Brno, České Budějovice - V těchto dnech byly Českým drahám dodány dva vozy pro osobní dopravu řady Bvt (50 54 84 - 46 001 a 002) s oddílem pro jízdní kola. Ty vznikly rekonstrukcí vozů BDs v dílnách ATECO Praha. Grafický návrh předložilo studio Najbrt. Realizaci netradičního barevného řešení provedla firma Konting, která již v minulosti získala významné zakázky pro České dráhy. Mezi ně patří například lak lokomotivy 151.001 v provedení Duhové Energie. Skříň vozu Bvt je provedena v oranžové barvě odstínu RAL 2003. Lak vozu doplňují piktogramy kola v odstínu RAL 5015. Vedle klasických křídlových dveří pro cestující jsou umístěny prosklené posuvné dveře pro nakládku a vykládku jízdních kol. Interiér se skládá ze dvou hlavních částí. V první části se nacházejí prostory pro uložení kol. Cestujícím je vyhrazen druhý oddíl. Zde byly dosazeny sedačky podobného typu, jako při rekonstrukci přívěsných vozů řady Bifx. Vozy budou umístěny do dep v Brně a Českých Budějovicích.
Zdroj a foto: Konting Náchod
Hm, T3R.P/T3R.PV se ve dvojicích provozují a taky mají uspořádání 1+1...
Provedeno v ŽOS České Velenice … Pokud by takto byly rekonstruovány všechny velkoprostorové vozy, přestal by být problém s cyklisty, protože velkoprostory jsou řazeny i to rychlíků …
Kdyby raději v rámci oprav upravili 010ky na představkách, stačily by menší vodící drážky, gumicuky. Třeba něco jak v jednotkách 460 - není to ideál, ale funguje to. To je nutné překopat celý vagón kvůli přepravě kol? Stačí drobné úpravy se selským rozumem. Což tramvajové sedačky, skleněné oknodveře, které neulehčí nákládání/vykládání jedné osobě, nepatří. Připadám si jak v odbavovací hale Brno hl. n., kde běží testovací provoz (na lidech) ohledně nového způsobu odbavení. Ani neustálé každodenní dlouhé fronty, přecpaná hala stojícími čekateli na lístek nevedou ke změně postoje ČD... .
...jestli se pletu, tak mě opravte:)
je to daleko optimalnejsi, aspon co vidim z provozu ...
ale skoda psat ...
ad Bvt : hruuza, barvou, provedenim, celkove. Proc produkuji extra cyklovozy, kdyz by stacilo pridat upravy do nove rekontruovanych vozu ? chjo, zas prachy mizej kdesi ... :-!
Skutečně něco tak děsivého v zahraničí neexistuje …
Namátkou … cyklovozy jsou ZentralBahn ve Švýcarsku, kde jsou komforní sedačky jako v ostatních vozech, jako cyklovozy jezdí v rakousku vozy typu "Schlieren" no a nakonec "řídící cyklovozy" DB pro rychlost 200 km/h s klimatizací, uzavřeným okruhem WC a zásuvkami 230 V a komfortními sedadly.
Osoby, které tento "unikát" viděli na vlastní oči uvádí, že s řemeslným zpracováním by výrobce neuspěl ani někde na Balkáně …
Sedačky jsou skandál … ten, kdo to navrhl ten měl patrně zatemnění mysli, ale neuvěřitelné je, že někdo (ne)zodpovědný za kvalitní služby váženým zákazníkům to dokáže
schválit.
Dřevěná lavice ve vyhlídkovém voze RhB je proti tomu luxus …
Takovéto sedačky jsou hmatelným důkazem, že cestující cyklista je superobtížný cestující hmyz.
Grafické studio bude jistě každý den zajišťovat umytí střechy vozu od drážní špíny … Oranžovou barvu bočnic je dobrá, ale by mnohem lépe by ji doplnila tmavošedá střecha, která "akumuluje" drážní špínu.
Rekonstrukce stála cca 3,5 milionu Kč …
Kdosi se zkrátka domnívá, že hladový pes bude vděčný za ohlodanou kost …
Já se rovněž domnívám, že nejlepším řešením by byla rekonstrukce vozů Bdmtee, včetně modernizace interiéru a dosaení zásuven 230 V, které jsou navíc pro rychlost 160 km/h, takže by mohly být řazeny bez problému do rychlíků jezdících 140.
Variantním a množná jednodušším řešením by byla rekonstrukce všech velkoprostorovýh vozů "vyházením" 8 sedaček – analogie vozů 050 a dalších … , včetně očalounění sedaček … a žádné speciální cyklovozy by se nemusely produkovat …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.