..: Mezinárodní soutěž má zlepšit cestování na česko-německé hranici :..

Ilustrační obrázekLiberec - Vypisování veřejných obchodních soutěží na poskytování železniční dopravy se stává pomalu, ale jistě běžnou věcí i v ČR. Ještě nikdy se ale takové řízení neuskutečnílo v mezinárodní spolupráci. Až teď v Libereckem kraji, který chce společně s Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON vyhlásit mezinárodní veřejnou zakázku na zajištění dopravy na trati z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Rybniště. Smlouvu o společném postupu schválili liberečtí radní. Od soutěže, již jménem všech tří zúčastněných stran vypíše ZVON, si kraje slibují zkvalitnění a rozšíření služeb pro běžné cestující i turisty.

Zhruba 56 kilometrů dlouhá trať vede z Libereckého kraje přes Německo do Ústeckého kraje. V současné době tam dopravu zajišťují České dráhy a také Deutsche Bahn. České vlaky stanicemi na německém území pouze projíždějí, vystoupit je možné jen v Žitavě. Podobně německé vlaky nezastavují v českých stanicích s výjimkou těch konečných. To by se ale s jediným dopravcem mělo změnit, a pro české cestující by tak na německém území měly přibýt tři nové zastávky.

Spoje mezi Hrádkem a Žitavou využívají hlavně studenti a turisté, týdně přepraví kolem 3500 cestujících, kolem 2200 lidí týdně jezdí na trase z Varnsdorfu do Žitavy. "Silný provoz je hlavně o víkendu," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Nový dopravce podle něj získá zakázku na zajištění regionální osobní dopravy na deset let. Provoz na trati by měl zahájit s novým jízdním řádem v prosinci 2008.

V Libereckém kraji přitom nejde o první zakázku na zajištění železniční dopravy. Loni v lednu vyhlásil kraj veřejnou soutěž na nového provozovatele atraktivních regionálních tratí do Jizerských hor a Krkonoš. O jednu z nejvytíženějších tratí v kraji, po které se denně přepraví 5800 cestujících, měly zájem hned čtyři firmy - Connex, České dráhy, Railtrans a Viamont. Kraj ale nakonec soutěž zrušil, protože nabídkové ceny všech uchazečů převyšovaly současné finanční možnosti Libereckého kraje. Ten v současné době železniční dopravu dotuje zhruba 190 miliony korun ročně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 15.10.2007 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2007 (12:39)  
Petr Šimral: u nás máme městskou za 8 Kč :-)
registrovaný užívateľ pekař 
16.10.2007 (12:11)  
Byl byste tak laskav a odpověděl mi?
16.10.2007 (12:04)  
pekař - kolik soukromníků v osobní dopravě jezdí v závazku veřejné služby na celostátních drahách? Soukromíci zatím paběrkují na regionálních drahách malého významu.
registrovaný užívateľ pekař 
16.10.2007 (11:40)  
Ale přece některé tratě u nás již provozuje a dokonce i vlastní soukromý subjekt, jak mohou být tedy monopolem?
16.10.2007 (7:48)  
M - chtěl jsem napsat něco podobného. Podle článku bude VŘ zaměřeno na zlepšení komfortu při cestování, takže hlavní hledisko nebude cena, ale kvalita. Jaké pohodlí nabízí "hypermorderní" dvounápravový regiošuk oproti vícenápravovým Desirům si může zjistit každý. O dalších rozdílech raději nemluvě.

Díky účasti německé strany by mohlo dojít i ke spravedlněj
registrovaný užívateľ M 
15.10.2007 (23:56)  
pekari, ano, i nadale by CD byly monopolem. Pokud by vsechny VR byly v poradku, tak by se "pravoplatne" stal prirozenym monopolem...
15.10.2007 (22:14)  
Bude se výběrové řízení zabývat i zmíněnou odbočnou tratí do Seifhennersdorfu? Nebo se spíš ponechá, ať si tam Railtrans a HWB "dělá co chce"? Doufám že i nadále "bude dovoleno" těmto vlakům zajíždět do Liberce.
dopisovateľ alebo člen ŽP Railfort  mail  
15.10.2007 (21:01)  
Petr Šimral: V Pardubicích základní jízdné elektronickou peněženkou první pásmo i za 6 Kč, druhé za 10 Kč.
registrovaný užívateľ Petr Šimral  mail  
15.10.2007 (20:46)  
Ad 753006: Nad tím jsme ještě nepřemýšleli, určitě bude uplatněn vnitrotarif. Je jen otázkou, zda uplatníme současný minimální nebo půjdeme níž. Ale městská za deset už taky nikde není, tak asi zůstaneme u současného nejnižšího jízdného.
registrovaný užívateľ maty 
15.10.2007 (20:05)  
poznámka mimo toto téma !!!!

ve středu kolem 9,00 odjíždí z Jihlavy vlastní silou 774 702-5 ke svému majiteli SUAS.Trasa Jihlava-H.Brod-Nymburk-Ústí-N.Sedlo.

Pánové šotouši kdo pořídí nejkrásnější snímek ??!!

ahoj Maty
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko