Praha - Rekonstrukce pražského hlavního nádraží neúprosně pokračuje. Z toho důvodu dojde v těchto dnech k první dlouhodobější mimořádnosti v novém jízdním řádu. Od dnešního rána do nedělní půlnoci budou vybrané rychlíky do/z Brna přes Havlíčkův Brod odkloněny z Prahy-Vršovic do Prahy-Smíchova. Cestující do stanice Praha hlavní nádraží využíjí MHD nebo osobní vlaky ČD z Prahy-Vršovic nebo Prahy-Smíchova. Omezení se dotkne na příjezdu do Prahy vlaků: R 673, R 677, R 679, R 681, R 607, R 683, R 685 a na odjezdu z Prahy vlaků: R 670, R 672, R 674, R 676, R 678, R 680 a R 682. Podrobný výpis navazujících osobních vlaků je k dispozici na webových stránkách Českých drah. Cestující mohou v době výluky získat informace o jízdě těchto spojů 24 hodin denně na infolince 840 112 113.
Zdroj: České dráhy
Třeba R 673 do Brna má mít sedm vozů. Co když se teoreticky na tom HLN sejde tolik cestujících, že obsadí všechna místa v soupravě. Vždyť ti cestující se ani nenaskládají do té soupravy Ex 101 (A + 3 B). V tom je to postavené na hlavu. Týká se to pochopitelně i ostatních vlaků. Je kapacita té náhradní přepravy tak velká, aby pojala teoretickou kapacitu sedících osob v rychlíku do Brna ?
Námitku, že tím vlakem tolik cestujících nepojede odmítám, přesněji řečeno oponují otázkou - tak proč je tam tolik vozů, když jejich kapacita není využita ? Nechybí pak ty vozy jinde.
A co ti cestující, kteří se dozví až na HLN že jejich vlak bude 20 minut opožděn a s pravděpodobností hraničícící s jistotou jim všechny přípoje ujedou, protože v rámci výlukového rozkazu nebylo stanoveno, že se na výlukou / odklonem zpožděný vlak bude čekat i přes zkrácené čekací doby. Navíc v IDOSu je zavádějící informace, prptože správce dat upravil pouze časy z Prahy, ale z Vršovic do Kolína jistě nedojete vlak 673 za 22 minuty, protože upravenou polohu mu jaksi zapomněl kdosi vypracovat.
Ať mi nikdo nevykládá, že by se i pří "výluce" nedalo na těch 5 - 8 minut tu soupravu přitáhnout z ONJ. A když bude důvodem vypnutá trojel, tak se holt zaktivuje motorová nebo dieslová trakce na náhradní soupravu do Vršovic.
V zásadě to je zjednodušování si práce na úkor cestujícího.
Výhody Bílé linky 840/841/848
* nízké náklady - hovorné platí v plné výši volající (nešťastní cestující)
No oni rozchodli fofrem a neplánovaně.Podlě mě tam se stal průser jak svin.
Jo, a aby to nebylo jen tak, tak včera byla na 9302 jenom jedna jednotka 471. To bylo maso!
Nebylo by lepší pro ČD i cestující zastavit v celém uzlu Praha 21.prosince v 00.01 veškerou osobní dopravu a tím by se problémy vytratily a nebyla by možnost kritiky zpoždění. FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.