..: Mezinárodní soutěž má zlepšit cestování na česko-německé hranici :..

Ilustrační obrázekLiberec - Vypisování veřejných obchodních soutěží na poskytování železniční dopravy se stává pomalu, ale jistě běžnou věcí i v ČR. Ještě nikdy se ale takové řízení neuskutečnílo v mezinárodní spolupráci. Až teď v Libereckem kraji, který chce společně s Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON vyhlásit mezinárodní veřejnou zakázku na zajištění dopravy na trati z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Rybniště. Smlouvu o společném postupu schválili liberečtí radní. Od soutěže, již jménem všech tří zúčastněných stran vypíše ZVON, si kraje slibují zkvalitnění a rozšíření služeb pro běžné cestující i turisty.

Zhruba 56 kilometrů dlouhá trať vede z Libereckého kraje přes Německo do Ústeckého kraje. V současné době tam dopravu zajišťují České dráhy a také Deutsche Bahn. České vlaky stanicemi na německém území pouze projíždějí, vystoupit je možné jen v Žitavě. Podobně německé vlaky nezastavují v českých stanicích s výjimkou těch konečných. To by se ale s jediným dopravcem mělo změnit, a pro české cestující by tak na německém území měly přibýt tři nové zastávky.

Spoje mezi Hrádkem a Žitavou využívají hlavně studenti a turisté, týdně přepraví kolem 3500 cestujících, kolem 2200 lidí týdně jezdí na trase z Varnsdorfu do Žitavy. "Silný provoz je hlavně o víkendu," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Nový dopravce podle něj získá zakázku na zajištění regionální osobní dopravy na deset let. Provoz na trati by měl zahájit s novým jízdním řádem v prosinci 2008.

V Libereckém kraji přitom nejde o první zakázku na zajištění železniční dopravy. Loni v lednu vyhlásil kraj veřejnou soutěž na nového provozovatele atraktivních regionálních tratí do Jizerských hor a Krkonoš. O jednu z nejvytíženějších tratí v kraji, po které se denně přepraví 5800 cestujících, měly zájem hned čtyři firmy - Connex, České dráhy, Railtrans a Viamont. Kraj ale nakonec soutěž zrušil, protože nabídkové ceny všech uchazečů převyšovaly současné finanční možnosti Libereckého kraje. Ten v současné době železniční dopravu dotuje zhruba 190 miliony korun ročně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 15.10.2007 (16:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user 753006 
15.10.2007 (19:30)  
dotaz pro PŠ:Jak to bude řešeno tarifně ve vnitru - Vdf-Vdf s.n.?
Registered user pekař 
15.10.2007 (19:19)  
Rozvinu svůj dotaz; kdyby na provoz osobní dopravy každé trati bylo vypsáno výběrové řízení a všechny tyto soutěže vyhrály ČD, byly by stále monopolem?
Registered user pekař 
15.10.2007 (19:15)  
IDeesák: nechci se hádat, ale jak si představujete konkurenci? Ta je v dopravě zastupována přeci pouze výběrovým řízením.
15.10.2007 (18:49)  
Doufám, že ČD nabídnou 810 a vyhraje to soukromý dopravce. Monopolu mám plné zuby.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
15.10.2007 (18:46)  
Autor možná myslel dopravce provozující dotovanou dopravu. Zastavování Railtransu ve starém nádraží Varnsdorfském je příjemnou zvěstí.
Registered user Petr Šimral  mail  
15.10.2007 (17:25)  
Dovolím si připomenout, že dále tam jezdí vlaky soukromé vedené firmami RAILTRANS na českém a polském území a HWB na území neměckém v celé trati Liberec - Zittau - Varnsdorf - Seifhennersdorf a zastavuje kromě Machnína ve všech stanicích i zastávkách jak českých, tak německých. Od roku 2008 předpokládáme i zastavování na nádraží Varnsdorf staré nádraží.
Petr Šimral, jednatel, RAILTRANS s.r.o.
P
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko