..: Švestková dráha pomalu ožívá, Kozina se začíná ztrácet :..

Třebívlice, Telnice - O poklidném dopoledni 9. ledna 2008 zaskočil obyvatele obcí podél Švestkové dráhy, lokálky uvedené v knižním jízdním řádu jako trať 113 z Čížkovic do Obrnic, nákladní vlak. Stalo se tak přesně měsíc od ukončení pravidelné osobní dopravy. Toho dne totiž testoval dopravce Unipetrol doprava jízdy po této trati se soupravou složenou z 28 prázdných vozů na čpavek a močovinu. Samotná jízda vlaku z Lovochemie Lovosice zpět do Chemopetrolu Litvínov (dnes Unipetrol RPA a.s.) nebyla na lokálce úplnou novinkou. Pro odlehčení přetíženému ústeckému uzlu projížděly od 60. let do zavedení dlouhodobé výluky v úseku Třebenice - Třebívlice v první polovině 80. let po této trati soupravy stejných vozů s parními lokomotivami řady 434.2 a "Pielsticky" T 466.0. Tentokrát v čele vlaku stanuly lokomotivy novější - 753.720 a 753.716.

Zkušební jízda uspořádaná ve spolupráci s Konzultační dopravní společností měla za cíl získat další podklady pro zjištění ekonomické výhodnosti využívání této trasy oproti dosavadní přes Ústí nad Labem. Výhodnost spočívá v kratší vzdálenosti (cca o 20 km) a nižším poplatku za dopravní cestu než u koridorových tratí. Na druhou stranu jízda po "Švestkové dráze" pro horší sklonové podmínky a časté pomalé jízdy přes přejezdy představuje zvýšenou spotřebu paliva. Pokud závěr zkušební jízdy prokáže ekonomické úspory, chce Unipetrol po trati provážet jeden vlak denně pravidelně a až 3 další vlaky dle potřeby.

Krádež na „Kozině“

Smutnější událost se stala na Kozině - trati 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, druhé trati opuštěné 8. prosince 2007. Policií ČR byl již zaznamenán první pokus o krádež železných částí traťového svršku. Během čtrnácti dnů neznámý pachatel u Telnice na labskoústecku rozřezal autogenem na pěti místech koleje. Odvést si je naštěstí již nestačil. Po pachateli policie pátrá. Případ vyděsil starosty místních obcí, kteří stejně jako ti z obcí a měst podél trati z Čížkovic do Obrnic usilují o obnovu zdejší osobní dopravy.

zdroj: iDnes.cz, Ilustrační snímek: Karel Mikolášek


karloslt | 13.1.2008 (10:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.01.2008 (18:38)  
Zigzaja: ta D3 je od 9.12. minulostí. To ostatně umožnilo přetrasovat tudy nákladní vlaky. No a v létě je reálná situace, kdy přes den budou jezdit osobáky a v noci náklady
Registered user Martin Š.  mail  
22.01.2008 (15:25)  
Karloslt: To ano, bylo by ale hezké, kdyby bylo možné na "ŠD" vídat osobní i nákladní vlaky, ovšem u D3 je to trochu komlikovanější
17.01.2008 (0:22)  
zigzaja: Možná to tak z dostupných článků vyznívá, ale neni tomu tak.
Jako menší důkaz budiž skutečnost, že jednání o návratu nákladní dopravy na "ŠD" byla započata o něco později, než na obnovení osobní dopravy. U osobní dopravy je to bohužel běh na delší trať...
Registered user Martin Š.  mail  
16.01.2008 (15:14)  
karloslt:Příjde mi, jako by byl záměr zastavit zde dopravu, kvůli Unipetrolu Dopravě.
15.01.2008 (9:42)  
Krádež je na 100% na objednávku - přátelé pana hejtmana a pana primátora nespí.............
14.01.2008 (21:31)  
zigzaja - co ti na 113 smrdí?

Zikmund - no já mám vážné obavy, že na 113 moc šlechta z labskoústeckého hradu v tuto chvíli nevládne...
14.01.2008 (20:01)  
Není podstatné, co chtělí občané v podhradí/podzámčí, ale co chce šlechta na hradě/zámku. V daném případě co třebas chce soudruh hejtman a jeho podržtaška pro dopravu – v tomto případě soudruh Franc (někdejší člen KSČ). Tak jako se chovala tzv. komunistická vrchnost opovrhující potřebami lidí, tak se dnes chová vládnoucí vrchnost. U soudruha France jde jen o přemalování firemního štítu, takže jeho aroganci se nelze divit. Viz jeho vyjádření k trati 132 "kraj tam neobjednal vlaky", trať patří státu´, ať se o ní stará stát, potažmo jeho stranický soukmenovec sedící v Praze v Husákově/Jakešově pracovně.
Registered user Martin Š.  mail  
14.01.2008 (18:15)  
Pánové, nechci nikoho obviňovat, ale slyšel jsem, že na té trati 113 byl o osobní dopravu cvelkem zájem ze strany cestujících, nechci nikoho obviňovat, ale mě to celkem smrdí.
Registered user xAnri05  mail  
14.01.2008 (17:36)  
Taky si myslim,ze na koleji nedaleko mista rezu bude otisk pr*ele pana hejtmana Sulce.
Registered user Petryk 
13.01.2008 (14:31)  
2Leo Vopička: Třeba zvláštním vlakem :-D

Ale jinak chválím: 26 vagónů, tj. cca 54 kamionů... Jen tak dál...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko