..: Závada na lokomotivě 477.043 ochromila trať 120 :..

Ilustrační obrázekPavlov - Vážná technická závada na parní lokomotivě 477.043 v nedělních večerních hodinách zastavila dopravu na trati 120 v úseku mezi žst. Jeneč a žst. Unhošť. Lokomotiva se zadřeným ložiskem zastavila poblíž hlásky Pavlov, a uchromila tím dopravu na celé jednokolejné trati v úseku Hostivice - Kladno.

V Hostivici se podařilo sehnat soukromého autobusového dopravce s patrovým autobusem, do něhož se vměstnala frekvence od vlaků 9836, 2564 a 9840. Autobus naplněný až po střechu po trochu chaotické jízdě dojel do Unhoště, kde cestující opět přestoupili na vlak. V opačném směru (s mnohem nižším počtem cestujících) zajišťoval náhradní autobusovou dopravu kladenský dopravce Pohl. Zpoždění vlaků dle Babitronu byla následovná:

Směr Kladno:

Os 9836 +86´, Os 2564 +65´, Os 9840 +96´, Sp 1898 +75´, Os 9842 odřeknut, Os 2517 +22´.

Směr Praha

Os 9805 +105´, R 1499 +49´odklonem přes Kralupy, Os 2515 odřeknut, R 1535 +64´odklonem před Kralupy, Os 2518 +22´

Celá mimořádnost se logicky nesla v duchu chaotických a velmi operativních obratů souprav, vlakových i lokomotivních čet, nicméně i přes nespokojenost mnoha cestujících snad každý toho dne dojel do cíle své cesty. Bylo by asi na místě poděkovat vlakvedoucím, kteří toho večera i přes nedostatek informací jednali profesionálně a s rozvahou a zvládali dav rozčilených cestujících směrovat do správných souprav.

Lokomotiva 477.043 byla v dnešních odpoledních hodinách viděna v žst. Unhošť ve společnosti stroje T478.3001 a několika nářaďových vozů. Probíhá zde tedy pravděpodobně její zprovoznění.

zdroj: Vlastní pozorování, Babitron


Martin Hanzal | 16.10.2007 (15:04)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.10.2007 (21:45)  
jojo,zlatej papousek,tim,ze jezdi prakticky od vyrobeni se muze pysnit jen maloktera historicka lokomotiva...papousek je naprosto vyborna masina...
Registered user kladno 
19.10.2007 (20:56)  
Valivé ložisko je ložisko, které je "bezúdržbové" jen po určitém km proběhu je třeba doplnit mazivo. V případě papouška všechna nápravová ložiska byla dostatečně ošetřena. Za další, rozpadnuté ložisko nevykazovalo žádné známky poškození, nebo nějaké náznaky po celý víkend. Rozpadnutí nápravového ložiska může dojít i u moderní elektrické lokomotivy a nedá se tomu nijak předejít, i když při dílenských opravách jsou ložiska dle technologických postupů prohlídnuta a domazána. Jen u parní lokomotivy je to o to těžší, že tato ložiska jsou špatně přístupná a jsou namáhána daleko vyšším dynamickým a statickým zátěžím a rázům, než lokomotivy motorové/elektrické. Proto se valivá ložiska na parních lokomotivách moc nepoužívala. Za další, myslím že není na místě říkat něco takového jako že se s tím jezdí, dokovať se to nerozpadne, protože parta, která se stará o papouška se o tuto mašinku stará velice dobře, tak dobře, že vždycky papoušek 043 přijel na vlak a vždycky cestující odvezl do cílové stanice. A ještě poslední věc, papoušek 043 patří mezi nejdéle provozuschopné muzejní parní lokomotivy! Defakto jezdí od vyrobení furt. Kdo se může tímto pochlubit?
18.10.2007 (20:51)  
860 003 nechápe, že jak trafo, tak valivé ložisko jsou prvky, které jsou v podmínkách "dílen" neopravitelné, přesněji řečeno nerozebírají se a neopravují. Ložiska především proto, že náhradní díly k ložiskům, pokud se nemýlím, neexistují.
17.10.2007 (20:18)  
860 003: Jak už jsem napsal,až si nějakou akcičku sám připravíte a přivedete hlavně k životu,pak se máme o čem bavit,takto je to pouze mlácení prázdné slámy a opravdu nevíte o čem píšete. Mimochodem,zatím jsem v životě nepotkal nikoho,kdo by zbohatnul na organizaci nostalgických jízd,třeba i pro cizince........Mimochodem znám spousty českých človíčků,kteří jezdí i na několikadenní zahraniční akce s českými parními loko.

sam: Myslím si,že děláte dobře,je to určitě o 100% lepší naúdržbu a menší spotřeba oleje,tedy žádná,zde je mazivo...
a navíc podvozek není tak namáhán,tedy ložisko na osách,jako osové ložisko na spřažené nápravě,rozjezdy,brždění,atd.
Registered user Hans  mail  
17.10.2007 (20:10)  
860 003: Měl by si zajet do muzea a zúčastnit se opravy. Jen abys věděl co to vlastně obnáší.
Registered user mah 
17.10.2007 (19:57)  
pan 860003 je zrejme jeden z tech, co doma kazdy mesic rozebira sve auto a kontroluje vsechny soucastky, vsechna loziska a neceka, az se nejake zadre,
a vlastne to vsechno dela zbytecne, protoze jeho auto je stale rozebrane a vubec se s nim nejezdi
Registered user sam  mail  
17.10.2007 (19:22)  
ad 860.003 - naprostý souhlas s Čmoudíkem a dalšími, kteří jen nefotí, ale dlouho a tvrdě makají proto, aby si ostatní něco vyfiti mohli.
A pro doplnění Vašeho zákl. vzdělání - najděte si v základní strojnické příručce rozdíl mezi obyč. valivým a válečkovým ložiskem.

Čmoudík - nevím, zda činíme dobře, když na 008 připravijeme vy podvozky na válečkách.
17.10.2007 (19:13)  
Takže jezdíme dokud se to nerozpadne. Srovnávat ložisko s trafem je poněkud zavádějící, trafo je tak jednoduché, že se na něm nemá co porouchat, pokud fungují ochrany a pokud k němu nějaký pitomec nepřipojí počítač. Co používám to opravdu občas rozeberu, promažu a zkontroluju a nečekám až se to porouchá v nejnevhodnější chvíli. Pan Čmoudík je asi jeden z organizátorů těchto jízd, chápu že v tržním hospodářství se každý řídí heslem "urvi co můžeš" ale pak jsou takovéhle jízdy jenom atrakcí pro cizince a český človíček je rád, že má na chleba, i ten mu zdraží, a na podobné radosti jenom vzpomíná na doby kdy byly za normální tarif. A když zábava pro zazobané cizince způsobí že se nedostane k cíli své cesty, nebo jen s velkými obtížemi, tak ať se nikdo nediví, že má vztek. Tady asi nikdo nejezdí hromadnou dopravou, nikdo nezažil tu atmosféru když jsou zmatky jak jsou lidi nepříčetní.
Registered user kozel  mail  
17.10.2007 (17:41)  
Hm,chtělo ještě dopsat,že to bylo na zpáteční cestě z Prahy do Lužné a bez lidí...
Registered user Hans  mail  
17.10.2007 (12:16)  
No hádáte se tu pěkně. Je fakt že papouch je v dost žalostným stavu a už jen čeká na propadnutí kotle a na celkovou opravu (která snad přijde). Ale jinak to ložisko by se mohlo zadřít i po celkové opravě, s tím se opravdu musí počítat i u nového stroje.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko