..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
29.02.2008 (4:13)  
Thomys: to mas sice mozna i pravdu ze by to pomohlo ... ale kdo by tu konkurenci na koleje pustil ?
registrovaný uživatel Thomys 
29.02.2008 (0:19)  
Venca 151: Proč bych neměl být normální? Vlaky mám rád, ale taky je využívám...každý den..a asi brzo napíšu knížku o tom bordelu. Ono se vše kazí i bez mimořádné situace a když příjde ta, tak to už je katastrofa..no škoda mluvit..hlavně to chce rozbít ten monopol, propustit polovinu zaměstnanců (předem se omlouvám nádražáků, ale pracovní morálka je na bodě mrazu) a potom by to možná začalo vypadat jako trošku lidský dopravní prostředek.
registrovaný uživatel M 
28.02.2008 (20:04)  
Kazdej je neci syn. Jeden Jancuruv, druhej Zaluduv:-)
28.02.2008 (19:53)  
Thomys: A jinak seš jako normální. Připadáš mi jako Jančurův syn.
registrovaný uživatel Thomys 
28.02.2008 (19:29)  
Už se těším na Student Agency...konečně to bude něco jiného než ta pakáž, která tady má monopol ted. Takový bordel a největší zaměstnavatel..bez logiky, ladu a skladu..šílený bordel..zpoždění...doufám, že pak ČD citelně začnou ztrácet!!!
registrovaný uživatel SergeS 
28.02.2008 (18:06)  
Me prijde ze na webu vzali tuto diskuzi , prelozili ji do jazyka bez hadek a vytezili to podstatne ( nevyjedem na koleje kuli MD ) a nakreslili nejaky vlak

Pste nic prevratne noveho se nezjistilo , jen vypsali vse co jim vadi / nelibi se na tuzemskem stavu zeleznice
registrovaný uživatel M 
28.02.2008 (17:30)  
Cestujici - mam pocit (nevim, jesti ten pocit je strach:), zes to celkem vystihl:-))
28.02.2008 (17:14)  
M:Ta otazka ma stat jinak - co vy ostatni - hraje pro vas 10 minut roli? (pokud ne, tak zrusme koridory, usetrime hodne miliard) Nevim proc, ale kdyby byl o tech 10 (13) minut rychlejsi vlak, tak to bude uplne jasne a vlak by bus "valcoval o plnych 13 minut", takhle naopak je to "v podstate remiza":)
V tomto případě spojení Praha-Plzeň šetří koridor téměř 30 minut s tím, že po zvýšení rychlosti nad 160 km/h lze dosáhnout u naklápěcích jednotek ještě lepších časů. Samozřejmě je tu důležitý argument, že celá stavba bude hotova nejdříve za 10 let. Bohužel bus tomuto zrychlení konkurovat nemůže.
28.02.2008 (16:28)  
No vláček vypadá opravdu dobře. Až vyjede na koleje (což se doufám stane), tak se z toho zdejší Sdružení zaměstanců a přátel ČD asi po...mine. :o)
registrovaný uživatel vondrus  mail  
28.02.2008 (13:30)  
Me se to nelibi ten vlak, co nabidl Stadler :-D Mnohem vice se mi libi Velara
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko