..: Škoda Transportation dodá do Ruska díly metra za 4,5 miliardy :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Západočeský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation vyrobí a dodá do ruského Petrohradu části 300 vozů metra za 4,5 miliardy korun. Jde o největší exportní kontrakt v této oblasti v samotné historii firmy. Smlouvu na dodávky dílů pro prototypový šestivozový vlak a dohodu o společné vývojové a výrobní spolupráci 4. listopadu podepsali generální ředitel Škoda Transportation Tomáš Krsek s předsedou představenstva petrohradské ZAO Vagonmaš, Sergejem Nikolajevičem Kijaškem.

"Dohodli jsme se na společném vývoji a výrobě nových moderních vlaků metra s asynchronním pohonem a moderním řízením. Na tomto projektu se budou podílet další české a ruské podniky", citovala ředitele Škody Transportation ČTK.

Obě firmy budou společně vyvíjet, vyrábět a dodávat vozy metra. Na rok 2008 je plánována výroba prototypové soupravy, která bude zkoušena na jedné z městských linek právě v ruském Petrohradu. Vlak se bude sestavovat ve Vagonmaši, elektrické pohony, podvozky a řízení dodá Škoda Transportation z Česka. A v roce 2009 se rozběhne sériová výroba vlaků, určených právě pro Petrohrad. "Pro potřeby modernizace jeho vozového parku je potřeba v nejbližším období urychleně dodat minimálně 300 vagonů metra," uvedl Krsek. Škoda bude z tohoto kontraktu inkasovat až 4,5 miliardy Korun.

Společně vyvinuté a vyrobené vlaky budou podle obou ředitelů určeny i pro další Evropská města, ale také i pro země skupiny SNS, kde je v plánu rozsáhlé rozšíření a modernizace značně zastaralého vozového parku.

Škoda Transportation, dceřiná firma Škody Holding, je významným středoevropským výrobcem tramvají, lokomotiv a příměstských vlakových jednotek. Dále rekonstruuje právě i vozy metra pro Prahu, kde v současné době jezdí na 54 modernizovaných souprav.

Skupina Škoda Holding měla za první pololetí zisk 940 milionů korun a utržila 5,3 miliardy Kč, meziročně o 1,3 miliardy více. Vývoz do zahraničí tvořil 40 procent obratu. Rusko a další země ze Sdružení nezávislých států (SNS), kde jezdí více než 2000 elektrických lokomotiv značky Škoda, vidí Škodu Transportation jako velmi perspektivní trh. "V energetice máme kontrakty Těreškovo, Kožuhovo a Sredneuralskaja a chceme rozvíjet dodávky kolejových vozidel," uvedla mluvčí holdingu Radka Pistoriusová.

Zdroje: Škoda Transportation, ČeskéNoviny.cz


Vítek_V | 14.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
14.11.2007 (13:48)  
Tak to je fakt bezva :) Blahopřeji škodě k úspěchu.Jednou bych tam třeba i rád pracoval.Jinak doufám,že politické rozepře týkající se radaru nijak tento obchod neohrozí
registrovaný uživatel M@ra 
14.11.2007 (13:48)  
NIcKON: A k čemu Ti je obchodní přebytek? Ten jenom znamená, že se víc zboží vyvezlo než dovezlo, takže se vývozcům (v bankách) hromadí devizy. A k čemu jsou devizy? Hlavně k nákupu zvoží z dovozu... Saldo obchodní bilance prostě není ani dobré ani špatné, např. USA ji mají odedávna pasivní a nezdá se, že by to nějak vadilo.
registrovaný uživatel Precla 
14.11.2007 (12:54)  
Tohle jen lahodí mému oku :) Tomu říkám opravdu úspěch. Je dobré vědět, že některý český firmy ještě za něco stojí :) Opravdu moc dobrá zpráva.
14.11.2007 (12:51)  
K obědu, já zrovna neobědvám, ale zpráva mě potěšila. S NIcKONem souhlasím...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.11.2007 (12:29)  
Dobrá zpráva k obědu, uvědomme si, že je to stejný podnik, který vyvíjí messerschmitty a ekonomická stabilita se mu bude jen hodit. Jen ať si obnoví exportní kontakty, ruský trh bude zanedlouho potřebovat stovky a stovky nových lokomotiv. Pokud v tom není žádný skrytý háček, jsem spokojený. Aktivní bilance zahraničního obchodu rozhodně není k zahození.
registrovaný uživatel M@ra 
14.11.2007 (10:54)  
Boží mlýny melou sice pomalu, ale jistě! Za socialismu jsme museli v rámci "kanalizace s uzavřeným oběhem" - vzájemné hospodářské pomoci - kupovat ruské šroty...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko