..: Majitelům pozemků, ze kterých padají stromy na železniční tratě, hrozí tresty :..

Ilustrační obrázekLiberec - Se začínající zimou přibylo i množství nehod způsobených stromy spadlými na koleje. Dle mínění zástupců Českých drah jsou na vině někteří nezodpovědní majitelé lesů a polí nacházejících se v okolí tratí ve správě SŽDC, kteří svým jednáním porušují předpisy. Vlastníci pozemků v blízkosti železnice totiž musí podle zákona vytvořit šedesátimetrové ochranné pásmo a zlikvidovat jakýkoliv porost snižující bezpečnost provozu a ohrožující zdraví a životy cestujících i zaměstnanců Českých Drah. V opačném případě hrozí majiteli inkriminovaného pozemku stíhání za trestný čin ublížení na zdraví.

Mezi v České Republice nejnáchylnější úseky na pády stromů do drážního prostoru se řadí trať 035 Tanvald - Železný Brod. Mezi jedny z nejhorších případů pádu stromů do kolejiště na této trati můžeme zařadit nehodu u obce Jesenný z loňského srpna, kdy při bouři padající strom poškodil projíždějící osobní vlak, zranil několik cestujících a způsobil materiální škodu v hodnotě pohybující se kolem 200.000 korun.

Více také Sněhová kalamita komplikuje dopravu na Liberecku.

Zdroj: České noviny.cz


Samir Lepara | 19.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.11.2007 (17:19)  
je celkem pravda ze ta trat projizdi celkem peknym lesickem,ale zase na druhou strnu se uz postupne objevuji vykacene useky...
registrovaný uživatel Kykin 
20.11.2007 (22:43)  
Hlavně že si provozovatel dráhy ČD a.s. pěstuje okolo dráhy pěkný les. No přeci to traťovka nevykácí dříve, než je z toho slušné dřevo na topení.
A mj. co dělá Kryštof Nastoupil z ministerského oddělení "Stromy u trati" ? :-D
registrovaný uživatel xyz  mail  
19.11.2007 (21:27)  
Že se ještě nikdo nerozčílil, proč je v tomhle státě taková nerovnost a proč silničáři musí čistit okolí silnice místo, aby to do 60m kolem měli na triku (pokud možno pod hrozbou tvrdých sankcí) majitelé pozemků.

Jindy tady je tolik spravedlivého hněvu... pánové, upadá to. ;)
registrovaný uživatel Ninja  mail  
19.11.2007 (20:43)  
Borecek 13 : Nehroť to, každej se splete... Radši bys moch taky přispět nějakou aktualitou :)
19.11.2007 (19:01)  
ad Racek : kdepak, rozumíte tomu špatně. Vlastník pozemku je povinen odstranit i tzv. náletové dřeviny, které sám nesázel, jinak se vystavuje sankcím.

Ostatně, jak se prokazuje, že strom vyrostl sám od sebe …

Ono by postačilo, aby libovolný dopravce (třebas v nákladní dopravě) osolil vlastníka pozemku, jehož strom spadl na trať, na tento strom najela lokomotiva a poškodila se. Veškeré náklady spojené s opravou lokomotivy, případně ztráty způsobené odstavením lokomotivy, eventuálně penále za překročení dodací lhůty by naúčtoval vlastníkovi, resp. žaoval u soudu a vymáhak přes exekutora. Díky celoplošným TV by byla zajištěna výstraha ostatním vlastníkům pozemků.

Tím strpět se rozumí například provádění nějakých zemních prací, například výstavba stěn, které by bránily sesuvu půdy na dráhu.
19.11.2007 (18:47)  
Já myslel pánové,že se snažíte být profíci co se dráhy týká. A teď se dočtu takové bludy a rovnou dva v jednom článku. "Fuj"a fofrem opravit!
registrovaný uživatel Ninja  mail  
19.11.2007 (16:37)  
To s tou zubačkou je, Samlepe, dost neštastně řečeno ;) Trať 035 vede pouze ze Železného Brodu do Tanvaldu. Úsek Tanvald - Harrachov, kde jsou zbytky ozubnice je trať 036 :)
19.11.2007 (16:29)  
Kam se mám obrátit,když mi na můj pozemek padá strom z pozemku dráhy? Bude taky ČD/SŽDC potrestána?
registrovaný uživatel Racek 
19.11.2007 (14:00)  
A jestli správně rozumím příslušnému odstavci zákona, tak pokud tam ty stromy narostly samy od sebe, tak vlastníci nemovitosti jsou povinni strpět odstranění těch stromů, ale nemají žádnou povinnost je odstraňovat, a už vůbec ne na vlastní náklady. Evidentně někdo (že by provozovatel dráhy?) zanedbal vlastní povinnosti a teď se to snaží hodit na sousedy ...
registrovaný uživatel Racek 
19.11.2007 (13:52)  
Vousáč: kterej blahobyt máte na mysli? Jestli ten prvorepublikovej, tak tehdy nebyla krajina ani zdaleka tak zarostlá, jako dnes. Podél dráhy se páslo, takže případný strom byl sežrán dřív, než přerostl trávu (a srážky tak hrozily spíš se zaběhlým dobytkem, než s padlým stromem). To až za bolševiků "nebyli lidi" ani na to, aby se to jednou za rok posekalo ... a za těch 60 let ty stromy stačily vyrůst a teď padají.

Jinak zákon o ochraně přírody praví, že povolení (ke kácení dřevin) není třeba ... při výkonu oprávnění podle zvláštních předpisů. Tím je v tomto případě zákon o drahách, který říká v §10: Vlastníci nemovitosti v sousedství dráhy jsou povinni strpět, aby na jejich pozemcích byla provedena nezbytná opatření k zabránění sesuvů půdy, padání kamenů, lavin a stromů nebo jejich částí ...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko