..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
28.11.2007 (21:03)  
1. Nojo, Trinecko, to je extremne velky region plny extremne movitych obyvatel, kteri casto cestuji na vetsi vzdalenosti (a ty hlasky, ze zrovna Trinecko je mistem s vysokou nezamestnanosti a nizkymi mzdami jsou statisticka chyba)
2. Myslim, ze kdokoliv, kdo tyhle komentare cte dele nez jeden a pul dne uz pochopil, ze nejsem z Prahy...
3. Apriorne chapu, ze se hluboce mylim, ale da se vyjmenovat, proc by do Trince jezdil Netrinecak? Nejake vyznamne firmy, urady apod.? Nevim, kolik je toho primo v Libni, ale v Praze docela dost (a ne kazdemu musi vzdy nejvice vyhovovat vystoupit v Holesovicich). A pokud cele Praze staci zastavka v Holesovicich, tak zakonite (podle stejne hloupe logiky) celemu MS kraji musi stacit Svinov. Ale asi je to tak, ze Trinec je nejvyznamnejsi mesto na sever od Vidne a vychod od Berlina a Praha jen nudna dira na Vltave...
4. PS: V Praze mi ty Holesovice samozrejme staci, protoze zbytek se da dojet metrem. Jenze cela giganticka trinecka aglomerace se da stejne dobre obslouzit "pantakama"...
28.11.2007 (20:35)  
Tomáš Záruba:

A kolik lidí využívá EC v Libní??
Vy jste asi ještě nikdy nejle EC do nebo z Třince, tak tu nepleťte hovadiny vy neznalče.
28.11.2007 (20:32)  
EC: Sice jsem si řekl, že už na tuhle uhozenou debatu kašlu, ale tohle je opravdu pěkná nahrávka na smeč:

KOLIK LIDÍ Z TŘINECKA VYUŽÍVÁ SPOJE EC? :-DDD

Vidíte, jakou jste napsal blbost? A vůbec, nevím co se četíte, vždyť na těch písmenkách na začátku vlaku nezáleží, a opravdu nelze říct "od 50 tisíc výše staví EC, do té doby ne". Ale to už jsem psal mockrát na moc míst.
28.11.2007 (15:48)  
M: Nevím žeby v Libní bylo tolik samo obyvatel jako na Třinecku, to mě hodně zaráží. Vidím že někdo je tu "Velkej Prážáček" který nezná nic okolo jenom vlastní Prahu a něco málem kolem, ale asi jste se nepodíval do dalších regionu.
Nechápu jak to tu může komentovat takový člověk který vůbec nezná tuto situaci.

Jenom tak zhruba odhaduji kolik může mít Libeň obyvatel? žeby 50 000?? Tak to má celý Třinec dohromady jako jedno město a co pak zbytek měst ve zdejším regionu? Já myslím že to už je docela slušný počet obyvatel aby zde zastavovaly EC.
Jo a ještě na počtu obyvatel nezáleží, ale kolik lidí využívá spoje EC, což o Libni se říct nedá.
registrovaný uživatel M 
28.11.2007 (12:13)  
Kdyz mame tu citovaci dobu, tak nejde nanapsat nez "inu, vesnice se nam zmenila, mlady muzi"...
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (22:03)  
Což o Třinci se říct nedá, který má hned za nádražím velké autobusové stanoviště, ze kterého odjiždí autobusové spoje na celé Třinecko a Jablunkovsko.

Co to je to Trinecko a Jablunecko? Pet ulic v Libni...
27.11.2007 (17:46)  
Georgo: Pěkně řečeno :P
27.11.2007 (16:54)  
Tomáš Záruba, EuroCity: tak sa musím ozvať ako človek, ktorý trasu cez Ostravsko do Žiliny absolvoval pravidelne niekoľko rokov, často viackrát týždenne, a znova ho to čaká (čiastočne) od nového GVD. Vypočítané predĺženie jazdnej doby v ráde minút je nereálne - spomalenia a zastavenia doslova na každom kroku sa veľmi nepríjemne podpisujú na týchto spojoch v kontexte diaľkovej prepravy. Bývali časy, keď Odra zvládala cestu Žilina-Ostrava-Olomouc za 2h52. Potom sa začalo zastavovať v Mostoch, Třinci, Bohumíně a neskôr ešte aj úplne debilne prepriahať, a zrazu bol problém dostať sa pod 3h20, v skutočnosti aj tri a pol. Ostrava-Svinov a hlavní beriem ako normálnu vec: v aglomeráciách je to celkom bežné, a hlavne s rastom významu Svinova fakt nemám problém s 2min pobytom tam a ďalšou minútou-dvoma v Porubě.
Zato Bohumín už je zbytočnosť, Karviná si to vydupala pomocou silných kádrov KSČM, ktoré sa chcú cítiť ako veľkomesto (bez urážky), Třinec je prakticky zastávka uprostred fabriky a o Mostoch hovoriť nemusím. Keď už ale sme pri tých "veľkých" mestách: prečo sa teda nezastavuje v Třinci namiesto Těšína, keď je väčší? Problém bol v tom, že v Třinci sa počet nastupujúcich/vystupujúcich dal vyjadriť prstami na rukách, zatiaľ čo v Těšině pravidelne nastupujú šialené nákupné komandá dôchodcov a režijkárov zo stredného Slovenska. Tí sa bežne hlučne nahrnú do Bpee, zložia nákupnou taškou každého, kto včas neuhne z cesty, zaberú toľko sedadiel, koľko aktuálne môžu (ale podľa možností vždy viac, než je ich samých) a potom celú dlhú cestu pri chlebe so salámou alebo pri tlačenke tlachajú o ničom. Skrátka tá pravá klientela pre vlaky EuroCity.

Po nešťastnom zrušení EC príplatkov ešte pribudne frekvencia lokálnych dochádzajúcich, pretože prečo by borec zo železáren jazdil panťákom, keď si tie dve zastávky môže hovieť v plyši, všakže...
Realita je tu taká, že väčšina cestujúcich od Prahy vystúpi v Ostrave. Z tých, ktorí pokračujú ďalej, vystupuje väčšina až v Žiline, ako vo svojej konečnej stanici, alebo v rámci tranzitu smer Bratislava/Košice.

Bohužiaľ sa stále uplatňuje filozofia, že vlak by mal viesť vždy aspoň niekoho (hocikoho a hocikde), takže sa produkt označovaný za "vlak vyššej kvality" nechá plaziť cez celé širšie Ostravsko a cestujúci na dlhšej trase už to nejako snáď prežijú.
Od 9.12. teda uvažujem, či pri týchto cestách začať pravidelnejšie siahať po 1. triede (ak pôjde aspoň Apee - Aee51 nie je žiadna výhra), lebo ani miestenky nemusia zaručovať kvalitu, ktorú majú tieto vlaky prezentovať. Alebo ma tie čakania v Bohumíně a množstvo regionálnych cestujúcich dovedú k tomu, že začnem po rokoch jazdiť busom s povinnou rezerváciou.

Ostatne celé to odpájanie a pripájanie niečoho v 3/4 trasy mi príde ako úplná blbosť, ktorá jazdnú dobu len zbytočne nafukuje bez výraznejšieho užitku. Nuž, ešte stále tu budú preplnené expresy cez Valašsko, ktoré stoja len v Meziříčí, Vsetíně, Lidči, Púchove a Považskej Bystrici...
registrovaný uživatel nxau  mail  
27.11.2007 (16:12)  
doomlukas: Taky mě mrzí, že na 320, potažmo 321, ty rychlíky nejezdí celý den v 2hodinovém taktu, jako na jiných páteřních nebo významných tratích. Ale tohle je problém už co pamatuju, že to tam jezdí takhle „halabala“. Korunu tomu nasadili letos, kdy tam začly jezdit „rychlíky“ pouze Žilina (- Karviná/Havířov) – Bohumín. Několikrát jsem uvažoval nad tím, proč to tam tak blbě jezdí a napadlo mě buď to, že je to moc krátká trasa a z Ostravy (či Bohumína) už to každý došourá domů osobákem (to by vysvětlovalo ty výše uvedené „rychlíky“) anebo tam ta frekvence cestujících není tak velká (což si ale odporuje s tím, kolik tam jezdí lidí, když dojíždím denně všemi různými vlaky do práce a všechny jsou full). Doufám, že s otevřením koridoru se tady i zvedne frekvence ježdění vlaků různých kategorií a všechny budou zajíždět minimálně do Žiliny (s rozumnými zastávkami v tomto úseku samozřejmě) a v Žilině budou navazovat další slovenské vlaky směr Košice nebo Blava.
27.11.2007 (15:06)  
Tomáš Záruba: No ale tak to bude... Od 9.12. budou do Žiliny jezdit dva páry vlaků "vyšší kvality" přes Bohumín a jeden přes Havířov (+jeden vlak navíc přes Bohumín). Při takové četnosti ty vlaky ani nemůžou mít význam pro místní ferkvenci, takže o to zbytečnější se jeví jejich časté zastavování.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko