..: Vlakové spoje v Jihomoravském kraji se rušit nebudou :..

Ilustrační obrázek Brno - Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší 6 tratí na jižní Moravě kvůli nepodepsané smlouvě o spolupráci, se zástupci obou stran sešli u jednoho stolu. Jednání sice musí pokračovat příští týden, protože zástupci kraje si vyžádali podrobné materiály, jedno je už ale po včerejší usmiřovací schůzce jasné. „Žádné vlakové spoje se rušit nebudou,“ sděluje jihomoravský hejtman Stanislav Juránek.

Spor, který byl v České republice ojedinělý, vznikl už loni v zimě kvůli požadavku ČD na zvýšení ceny za jejich služby na jižní Moravě celkem o 57 milionů korun oproti loňskému roku. Kraj ale z rozpočtu na letošní rok vyčlenil pouze o 7 milionů víc, celkem tedy 475 milionů korun. Chybělo 50 milionů korun k uspokojení požadavků ČD. Jenže to, zda ČD svoje nároky sníží, nebo naopak kraj peníze přidá, ani po včerejší schůzce zatím není jasné. Jednání bude pokračovat hned příští pondělí.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 17.1.2008 (14:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


registrovaný uživatel pekař 
20.01.2008 (10:14)  
M: turisticky je lepší železnice než autobus.
registrovaný uživatel Web 
20.01.2008 (9:48)  
Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší
To jsou obchodníci :)

"Hlavní silnici, která tudy vede, potřebujeme zpomalit. Koleje zúží rušnou silnici, auta tu pak budou jezdit pomaleji," dodal starosta.
Pověsit za ... do průvanu. Co cyklisti? Co chodci? Taky budou mít radost z úzké silnice jako pan starosta?
registrovaný uživatel M 
20.01.2008 (7:31)  
Autobusy nepresvedci, vlaky presvedci?
18.01.2008 (15:47)  
No, doufám že se to zprovozní. Je nešťastné, že s lidmi o projektu nikdo nejednal, avšak argumenty typu "máme auto, koleje jsou drahé, klesne cena pozemků, všude ve světě fungují malé autobusy po levné silnici" mi připadají dost hloupé. Paní by měla vědět, že ve světě to funguje naopak... Autobusky, na něž se bude muset přestupovat, totiž většinu lidí asi nepřesvědčí nechat auto doma. Ty by řešily pouze stávající již "nabídkou" sníženou poptávku.
registrovaný uživatel Mozek 
17.01.2008 (20:18)  
Někde se hrozí rušením tratí (provozu na nich :-) jinde zase jejich budováním:
http://cestovani.idnes.cz/tiskni.asp?r=igcechy&c=A080117_135524_igcechy_tom
17.01.2008 (19:07)  
Firefighter: To sice naštěstí jsou, naneštěstí však v praxi dochází ke scénáři, kdy buď nenechaví občané trať živelně rozeberou (bez ohledu na to, že jim nepatří), nebo - což je možná v důsledku ještě horší - různí tvůrci koncepcí rozvoje infrastruktury berou za základ (narozdíl od silnic) pouze současnou poptávku za současných podmínek, čili slabý nebo žádný provoz je pokládán za impuls k opuštění tratě - na druhé straně ovšem ani vyčerpání stávající kapacity jiných tratí není impulsem k jejich zkapacitnění, ale naopak k omezení dopravy, takže čert se v tom vyznej. A za takových okolností je každé udržení provozu dobré. Ostatně čert ví proč si k omezení vyberou vždy spoje na odbočných tratích, i když leckdy svou obsazeností předčí spoje na tratích hlavních...
17.01.2008 (18:32)  
Spor, který byl v České republice ojedinělý

jak je ta lidská paměť krátká...
2005 - Středočeský kraj (a vzápětí Ústecký kraj...)
17.01.2008 (17:33)  
Po ostrém dopisu, ve kterém České dráhy vyhrožovaly minulý týden Jihomoravskému kraji, že zruší 6 tratí na jižní Moravě kvůli nepodepsané smlouvě o spolupráci

Laskavě rozlišujte pojmy! Zrušit dopravu a zrušit trať jsou dva rozdílné pojmy (naštěstí)!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko