Tábor - Trať Horní Cerekev – Tábor prošla v uplynulých měsících poměrně zásadní rekonstrukcí, zaměřenou především na racionalizaci provozu. Traťový úsek o délce 69 km je vybaven staničním zabezpečovacím systémem ESA 11, který s nadstavbou DOZ 1 umožňuje řídit provoz dálkově z jednoho dispečerského stanoviště. Řídicím centrem se stala železniční stanice Pelhřimov, kde je vybudováno jednotné obslužné pracoviště JOP.
Součástí pelhřimovského systému je i graficko-technologická nadstavba GTN s modulem pro zjednodušené vedení elektronické dopravní dokumentace a přenos čísel vlaků. S takovýmto řízením drážní dopravy se můžeme setkat např. na trati 316 mezi Opavou a Ostravou či Českými Budějovicemi a Horním Dvořištěm.
Vedle modernizace zabezpečovacích zařízení v jednotlivých železničních stanicích se taktéž modernizovalo traťové zabezpečovací zařízení a stavěly nové přejezdy. V průběhu stavby bylo zprovozněno celkem 12 nových přejezdových zabezpečovacích zařízení, z čehož 4 byly staniční a 8 traťových. Způsob řízení dopravy je obdobný jako u jiných dálkově řízených tratí, například Plzeň – Žatec. Díky tomuto centralizovanému řízení mají výpravčí větší přehled o dopravní situaci v oblasti, což jim usnadňuje rozhodování při různých dopravních situacích, zároveň významně snižuje personální náklady na řízení provozu. Modernizace v tomto případě umožnila snížit počet provozních pracovníků o 39. Pro cestující je nově instalováno rozhlasové zařízení. Hlasový informační systém je řízen z Pelhřimova a umožňuje jak místní, tak i dálkové automatické hlášení podle pohybu vlaků na trati.
zdroj: AŽD Praha a.s.


1 2 | Zpráv na stránku: |
Ale jinak souhlasím s tím, že Vysočina je jeden z nejslabších krajů, co se týká veřejné dopravy...
Dovedu si totiž představit reálně obsah odpovědi.
"Vlaky jezdí podle potřeb občanů a obcí, nikdo si nestěžuje", jedná se o vlaky pro ZDO, nikoli pro dálkové cestování.
A je docela zajímavé, co ten zoom dokáže, kilometr smrskne do kousku a trolrjový brány centimetr od sebe.
Ale jak jsem se sám přesvědčil, není pravdou, co před měsícem o této trati v souvislosti s racionalizací říkali v pořadu Svět na kolejích, kdy řekli, že toto zefektivnění ocení i cestující, ale: lidi se nemají kam schovat ani kam si odskočit a když jsem čekal v neděli v podvečer v Pacově na spěšný vlak směr Tábor, měl 25 minut zpoždění a automatický rozhlas to ani nehlásil.
Naprosto s kóřou souhlasím..
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
