Brno - Jak jsme již avizovali, křest lokomotivy 1216.226 taurus v českých národních barvách se konal tuto středu (20.2.2008) v Brně. Lokomotiva vznikla v rámci reklamní kampaně Rakouských drah ÖBB k mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008. Každý ze šestnácti účastnických států získal jednu lokomotivu taurus v národních barvách a ty nyní křižují po celém rakouském území. Na křtu byli přítomni redaktoři ŽelPage a proto přinášíme krátkou reportáž a snímky z akce.
Lokomotiva přijela ráno na spoji R 270 (se stroje 1216.237 na postrku, který odvezl obratový R 271). Kmotrem českého taura se stal bývaly československý reprezentant a mistr Evropy ve fotbale Antonín Panenka, který byl dle svého vyjádření designem lokomotivy i nápadem prezentovat fotbal touto formou ohromen. Mezi slavnostními hosty byli mimo jiné Aleš Ondrůj, ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD, Michaela Steinacker a Thomas Berger z ÖBB Werbcenter GmbH. Na brněnském nádraží se ceremonie zúčastnila také široká veřejnost. Lokomotiva opustila republiku v odpoledních hodinách v čele spoje R 273 (opět s druhým strojem na postrku), jak je vidět na posledním snímku.
V souvislosti s blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale představily České dráhy také několik nabídek zajímavých jízdních dokladů, na které lze do Rakouska a Švýcarska, míst konání jednotlivých zápasů šampionátu, cestovat. Vyjma tradičních nabídek CityStar, EURegio Rakousko, Wien Spezial a Wien SCSpezial byla představena i nabídka InterRail EURO 2008, která dovoluje získat tří až osmi-denní síťový lístek na tyto země za zvýhodněnou cenu! Více naleznete v tiskové zprávě ČD.
Český taurus se zřejmě vrátí do oběhové skupiny obsluhující mimo jiné spoje Transalpin, Jóže Plečnik a Wiener Walzer. Svého "vlajkonoše" má všech 16 účastnických států, ale dle vyjádření zástupců obou železničních správ není všemu konec. Jaký bude sedmnáctý taurus, to je překvapením, které již brzy bude odhaleno.
Tiskové zprávy: České dráhy, ÖBB
Foto: Tomáš Kubovec
14 hodin? Jako super, uz jsme skoro na te debate Praha-Londyn vlakem... Tahle nabidka (a jako fakt nic proti ni) je pro Cechy jako listek Praha-Brno zadarmo, ale musite pres Budejovice. Takze je supr, ze je zadarmo, ale taknak nepouzitelny proste a to je to, o cem jsem psal. Pokud se nekdo na Euro chysta vlakem, tak at napise kudy a jak tam jede. Nemyslim ale teoretika, ktery mi vypise teoretickou trasu, myslim realneho cloveka, ktery tam realne pojede. Diky:-)
Jinak levneji nez ty listky je to letadlem. Navic i kratsi...
Kdo je chudý tak pojede autem někam na hranici a pak po Švýcarsku vlakem.
Jedine, na co to lze vyuzit je presun Basilej-Zeneva mezi prvnim a druhym zapasem. O dost jine by to bylo, kdyby Cesi hrali v rakouskych skupinach (bez ohledu ve kterem meste) - to by te nabidky slo snadno vyuzit jak pro cestu tam, tak po noclehu na miste i pro cestu zpatky
Mimochodem, o tech specialnich spojich jsem psal v souvislosti s Zenevou. Kdyz se objevi jeste vecer, tak nevim no... 16 hodin ve vlaku do Zenevy, potom hnedka po zapase 16 hodin zpatky. To kouzlo byt na zapase neni ani tak v tom sedet v hledisti, ale byt na miste pred a po zapase. Ale tohle v zadnych tabulkach napsane neni... A jestli clovek bude moct zustat na miste a odjet az rano? Listek plati jen do 12 hodin, takze se dostane maximalne k te Basileji. Takze tohle byly dva duvody, proc je to do Zenevy nerealne a pro ceskeho fanouska nepouzitelne. Jestli si ale nekdo listek na euro poridil jen proto, aby stravil 30 hodin ve vlaku zdarma, tak je to uzasna cena:-)))
Uz tam jsou i ty "uefacke" a libi se mi nejvic.
http://www.oebb.at/imagemagick/ROOT/euro2008/de/Fotogalerie/Laenderloks_in_Aktion/18_900_UEFA-Loks.jpg.thumb?app=450450
Ze statnich je nejhezci ta turecka (kupodivu:-) - navic vysla asi nejlevnejsi, protoze stacilo nasplichat mesic a hvezdu a bylo hotovo:-))
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002717/046660.jpg
:)
Trosku nadsazka, ale na tech "kotnicich" trvam a je to bez diskuse. Proste srovnavat fotbal a hokej nema smysl... Navic, hokej se hraje v jedne a pul hale a krome jednoho dne nikdo nema potrebu nikam jezdit
V 2009 bude MS ve Svycarsku, v 2010 v Nemecku. Tak uvidime. kazdopadne 2005 bylo v Rakousku a mam pocit, ze nic podobnyho tam s lokomotivama ani nicim jinym nedelali. Byli radi, ze zvladli udelat led:-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.