..: Regionova ŽD již v provozu :..

Ilustrační obrázekPetrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.

První jednotka řady 814-914 vyjela z výrobního závodu Parsu v průběhu roku 2005. Šlo o dvouvozovou soupravu pod číslem 814-914.001 a byla zařazena do stavu DKV Plzeň. Na přelomu let 2005 a 2006 byl uzavřen kontrakt na sto dvouvozových souprav. Na základě zkušeností z provozu se ČD rozhodly smlouvu upravit. Podle její nové verze bude vyrobeno celkem 74 souprav dvouvozových a 26 třívozových ve složení 814+014+814 s cenou 26 miliónů Kč za kus, dodávaných pod označením 814.2 a určených především pro náročný terén, ve kterém se ale neosvědčily.

Svaz obcí údolí Desné je, jak napovídá jeho název, sdružení obcí v okolí řeky Desná a vstoupil na českou železnici v roce 1997 projektem zvaným Železnice Desná, kdy obnovil lokálku poničenou při povodni. Trať získal do svého vlastnictví v roce 2003. Samotný svaz nezaměstnává žádné strojvedoucí ani průvodčí, ale najímá si externího železničního dopravce, kterým je v současné době konsorcium Veolia Transport.

Foto: Šakal

Zdroj: ČeskéNoviny.cz


Samir Lepara | 8.12.2007 (12:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
08.12.2007 (21:05)  
Ten prázdný prostor na řidičáku by bylo dobré vyplnit například znakem svazku obcí. A taky mi něco chybí na čele, asi ten šedostříbrný díl.
08.12.2007 (20:27)  
Nikoli Svaz obcí, ale Svazek obcí.
Obchodní název zboží podle mého názoru určuje výrobce, nikoli zákazník. Zákazník si může zakoupené zboží nazvat, jak chce.

Ovšem choré mozky na GŘ ČD a.s. si vymyslely, že EJ 471 se bude říkat CityElefant, zaměstnanci jim říkají ešus nebo hliník … Jednotlivé EJ 471 jezdící na Ostravku mají svá jména.
Desná už "Děsná" je, ve slovenštině …
registrovaný uživatel Liška 
08.12.2007 (20:11)  
Jen aby jí za chvíli místo Desná neříkali děsná. ;-)
08.12.2007 (19:08)  
martin749: celkově je o hodně lepší než nátěr pro ČD, jelikož jednotlivé díly na sebe barevně navazujou
To, že na sebe navazují jednoduché "linky ŽD", ještě neznamená, že na sebe nenavazují "oblouky ČD"...
Mě se u ŽD nelíbí to, že tou bílou plochou na 914 se zvíraznila ta velká mezera mezi dveřmi a prvním oknem a jak už tady napsal Web, tak nátěr nerespektuje tvar Hypernovy. Jen by mě zajímalo, jestli by byl takhle opěvován nátěr v režiji ČD.
registrovaný uživatel tgw 
08.12.2007 (17:07)  
raksem.Ale já jsem žádný pravopis nepotkal.Ani pravopis nezmám.To si mě asi z někým pletete.Ale zajímá mě názor ostatních diskutujících na motorovou řadu 814.A také názor na slovenskou verzi tohoto drážního vozidla.A váš názor na pravopis mě fakt nezajímá.
registrovaný uživatel tgw 
08.12.2007 (16:50)  
Psal jsem o řadě 814 .A podle mě i slovenská verze bude mít stejné problémy.
registrovaný uživatel tgw 
08.12.2007 (16:49)  
ÁÁÁ co to vidíím. Vzhledově povedené vozidlo,interier doznal změn k lepšímu.Prodložila se životnost danného vozidla.Nicméně tratˇ Tanvald Harachov jasně ukázala že má i mínusi.Já bych poupravil výraz nové vozidlo na regioklouzák.Ale možná ,že pokud naloží písek s pytli i na druhou nápravu, adhezní vlastnosti vozidla se zlepší.To byl vtip.Na tratích kde jsou menší poloměry oblouků se chová stejně jako 810.Škoda že nemá 4 nápravové podvozky.Chodové vlastnosti by byl lepší.
registrovaný uživatel fTo 
08.12.2007 (16:37)  
Web : ano, tohle je cesta pro lokalky, aby se driv, nebo pozdeji zrusily... V aktualitce chybi opevne ody, jak je to skvele, srovnatelne se zap. vozidly atd...
registrovaný uživatel Web 
08.12.2007 (16:27)  
Osobně mi na tom nátěru vadí nerespektování tvarů regionovy. Ale jinak super, gratuluju :) Tohle je skutečně cesta pro lokálky...
registrovaný uživatel fTo 
08.12.2007 (16:26)  
Zajimalo by me, jakou sekyru tahle zakazka mela. Nerikalo se, ze do konce roku 2006 bude 20 regio suku pro CD a jeden pro Desnou?!? A myslim, ze trivozova stoji 39 mega...
Ne ze bych dopravci nepral, ale obavam se, ze jim taky bude vic stat, nez jezdit...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko