..: Doplněno: ČD budou poskytovat hlasové služby :..

Ilustrační obrázekNábřeží - Již na jaře by se Česko mohlo dočkat dalšího telekomunikačního operátora: redakci ŽelPage se podařilo získat exkluzivní informace o tom, že se do lukrativního podnikání v prudce se rozvíjejícím odvětví rozhodly vrhnout České dráhy - po projektech jako Živá nádraží či restaurace La Rocket se ČD rozhodly i pro poskytování hlasových služeb.

Času dost!

Ilustrační obrázekAsi nejzajímavější informací bude, s jakou strategií získávání zákazníků dráhy příjdou. Nám se podařilo sehnat připravované logo služby, které by dle marketingových expertů ČD mělo přátelským způsobem v zákaznících evokovat stejně pozitivní dojmy, jaké si lidé spojují s cestování vlakem. Slogan jasně hlásá, že času na volání bude dost. Lze z toho vyvodit, že nový operátor nabídne zejména spousty volných minut, které zákazníci dostanou navíc. Na podrobnosti jsme se zeptali tiskového mluvčího ČD pro nové projekty, Jakuba Ondřaly.

"Ano, v tuto chvíli mohu potvrdit, že příjdeme s podobným konceptem, na který jsou již naši klienti zvyklí," potvrzuje Ondřala. "Naši současní zákazníci, včetně klientů prestižních spojů SC Pendolino, již považují za samozřejmost, že jim při každé cestě nadělíme nějakou tu minutu zdarma navíc. Zákazník nás už má s takovýmto benefitem spojené, což by se mohlo při poskytování hlasových služeb přinést značné výhody oproti konkurenci," dodává. Kritiku, že nový operátor, částečně financovaný ze státních dotací, by narušil konkurenční prostředí na telekomunikačním trhu, Ondřala odmítá: "Jsme rozhodnuti pokořit naše konkurenty obchodně."

Cestující službu vítají

Zeptali jsme se několika náhodných cestujících, jak nový záměr ČD vnímají. "Opravdu? Tak to je skvělé! Vzhledem k tomu, že cestuji vlakem často, budu moct vnučce číst pohádku na spaní přes telefon nejen večer, ale i po obědě a dokonce i ráno," netají své nadšení paní Kecalová ze Svitav. To pan Burgán byl poněkud skeptičtější: "No jo, k čemu mi to ale bude, když ve většině vagonů nemám přípojku na 230 V, a tak i v cíli cesty zůstane můj mobil nenabitý? Navíc - já se při telefonování často zapomenu a pak nestihnu včas vystoupit. Dráhy by měly nejdřív zavést službu, že mě průvodčí přijde upozornit, že již přišla má konečná." Zajímavý dotaz ovšem vznesl mladý student Péťa: "A bude nějaká výhoda pro majitele In-karet, nebo alespoň pro studenty? Jestli jo, tak je moje volba jasná!"

"Ano, mohu potvrdit, že majitelé In-karet budou i nadále zvýhodněni, stejně jako je tomu teď," potvrdil Ondřala. "Navíc zavedeme novou aplikaci In-Formátor," dodal bez bližších podrobností o novinkách souvisejících s nejpopulárnější zákaznickou kartou na českých kolejích. Prozradil však několik dalších zajímavých informací: například pro cestující 1. třídy budou ve vybraných stanicích připravené speciální telefonické koutky La Speak, v kterých budou mít cestující k dispozici nejen pohodlná masážní křesla zatím neupřesněné firmy, ale i například telefonní seznamy všech oblastí, kam ČD jezdí.

Start již 1. dubna!

Ilustrační obrázekPříprava masivní marketingové kampaně právě probíhá; služba by podle všeho měla nést název TeleHlas, aby byl zachován osobitý styl obchodních známek společnosti. Za největší výhodu připravovaných služeb lze považovat fakt, že pro jejich využití nebude nutné vlastnit mobilní telefon, ale postačí pouze jízdenka ČD a speciálně upravená vlaková souprava. Nová síť by se měla jmenovat TIS a podle zákulisních informací se jejího startu dočkáme již 1. dubna roku 2008. Toto datum však pan Ondřala odmítl potvrdit s tím, že "vše bude oznámeno na tiskové konferenci, která se bude konat 30. února." Do té doby nám nezbývá než čekat na uvolnění dalších podrobností. Již teď ale víme, že se máme na co těšit.

Nová technologie, nové soupravy

Ilustrační obrázek Podle dobře informovaných zdrojů Želpage se na zajištění spuštění hlasových služeb aktivně podílí celá řada organizačních složek ČD. Již teď je téměř jisté, že s první změnou GVD budou vybrané spoje vyčleněny do samostatné kategorie "dálkový osobní vlak" - DOs, jež by se měla později zařadit do portfólia přepravních služeb ČD jako plnohodnotná kategorie RegioCity. Právě v těchto vlacích by se hlasové služby měly objevit nejdřív, jelikož jsou zde většinou nasazovány moderní vozidla, disponující potřebnou technologií, případně prostorem pro montáž dodatečných zařízení. Cestující takové soupravy poznají na první pohled podle viditelného označení. Pilotní provoz hlasových služeb by podle našich zdrojů měl být zaveden ve dvou vybraných jednotkách řady 471, které ponesou nový obchodní název CityTelefant, označující dostupnost nových služeb na palubě. Podle dopravních expertů je tento typ vozidla pro dané úpravy nejvhodnější, jelikož od dodání prvního kusu až po nejnovější, 34. jednotku prokázal neuvěřitelný potenciál ke konstrukčním změnám a úpravám. Dvě jednotky určené k dosazení nového telekomunikačního modulu pro služby TeleHlas/Času dost! jsou již odstaveny v DPOV Přerov, kde se instalace vybavení pravděpodobně uskuteční.

Neméně zajímavé je i pozadí nové technologie: ačkoli můžeme vycházet jen z neoficiálních informací, ke kterým se mluvčí Ondřala zatím nechtěl vyjadřovat s odkazem na plánovanou tiskovou konferenci, lze soudit, že se ČD povedl vskutku husarský kousek: pro šíření telefonního signálu nebude použito stávající sítě GSM-R, jak by se dalo očekávat, ale staršího osvědčeného systému AMR, vyvinutého v 70. letech 20. století Výzkumným ústavem spojů ve spolupráci s Teslou Pardubice. Podle odborníka v oblasti radiokomunikace Václava Motyky je tato technologie v hornatém českém terénu pro přenos hlasu vhodnější. Technologický nedostatek plynoucí z nedostatečného počtu duplexních kanálů podle něj již úspěšně vyřešila ČD-Telematika, dceřiná společnost Českých drah, pověřená přizpůsobením technologie AMR 160 MHz pro nasazení ve vlacích ČD. Dráhy pravděpodobně odkoupily již nevyužívané rádiostanice, které jsou nyní instalovány do vybraných jednotek CityTelefant. Další komponenty, včetně moderního komunikačního rozhraní, budou dodány v rámci konsorcia MSV Studénka/Jablotron Jablonec nad Nisou. České dráhy tak úspěšně pokračují v nastaveném trendu podpory domácích výrobců a dodavatelů.

Redakce přeje všem svým čtenárům pohodovou oslavu konce roku a úspěšný start do roku 2008.

Zdroj: Agentury JPP a Wild Duck.

Upozornění: Neberte vše moc vážně!


JiříK. | 31.12.2007 (21:19)
Related newsopen/close

More on Fikce a vtipy

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
03.01.2008 (21:40)  
Huffnaggel: Ten vtip byl už navíc prezentován na SPŽ. ;)
http://spz.logout.cz/april/april02/reklama2.html
Registered user k.vojta  mail  
03.01.2008 (11:08)  
Kam zmizelo to povedené logo ČD-času dost?
03.01.2008 (9:12)  
Huffnagel: nejsme bulvár:)
03.01.2008 (6:34)  
Když humor, tak to už mohly být sexuální služby, ne? Aspoň by se laskavý čtenář ŽP mohl pokochat pohledem na pěkná těla...:-)
02.01.2008 (2:17)  
Super
01.01.2008 (18:08)  
Ale líbí se mi použití antisloganů Českých drah ... :) Fakt povedený ... ;)
01.01.2008 (16:39)  
Šulda: tiež si myslím - preto to už mám predbežne poznačené v kalendári, hoci času je ešte dosť :)))
Registered user Šulda 
01.01.2008 (16:33)  
"vše bude oznámeno na tiskové konferenci, která se bude konat 30. února." = tiskovka bude určitě zajímavá, v tom roce 2209
01.01.2008 (16:21)  
Dílko toto stálo by zato propašovat 1.4. do nějakého celostátního média.
Registered user M 
01.01.2008 (15:15)  
39 komentaru pozitivnich, 1 negativni. Takze tezko rict, kdo je tady trapny...
A zajimalo by mne, jak tomuhle serveru jdou CD na ruku. Jakoze tiskove zpravy CD vydava jen pro Zelpage?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko