně kvůli nízkému stavu pracovníků (dálková trasa cca 300 km, 8 párů spojů, prodej jízdenek mimo pokladny-automaty,internet).

Trasu neprozradím, co kdybych začal podnikat ;-)
Registered user M 
25.02.2008 (17:26)  
IDS - zase na druhou stranu tezko bude ta 100% obsazenost (aspon teda myslim, ze v utery ve tri odpoledne z Ostravy plnej vlak neposkladaji, ani kdyby jeli vsichni, co nekam jedou:-)

Odkaz je ROFL:-))
  1 ... 12 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko