..: Nejkrásnějším nádražím v České republice je Ostroměř :..

Ostroměř - budova nádraží Ostroměř - Vítězem 1. ročníku soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky, a tedy nejkrásnějším nádražím roku 2007, je nádraží Ostroměř u Hořic. Leží na křižovatce tratí Jičín – Hradec Králové a Trutnov - Chlumec nad Cidlinou. Těsné druhé místo zaujaly nedaleké Smiřice. Zvláštní ocenění získávají nádraží Děčín, Bohumín, Teplice, Železná Ruda – Alžbětín, Horní Planá u Lipna, Vrané nad Vltavou, Václavice u Náchoda, Cebiv u Konstantinových Lázní, Poláky a Želina u Kadaně. Vítěze vyhodnotili zástupci vyhlašovatelů z návrhů zaslaných veřejností.

Soutěž pořádala Asociace Entente Florale CZ – Souznění, spolu s Mikroregionem Konstantinolázeňsko, občanským sdružením Plzeňská dráha, Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami. Cílem soutěže bylo oživit zájem veřejnosti o železnici a o její nádraží – důležité vstupní brány měst a vesnic.Uváděním pozitivních příkladů motivujeme obyvatele ke zlepšování kvality jejich vlastního životního prostředí, oceněním příkladných výsledků povzbuzujeme aktivní jednotlivce k pokračování v jejich práci. Zároveň monitorujeme požadavky cestujících a ochotu osobně spolupracovat na nápravě nedostatků“ řekla Drahomíra Kolmanová ze společnosti Entente Florale CZ – Souznění. Podle asociace budou výsledky soutěže každoročně vyhlašovány poslední zářijovou sobotu, v Den železnice.

Zdroje: COT News, denik.cz, ČD, informace o stanici


Njorloj Poslat mail autorovi | 31.10.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
31.10.2007 (21:56)  
nxau: no, snad tu trať silná nákladní doprava podrží a jednou příjdou světlé zítřky a s velkou slávou vyjedou osobáky ve sjednocené Evropě...
registrovaný uživatel nxau  mail  
31.10.2007 (21:51)  
to pekař: To už tady před lety bylo, Olza byl super rychlík, jezdilo to hodně plné (v soboty a středu určo) a vidíš, jak to dopadlo...
Kéž by s elektrizací trati Těšín - Frýdek přišly obnovené Sp vlaky Bielsko-ValMez... ale to je spíš jen moje zbožné přání :-)
Jinak to s tratí do Polska reálně vidím spíš na konec, než na rozšíření, protože rok od roka spojů ubývá...
registrovaný uživatel Anowis 
31.10.2007 (21:08)  
Opravdu hezká stanice. Moc pěkné původní nápisy OSTROMĚŘ.
Celá budova vypadá velmi tajemně, jako někde v karpatech.
registrovaný uživatel pekař 
31.10.2007 (20:54)  
Problém Vítkovic je spíš ten, že v Ostravě už havíře nepotkáš. Oni by tím vlakem jezdili, ale ono se už jaksi moc netěží...Jinak na Svinově je skvostná především přístavba a její citlivost vůči původní budově...
registrovaný uživatel Sova 
31.10.2007 (20:00)  
Tak o téhle soutěži snad skoro nikdo nevěděl,protože jinak by to nemohlo vyhrát to co to vyhrálo.Jak už tu bylo řečeno,spíš než nádraží to připomíná pevnost z dob Marie Terezie...
Nejkrásnější nádraží co jsem kdy viděl je na 100% Ostrava Svinov,hlavně když cestující vystoupí a vidí nádhernou budovu,krásné nástupiště a krásný podchod.Kdyby se o této soutěži vědělo tak nemá žádné nádraží na Svinov!
Co se týče zmíněných Vítkovic tak to zabetonování schodiště je fakt hrůza,to nemohli spíš přidělat dveře a ty zamknout???Ale i tak jsou Vítkovice sice pěkné a prostorné,ale kdo o nich trochu ví tak mu spíš přijdou jako typická ukázka bývalé slávy železnice...
registrovaný uživatel pekař 
31.10.2007 (19:29)  
Venca Motyka: jaké kukaně? To jsou náhodou moderní kukaně. Ono porovnávat Svinov s těmito venkovsými staničkami typu Zábřeh nebo Děčín, no nevím....:))))))
registrovaný uživatel pekař 
31.10.2007 (18:29)  
nxau: tomu přechodu by pomhlo zavedení přímých spěšňáků Cieszyn - Žilina, alespoň ve středy a soboty...
registrovaný uživatel nxau  mail  
31.10.2007 (18:19)  
to M. Zikmund: V Těšíně při příjezdu vlaku od Polska to nelze vyřešit zatím jinak než uzavřením. Tady je spíš na vině celní správa, že nechtějí stát u vlaku, když přijede, že si musí sedět pěkně v teplíčku a lidi musí jít až za nima za nástupiště do odbavovací haly a pak zpátky na nádraží.
Toto se snad změní buď vstupem do Schengenu nebo úplným zrušením os. dopravy na této trati :-)
4. peron v Těšíně taky nechápu, co to tam udělali za hnus a pokud člověk nejde přímo z podchodu a přichází např. od autobusáku, tak musí dělat "slalomový chod" na tento peron :-)
registrovaný uživatel nxau  mail  
31.10.2007 (18:13)  
to Roman 83: Celkem s Tebou s výběrem nádraží souhlasím (jak s hezkými, tak se škaredými). Přitom Ostravy - Vítkovic, těch je vyloženě škoda. Je to velmi prostorné nádraží a je až k pláči, ze tam ty schody do 1. patra do galerie zazdili (?!) a až na 3 obchůdky (nebo spíš putyky ve večerních hodinách) a hromady socek tam nic jiného není. Takže tam to směřuje dlouhodobě k neobsazené stanici/zastávce (pokladna otevřena jen do 18:10). Havířov je na tom podobně jako Vítky, Třinec ten je standartně hnus i po rekonstrukci (nechápu, jak tam můžou stavět IC/EC). Bohumín je u mě spíše neutrální, ale divnými individui se to tam taky jenom hemží. Těšín a Karviná jsou hezké díky rekonstrukcím v předchozích letech.
Škoda, že si teď nevzpomenu na žádné pěkné nádraží mimo MS kraj z mých pravidelných železničních cest...
31.10.2007 (18:06)  
Roman83 : berete do úvahy děsivou ponurost špinavých nástupišť (i na můj vkus je to drobet moc …) v Karviné hl.n. nebo čtvrté nástupiště v Českém Těšíně, kde je přístup na peron "dírou v plotě".
Zamykání prvního nástupiště v Českém Těšíně v době příjezdu "Gomulky" z PKP mi připomíná dobu "železné opony" v Chebu či Břeclavi, kde se odehrávala stejná komedie.

V porování s tím ten Bohumín vypadá lépe, přinejmenším na nástupištích. Tam se při příjezdu / odjezdu skvostu PKP nástupiště alespoň nezamyká.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko