..: Osmnáctý fotbalový taurus odhalen :..

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Linz - Tajemství, o kterém na středečním křtu českého fotbalového taura v Brně mluvili zástupci českých i rakouských drah, bylo odhaleno. Tento pátek (22.2. 2008) byli pozvaní zástupci médií a další zájemci v Linci seznámeni s novou podobou lokomotivy 1116.264. Ta v dílnách tamějšího TS Linz obdržela design propagující celý šampionát a všechny účastnické státy společně. Stroj společně prezentovali Josef Halbmayr za ÖBB-Personenverkehr a Michaela Steinacher z ÖBB-Werbecenter. Tím se celá fotbalová série reklamních lokomotiv uzavírá, po stroji UEFA a 16 národních je tento poslední.

Osmnáctý fotbalový taurus na celém povrchu vyzdoben texturou trávy a na každé z bočnic má nalepených osm dvojic dětských obličejů, pomalovaných vlajkami účastnických států. Příznivcé této lokomotivní řady ale asi nepotěší, že tento nátěr nevystřídá žádný červený unifikovaný nátěr, nýbrž reklamu Červeného kříže, která byla na 1116.264 před tím.

Pan Halbmayr obdržel na prezentaci darem také model rakouské fotbalové lokomotivy v měřítku HO, který jistě zaujme modeláře. Jak oznámila firma Roco, měl by se totiž objevit v běžné sériové produkci této firmy.

Fotografie: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2008 (23:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from Rakousko Švýcarsko


Registered user VLAK81 
28.02.2008 (17:34)  
Nevím, co pořád máte s těmi nátěry. Žádná lokomotiva nedostala nátěr. Nejdřív si zjistěte podrobnosti a pak tady něco napište. To svědčí o Vaši inteligenci. Akorát matete lidi a zbytečně je uvádíte do špatných informací. Lokomotivy, ať už jich je 17 nebo 18, byly polepeny speciální fólií - vinyl. Ta bude patrně po skončení šampionátu odstraněna. Tak už si to konečně zapamatujte a zkuste před tím, než něco napíšete na server, kde jsou vždycky informace tak pravdivé, napsat takovou .... Nezlobte se na mě, ale musel jsem to takhle napsat. Je to samolepka, ne nátěr!!!
28.02.2008 (22:40)  


Ale ano, jsou to nálepky. Osobně jsem byl u toho, když jednu celou stranu lokomotivy polepovali. Ale i tak se mi to plete. Opravím to na obecnější termín.

Faktem je, že když ji pak potkáte na trati, tak technologii, jako své ZBARVENÍ, či jak to chcete nazvat, dostala, je vám zhola ukradená. Důležité je pouze to, jak vypadá.

Děkuji za komentář.
27.02.2008 (2:03)  
NIcKON) Měl bych tu odpověď na první otázku. Dovolím si citaci z Eisenbahn Journal Special-Ausgabe 2/2007:

Výrobcem lokomotiv Taurus byl původně Siemens/Krauss-Maffei. Po přejmenování této mnichovské firmy na Siemens TS k 1.10. 2001 bylo dovoleno jmenovat pouze firmu Siemens, ale i poté byly vyrobené lokomotivy navíc značeny Krauss-Maffei (vyražením do levého nosiče nárazníku).

Toto označení je známo u lokomotiv ÖBB 1116 od 001 po 067, u DB182ek po číslo 182 025, u 1047 001 a 002 MÁV, 1047 501 a 502 GySEV, a u ES 64 U2 čísel od 004 po 018.

Zajímavé je, že tovární čísla Krauss-Maffei a Siemens se v některých případech lišily, a někdy neodpovídali chronologii dodání.


Já si dovolím také poznámku, že Krauss-Maffei je producent zbraňových systémů a lokomotiv. V sedmdesátých letech byla zapojena do vývoje vlaků Trainsrapid. Lokomotivní divize v roce 1999 fúzovala se Siemens AG, avšak integrována byla až v roce 2001.

A pro zajímavost dodávám také čísla objednaných / vyrobených strojů.

Správa || Řada || Počet || Rok dodání||
ÖBB | 1016 | 50 | 99-01 |
ÖBB | 1116 | 282 | 99-06 |
DB AG/Railion | 182 | 25 | 01 |
MÁV | 1047 | 10 | 02 |
GySEV | 1047.5 | 5 | 02 |
Dispolok | ES 64 U2 | 60 | 00-04 |
Hupac | ES 64 U2 | 3 | 00-01 |
MWB | 1116-9 | 2 | 03 |
ÖBB | 1216 | 50 | 05-08 |
SŽ | 541 | 20 | 05-07 |
RTS | 1216.9 | 2 | 07 |
Arriva | 183 | 4 | 07 |
LTE | 1216.9 | 4 | 08 |

Odpověď na druhou otázku dodám později. Zatím jsem nedohledal všechny potřebné informace.
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
24.02.2008 (13:16)  
Dotaz na zaníceného taurologa: které taury mají na čelnici kromě průhledového nápisu Siemens ještě Krauss Maffei? A proč přesně? A ještě doplnění - některé mají vpravo místo nápisu zaslepení, jiné tam mají větrací lamely. Co se jimi chladí nebo větrá?
24.02.2008 (13:31)  


Které všechny, nevím, ale třeba 060 ano http://flickr.com/photos/jspetrak/2284670236/ můžu dohledat v příslušné literatuře. Předpokládám, že se jednalo o stroje vyrobené před fúzí firem či podobnou finanční akvizicí v této oblasti.

Druhou otázku zodpovím až po prostudování. Do tajů historie stroje a různých detailů pronikám až v poslední době, když mě už přestává fascinovat pouhá exotika a rudá barva :) takže doplním zítra.
24.02.2008 (11:07)  
JTB: :)))
Jsi mi připomněl jeden vtip. Omlouvám se za OT
Víte, že příští rallye Paríž - Dakar se pojede u Liberce?
Neumannová už objednala Tatrovky s pískem ze Sahary, okruh bude mít 2,5km a pojede se 4000x.
24.02.2008 (10:07)  
Pravapara: gratuluju k vtipu dne:) Určitě, na jedné 843 bude několik dětských tvářiček Kateřiny Neumannové, na druhé náklaďáky plné sněhu, třetí bude obalena do textury rezavé trávy s ostrůvky sněhu...no a zbytek se namaluje v barvách Syneru, SSŽ,...:)
24.02.2008 (9:54)  
Budou 843 propagovat MS 2009 v Liberci??
24.02.2008 (9:38)  
Tak se mi nejvíc líbí něměcká s řeckou lokomotivou. Možná, že ta řecká o trochu více.
Jinak ta EURO a ta co propaguje celý šampionát jsou tak výtečné.
Kdo měl tak dobrý nápad udělat to takto, tak je fakt dobrej. Ve směs jsou všechny pěkné.
Registered user M 
24.02.2008 (1:33)  
Lokomotiv je vlastne devatenact, protoze krome 18 taurusu nabarvili i jeden herkules (??) a to shodne jako ten modry taurus. Vsechny (krome te zelene) jsou k videni zde
http://www.oebb.at/euro2008/de/Fotogalerie/index.jsp

A jeste svycarska svycarska
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/electric/Re460/misc/460_015rr5.jpg
Tem, kteri to maji uz navno stahly se samozrejme omlouvam, ale dotazy na ty rakousky tady jsou celkem casto, tak treba na to nekdo klikne:-
Registered user M 
23.02.2008 (23:26)  
16 statu plus jedna je modra "uefacka", takze tahle je osmnacta

Neda se rict, ze by byla vylozene pekna, ale v kazdym pripade je hodne zajimava:)
23.02.2008 (23:31)  


Tak ona i matematika se dá vyložit politicky, že. ÖBB tvrdí, že je sedmnáctý, ale jestli do nich počítat ten pro svaz EUFA nebo ne ... já říkám , že jo, a tudíž 18.
Registered user RIS  mail  
23.02.2008 (23:21)  
no nic proti, ale řekl bych, že je sedmnáctý!!! :-))

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko