..: Mezinárodní soutěž má zlepšit cestování na česko-německé hranici :..

Ilustrační obrázekLiberec - Vypisování veřejných obchodních soutěží na poskytování železniční dopravy se stává pomalu, ale jistě běžnou věcí i v ČR. Ještě nikdy se ale takové řízení neuskutečnílo v mezinárodní spolupráci. Až teď v Libereckem kraji, který chce společně s Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON vyhlásit mezinárodní veřejnou zakázku na zajištění dopravy na trati z Liberce přes Žitavu do Varnsdorfu a Rybniště. Smlouvu o společném postupu schválili liberečtí radní. Od soutěže, již jménem všech tří zúčastněných stran vypíše ZVON, si kraje slibují zkvalitnění a rozšíření služeb pro běžné cestující i turisty.

Zhruba 56 kilometrů dlouhá trať vede z Libereckého kraje přes Německo do Ústeckého kraje. V současné době tam dopravu zajišťují České dráhy a také Deutsche Bahn. České vlaky stanicemi na německém území pouze projíždějí, vystoupit je možné jen v Žitavě. Podobně německé vlaky nezastavují v českých stanicích s výjimkou těch konečných. To by se ale s jediným dopravcem mělo změnit, a pro české cestující by tak na německém území měly přibýt tři nové zastávky.

Spoje mezi Hrádkem a Žitavou využívají hlavně studenti a turisté, týdně přepraví kolem 3500 cestujících, kolem 2200 lidí týdně jezdí na trase z Varnsdorfu do Žitavy. "Silný provoz je hlavně o víkendu," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Nový dopravce podle něj získá zakázku na zajištění regionální osobní dopravy na deset let. Provoz na trati by měl zahájit s novým jízdním řádem v prosinci 2008.

V Libereckém kraji přitom nejde o první zakázku na zajištění železniční dopravy. Loni v lednu vyhlásil kraj veřejnou soutěž na nového provozovatele atraktivních regionálních tratí do Jizerských hor a Krkonoš. O jednu z nejvytíženějších tratí v kraji, po které se denně přepraví 5800 cestujících, měly zájem hned čtyři firmy - Connex, České dráhy, Railtrans a Viamont. Kraj ale nakonec soutěž zrušil, protože nabídkové ceny všech uchazečů převyšovaly současné finanční možnosti Libereckého kraje. Ten v současné době železniční dopravu dotuje zhruba 190 miliony korun ročně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 15.10.2007 (16:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2007 (12:39)  
Petr Šimral: u nás máme městskou za 8 Kč :-)
Registered user pekař 
16.10.2007 (12:11)  
Byl byste tak laskav a odpověděl mi?
16.10.2007 (12:04)  
pekař - kolik soukromníků v osobní dopravě jezdí v závazku veřejné služby na celostátních drahách? Soukromíci zatím paběrkují na regionálních drahách malého významu.
Registered user pekař 
16.10.2007 (11:40)  
Ale přece některé tratě u nás již provozuje a dokonce i vlastní soukromý subjekt, jak mohou být tedy monopolem?
16.10.2007 (7:48)  
M - chtěl jsem napsat něco podobného. Podle článku bude VŘ zaměřeno na zlepšení komfortu při cestování, takže hlavní hledisko nebude cena, ale kvalita. Jaké pohodlí nabízí "hypermorderní" dvounápravový regiošuk oproti vícenápravovým Desirům si může zjistit každý. O dalších rozdílech raději nemluvě.

Díky účasti německé strany by mohlo dojít i ke spravedlněj
Registered user M 
15.10.2007 (23:56)  
pekari, ano, i nadale by CD byly monopolem. Pokud by vsechny VR byly v poradku, tak by se "pravoplatne" stal prirozenym monopolem...
15.10.2007 (22:14)  
Bude se výběrové řízení zabývat i zmíněnou odbočnou tratí do Seifhennersdorfu? Nebo se spíš ponechá, ať si tam Railtrans a HWB "dělá co chce"? Doufám že i nadále "bude dovoleno" těmto vlakům zajíždět do Liberce.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
15.10.2007 (21:01)  
Petr Šimral: V Pardubicích základní jízdné elektronickou peněženkou první pásmo i za 6 Kč, druhé za 10 Kč.
Registered user Petr Šimral  mail  
15.10.2007 (20:46)  
Ad 753006: Nad tím jsme ještě nepřemýšleli, určitě bude uplatněn vnitrotarif. Je jen otázkou, zda uplatníme současný minimální nebo půjdeme níž. Ale městská za deset už taky nikde není, tak asi zůstaneme u současného nejnižšího jízdného.
Registered user maty 
15.10.2007 (20:05)  
poznámka mimo toto téma !!!!

ve středu kolem 9,00 odjíždí z Jihlavy vlastní silou 774 702-5 ke svému majiteli SUAS.Trasa Jihlava-H.Brod-Nymburk-Ústí-N.Sedlo.

Pánové šotouši kdo pořídí nejkrásnější snímek ??!!

ahoj Maty
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko