..: Světla na přejezdu nebyla v činnosti, škoda přes 3 miliony :..

Ilustrační obrázekVarnsdorf - dva zraněné a škodu více než 3 miliony korun si vyžádalo střetnutí německého osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu ve Varnsdorfu. Vlak společnosti SBE jedoucí přes naše území z Žitavy do Seifhennersdorfu se na železničním přejezdu se světly bez závor střetl s nákladním automobilem Iveco a vykolejil. Podle předběžných závěrů výstražné zařízení na přejezdu nebylo v činnosti.

zdroj: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 2.10.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
03.10.2007 (23:04)  
Souhlas s Vousáčem. Pokud nebliká bílá, jedu jako byly jen kříže. Jestli PZZ fungovalo či ne není podstatné - přednost měl vlak a kříže namontované byly. Tolik odpovědnost řidiče.
Druhá věc, jestli je tam traťová 50 a přitom na trať není vidět, to je věc pro stanovení odpovědnosti možná zásadní.
Třetí, už jen s ohledem na způsobenou škodu, je zpravení fíry o nefunkčním přejezdu. Nicméně to není pro řidiče podstatné, to zase bude zajímat fíru a majitele motoráku.
registrovaný uživatel milos  mail  
03.10.2007 (22:49)  
M: to neukecas... i kdyby te nakrasne honila lokomotiva po silnici, tak drazni zakon zni jasne...
03.10.2007 (22:21)  
Ad M:maličko bych si dovolil upřesnit srovnání železničního přejezdu a křižovatky se světelnou signalizací.Obdoba ,,zelené na křižovatce"je bílé přerušované světlo na výstražníku železničního přejezdu.Zhaslý výstražník je zase obdobou ,,blikající žluté".A pak nastupuje řeč zákona o silničním provozu:na křižovatce platí dopravní značky upravující přednost v jízdě,nejsou-li tam,tak přednost v jízdě pro silniční vozidlo,přijíždějící zprava.Na železničním přejezdu platí,že drážní vozidlo má přednost.Může se to někomu nelíbit,ale je to zákon právního státu,a ten prostě platí.
registrovaný uživatel M 
03.10.2007 (21:48)  
Mno... Nevim, jak to tam vypada, fakt ne... Ale nedovedu si treba predstavit, jak se rozhlizim v Nedvedicich smer Brno (2 metry lebeda, silnice do kopce, koleje do zatacky, videt by tam nebyl ani tanker)...

Druha vec s tim spravnym jezdenim na prejezdu. Jako jo, pise se to pekne... A kdyz jezdite na silnicni krizovatce a mate zelenou, tak taky pro sichr jedet krokem pro pripad, ze semafory nefungujou a ten typek v kamionu zleva tam ma taky zelenou?

Nerikam, ze vsichni jezdi predpisove, natoz na prejezdu, ale proc tady jsou zase hlasky typu "vsak tamhleti jsou taky spatni"? Tohle je o tom, ze svetelna signalizace nefungovala, tak do toho nemotejte kdo jak jezdi... Je to stejne blby, jak vinit z havarky toho, kdo ma v krvi 0,1 promile a ne toho, kterej mu tam vjel primo pred nos z vedlejsi...
registrovaný uživatel 714.018-9  mail  
03.10.2007 (20:45)  
...to ČD neumí...
A dluho tomu tak ještě nebude. Do tý doby, než se vybvěj všechny tratě v EU(či aspoň v našem okolí) ETCS, který řeší rozdíly v technice a technologii, upline jěště hodně hodně času. Při současném stavu věcí mám soukromý odhad tak za 50let.

nedodržený rozhledový trojúhelník... no, nikdy jsem tam nejel, ale tohle se mi zdá jako ideální místo pro vybavení přejezdu přejezdníky. Tím se vyřeší i problém pana Burgána. Když se rozbijou před vlakem, nesvítí bílá, když se rozbijou až po průjezdu vlaku kolem přejezdníku, jsou už dole, nabo vlak jede se zvýšenou opatrností. A riziko, že by se zvedly v průbehu jizdy vlaku mezi přejezdníkem a přejezdem se mi zdá přijatelně malé.
03.10.2007 (19:47)  
ad Venca Burgán :
máte pravdu "ČD to neumí", protože zákon o dráhách ani žádný prováděcí předpis k tomuto zákonu neukládají povinnost provozovateli dráhy a drážní dopravy, aby vozidla byla vybavena jednotným typem komunikačního zařízení. I kdybyste jimi vybavil všechna vozidla tuzemských provozovatelů drážní dopravy, těžko budete vybavovat vozidla zahraničních dopravců.
Např. slovenské lokomotivy mohou na české koleje bez omezení (a naopak), takhle byste je musel vybavit buď všechny a nebo by musely být vybaveny jen ty "turnusové" plus nějaká záloha … co byste dělal, kdyby vám "vysílačková" lokomotiva chcípla někde v horoucích peklech. Dnes se tam nasadí co je zrovna k mání a jede to … cestujícího nezajímá, zda má nějaká lokomotiva vysílačku a náhradní lokomotiva si takhle v jezdí v turnusovém oběhu i několik dní.
Výpravčího nebo dispečera někde ve Villachu nebo Tarvisiu by vůbec nezajímalo, zda je lokomotiva na NEx do Břeclavi vybavena "českou vysílačkou" a prostě ji na vlak dá …
Tohle jsou slovy hradního pány "hraběcí rady …" lidí odtržených od reality provozu …
03.10.2007 (19:19)  
Mirek Zikmundek a rozkazy:ano to je sice pravda kuci to taky říkali,jenže ono když se to rozbije tesně před vlakem,kdy už nejde fíru zpravit tak neuděláš nic.Pak se může stát toto.Potřeba je tak informovat fíru okamžitě.To ČD neumí.
03.10.2007 (18:42)  
Vyšetřování bude jistě velmi zábavné, protože v aktuálních pomůckách ČD jsem nenašel nic bližšího týkajícího se úseku trati Varnsdorf – státní hranice směr Seifhennersdorf, vyjma nákresného jízdního řádu … Takže ani "sešitový jízdní řád", ani tabulky traťových poměrů …
O té trati nemohu nic zjistit.
Není-li dodržen rozhledový trojúhelník, jak to, že tam je traťová rychlost 50 km/h ? Na kdejaké polní cestě, kde se projede traktor několikrát do roka jsou desítky, jen proto, že tam není "trojúhelník" …
03.10.2007 (13:42)  
Informace od známého z Varnsdorfu:
1. Zabezpečovací zařízení na inkriminovaném přejezdu NEFUNGOVALO, na zařízení pracoval zaměstnanec SSZT.
2. Strojvedoucí vlaku 83077 NEBYL ZPRAVEN rozkazem Op o nečinnosti PZZ. Proč, to je předmětem vyšetřování.
3. Rozhledové poměry na onom přejezdu (zástavba, bývalý strážní domek) NEDOVOLUJÍ dostatečně včas zahlédnout vlak jedoucí traťovou rychlostí 50 km/h (není dodržen tzv. rozhledový trojúhelník).

Suma sumárum: máslo na hlavě mají v tomto případě České dráhy, i když se to budou snažit hodit na řidiče nákladního auta s odkazem na zákon o provozu na pozemních komunikacích.

P.S. Poškozený VT42 stále stojí ve Varnsdorfu na nádraží.
03.10.2007 (13:28)  
Sharky33: Tak to bych chtěl vidět jak třeba na 301 na přejezdu u zastávky Olomouc Nové Sady uvidíš rychlík směrem na Brno.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko