..: Z Pekingu do Hamburku po železnici? Dvakrát rychleji než lodí! :..

Ilustrační obrázek Hamburk - 9. ledna 2008 v 8:45 SEČ byl z Pekingu slavnostně vypraven testovací nákladní vlak společnosti Deutsche Bahn, který měl za cíl překonat více než 10 000 km dlouhou trasu z čínské metropole do německého Hamburku za méně než 20 dní. Projekt „Euroasijský pozemní most" (Euroasian Land Bridge) by měl v budoucnu zajistit kvalitní železniční cestu z Pekingu přes Mongolsko, po Transsibiřské magistrále, přes Bělorusko a Polsko až do Hamburku. Norbert Bensel, člen představenstva pro transport a logistiku Deutsche Bahn, řekl: „Pevně věříme, že v budoucnu dosáhneme času přepravy na této trase od 15 do 18 dnů - to je dvakrát rychleji než umožňuje lodní přeprava z Hamburku do Číny a zbytku Asie."

Deutsche Bahn to vidí slibně

V budování asijsko-evropského transportního koridoru hraje důležitou roli asijský ekonomický boom a výrazný vzestup Ruska. Hartmut Mehdorn, předseda představenstva DB AG, při slavnostním odjezdu vlaku v Pekingu uvedl: „Deutsche Bahn včas rozpoznala nový trend a využila investice, která v dlouhodobém horizontu přinese prospěch nejen DB AG, ale také Německu jako obchodní lokalitě."

Za přítomnosti čínského ministra železnic Liu, Mehdorn doplnil: „Dnes jsme vstoupili do další etapy budování Euroasijského pozemního mostu. Chceme prezentovat naši schopnost a možnosti dopravit nákladní vlak do cílové destinace rychle, spolehlivě a bezpečně. Tato první zkouška poskytne neocenitelné zkušenosti pro chystané uvedení pravidelných euroasijských železničních přepravních linek, jejichž potenciál je dle plánovaných obchodních toků mezi Asií a Evropou mimořádně vysoký."

„Přetížené a na několik měsíců dopředu zaknihované námořní linky z Číny do Evropy získají v tomto železničním spoji významnou konkurenci. Rychlejší doprava a znatelně nižší náklady ve srovnání s ostatními druhy transportu nám dovolí nabídnout zákazníkům levnější produkt i flexibilnější termíny. O tom, jak velký potenciál se v lince skrývá, však uvidíme až po příjezdu vlaku do cílové stanice," řekl Ing. Tomáš Holomoucký, jednatel společnosti DB Schenker v ČR, která je součástí Deutsche Bahn AG.

Mezinárodní spolupráce

Na realizaci tohoto projektu spolupracuje Deutsche Bahn AG s pěti železničními společnostmi z Číny, Mongolska, Ruska, Běloruska a Polska. Hlavním cílem těchto šesti železničních společností je vytvořit konkurenceschopnou nabídku, která jim umožní získat větší tržní podíl na úkor námořní a letecké přepravy.

Cíl byl splněn

Testovací vlak dojel do svého cíle už za 15 dnů. 24. ledna 2008 krátce před 10. hodinou přijel na seřaďovací nádraží v hamburském přístavu. Pokud se tento projekt uskuteční v praxi, může se vlak stát vážnou konkurencí lodní přepravy. Je jen škoda, že zamýšlená cesta Euroasijského pozemního mostu vede mimo naše území...

zdroj: Technický portál, Schenker


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 31.1.2008 (17:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Evropa Čína


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ČD4ever  mail  
23.02.2008 (20:10)  
Venca Burgán: Abych náhodou nehodil do Vltavy tebe, puberťáku jeden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Registrierter Benutzer Shock 
02.02.2008 (11:57)  
Cesta přes Česko by asi nebyla konkurenceschopná, když vezmeme v úvahu české hory (Vysočina) versus polské roviny. Z téhož důvodu by asi těžko bylo možné postavit trasu přes Afghánistán, jak tady někdo navrhuje - Afghánistán jsou z většiny hory (samozřejmě plus problém s politickou situací).
Registrierter Benutzer Busman 
01.02.2008 (16:22)  
Představu o Íránských železnicích si lze udělat taktéž v ČD pro Vás 1/2008. O Maroku v cestopisu na spřízněném serveru:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001846-Vlakom-napriec-Marokom-17-2642007-I-cast.asp

Syrské dráhy (CFS) taky nejsou špatný. Aleppo - Damašek průměrnou rychlostí 85 km/h, mezistaničně Aleppo - Hama dokonce 110 km/h průměrem. V této relaci jsou nasazovány nové dieselové jihokorejské jednotky - viz www.seat61.com/Syria.htm Nejdelší syrský vnitrostátní kurz je nočním rychlíkem Qamishle - Deir ez-Zur - Aleppo - Damašek. Ubytovací vozy řady WLABmee, to myslím není špatné.

Přiznávám, pro neznalé to může být šokující zjištění, že i na východ s přihlédnutím na místní podmínky jsou železnice na vyšší úrovni než ČD...
Registrierter Benutzer wen 
01.02.2008 (15:00)  
Pardon, omluvám se Peršanům, i když upřímně: v některých totalitních režimech jsou prostě železnice tzv. "na úrovni" díky všeobecné a státem organizované disciplíně (a obzvlášť rádi to dokazují cizincům). Prostě na mě jen poznámky některých přispěvatelů fungujou jako hadr na býka :-)
Registrierter Benutzer pekař 
01.02.2008 (14:48)  
Iránské železnice jsou opravdu o dost lepší. Myslím, že ani ta řídká hustota stanic a tratí nevadí, ono přece většina území je tvořená pouštěmi. Ale kde Venca přišel na Maroko, to by mě zajímalo...:)
Registrierter Benutzer FFMartin  mail  
01.02.2008 (10:29)  
wen) Protoze proste konkretne v Iranu trate maji lepsi nez u nas. Nemluve o kvalite vlaku, personalu atd.Navic probiha intenzivni vystavba dalsich trati... Jedinou nevyhodou Iranskych zeleznic je bohuzel doposud ridka zeleznicni sit. Doporucuji nevidet svet optikou CNN, ci Mlade fronty, ale poohlednout se i po jinych zdrojich... pripadne doporucuji osobni navstevu, Z Istanbulu se do Teheranu dostanete pohodlne a levne (cca 60USD 1.trida vc.luzka)
Registrierter Benutzer wen 
01.02.2008 (10:11)  
Venca Burgán: jak's proboha přišel na to, že mají v Maroku nebo Iránu lepší tratě? A vůbec, co děláš tak pozdě večer u počítače, už máš napsaný úkoly do školy?
01.02.2008 (9:45)  
Pokec:
Vlaky pro kamiony nemůžou jezdit z mnoha důvodů. Technicky je to obtížně realizovatelné - vozy pro přepravu kamionů vyžadují specifické parametry trati (hlavně výhybek), což splňuje pouze úsek Děčín - Lovosice. O rozumné tržní ceně nemůže být vůbec řeč, protože tyhle linky jsou vždy ztrátové a stát na ně vždycky musí doplácet, aby mohla být cena pro kamiony přijatelná...
Registrierter Benutzer Pokec  mail  
01.02.2008 (6:51)  
Vlak možná bude energeticky náročnější, ale zase je otázkou délka lodní a železniční trasy. A osobně jsem teda z Evropy do Číny necestoval, ale možná bych se trochu obával o to, jestli mi celá zásilka dojede. Dál si myslím, že cesta přes CZ by byla hloupost:;-)
A co se týká toho využití drážní nákl. dopravy na kratší vzdálenosti, tak záleží jen na provozovateli. V USA to jde, ale oni mimo letadla nemají moc možností, jak jinak kapacitně přepravit zboží. U naší malé zemičky je to jen o tom, aby SŽDC stanovila kapacitu dopravní cesty a našlo se několik firem s větším kapitálem, které budou schopny si to ukočírovat. Stále přemýšlím nad tím, proč nejezdí průběžné vlaky pro kamiony z Břeclavi/Českých Budějovic do Děčína/Bohumína. Pokud by se našla volná dopravní cesta, tak myslím, že by to bylo využitelné a při rozumné ceně i využívané. To už sem ale nepatří;-)
01.02.2008 (1:05)  
Ad ekologie: Vlak je moyna mene ekologicky jak lod, ale moyna vice ekologicky jak letadlo. "Pomale" zasilky na lodich asi zustanou, ale cast ech, co jdou letecky by mohla jit vlakem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko