Petrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.
První jednotka řady 814-914 vyjela z výrobního závodu Parsu v průběhu roku 2005. Šlo o dvouvozovou soupravu pod číslem 814-914.001 a byla zařazena do stavu DKV Plzeň. Na přelomu let 2005 a 2006 byl uzavřen kontrakt na sto dvouvozových souprav. Na základě zkušeností z provozu se ČD rozhodly smlouvu upravit. Podle její nové verze bude vyrobeno celkem 74 souprav dvouvozových a 26 třívozových ve složení 814+014+814 s cenou 26 miliónů Kč za kus, dodávaných pod označením 814.2 a určených především pro náročný terén, ve kterém se ale neosvědčily.
Svaz obcí údolí Desné je, jak napovídá jeho název, sdružení obcí v okolí řeky Desná a vstoupil na českou železnici v roce 1997 projektem zvaným Železnice Desná, kdy obnovil lokálku poničenou při povodni. Trať získal do svého vlastnictví v roce 2003. Samotný svaz nezaměstnává žádné strojvedoucí ani průvodčí, ale najímá si externího železničního dopravce, kterým je v současné době konsorcium Veolia Transport.
Foto: Šakal
Zdroj: ČeskéNoviny.cz
Obchodní název zboží podle mého názoru určuje výrobce, nikoli zákazník. Zákazník si může zakoupené zboží nazvat, jak chce.
Ovšem choré mozky na GŘ ČD a.s. si vymyslely, že EJ 471 se bude říkat CityElefant, zaměstnanci jim říkají ešus nebo hliník … Jednotlivé EJ 471 jezdící na Ostravku mají svá jména.
Desná už "Děsná" je, ve slovenštině …
To, že na sebe navazují jednoduché "linky ŽD", ještě neznamená, že na sebe nenavazují "oblouky ČD"...
Mě se u ŽD nelíbí to, že tou bílou plochou na 914 se zvíraznila ta velká mezera mezi dveřmi a prvním oknem a jak už tady napsal Web, tak nátěr nerespektuje tvar Hypernovy. Jen by mě zajímalo, jestli by byl takhle opěvován nátěr v režiji ČD.
Ne ze bych dopravci nepral, ale obavam se, ze jim taky bude vic stat, nez jezdit...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.