..: Světla na přejezdu nebyla v činnosti, škoda přes 3 miliony :..

Ilustrační obrázekVarnsdorf - dva zraněné a škodu více než 3 miliony korun si vyžádalo střetnutí německého osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu ve Varnsdorfu. Vlak společnosti SBE jedoucí přes naše území z Žitavy do Seifhennersdorfu se na železničním přejezdu se světly bez závor střetl s nákladním automobilem Iveco a vykolejil. Podle předběžných závěrů výstražné zařízení na přejezdu nebylo v činnosti.

zdroj: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 2.10.2007 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
05.10.2007 (10:29)  
Pánové(M a Web),asi se ve vaších očích ztrapním,ale jsem strojvedoucí v.v.,jezdil jsem 32 let na všem možném,2 roky jsem dělal technika a předpisáře.Řidičský průkaz mám od 18 let,od malého motocyklu až po náklaďák a po silnici jezdím.Také jsem měl možnost ,,zlikvidovat"auto,které mi vjelo před vlak na přejezdu a kolika takovým nehodám se mi podařilo zabránit ani nepočítám.Spletl jsem se v přepočtu km/h-m/s,ale když se dodrží podmínky jízdy přes přejezd,dané zákonem o drahách(pro železnici)a pravidly silničního provozu(pro uživatele pozemní komunikace)tak je i s těžkým a dlouhým kamionem jízda přes železniční přejezd srovnatelná s jízdou přes křižovatku.Ale to není případ Varnsdorf,tam skutečně asi selhal výpravčí.
Registered user rk_kn.  mail  
05.10.2007 (7:51)  
Web : Tých pánov s práporkom by museli ísť robiť páni manageri a riaditelia odborov z GR . Lebo prevádzkových pracovníkov na takéto posty žiadna stanica a ani náv. správa nemá : Veď sa zvyšovala produktivita a znižovala sa prezamenstnanosť ! Hlavne u prevádzkových pracovníkov !
Registered user Web 
04.10.2007 (22:28)  
Vousáč: A to je takový problém, aby zabezpečovák měl ve fabce v kufru dvě značky "zabzař mimo provoz" a dal je tam i třeba na deset minut opravy? O možnosti pána s praporkem na skutečně nepřehledných přejezdech vůběc nemluvě? Budeme říkat "ale zákon to řeší jasně" a pak se stane tohle, nevadí?

Když byl v Počernicích frekventovaný přejezd mimo provoz, zíral jsem, jak je možné ho nechat zcela bez dozoru? Snad je cílem dráhy bezpečně jezdit a ne "trestat" neznalé řidiče..
Registered user M 
04.10.2007 (22:11)  
Vousac - a vychazis ty nekdy i do realneho sveta nebo znas jen skvele poucky, normy a zakony? Fakt si te predstavuju za volantem. Teoreticky vyzbrojen dokonale, v podstate nejbezpecnejsi clanek silnicniho provozu, prakticky vsak ohrzozeni pro vsechny. Proste nekdo takovej, kdo je presvedceny, ze kdyz po dalnici pojede 80, tak je to velmi bezpecne a hlavne v souladu se vsemi vyhlaskami, zakony, paragrafy a proste vsim...

PS: Pri rychlosti 10 kmh trva ujeti 60 metru asi dvacet vterin, takze s tim pri teoretickem prejizdeni prejezdu v aute pocitej:-)
Garantuju ti, ze cely 20metrovy Iveco z nuly za 20 vterin pres prejezd nedostanes
04.10.2007 (21:31)  
Pánové,debaty o nutnosti ,,zastavení auta čumákem na kolejích" jsou v tomto případě jaksi mimo mísu.Podstatná je-aspoň zatím to tak vypadá-fatální chyba výpravčího,který nezpravil strojvedoucího rozkazem Op.Pokud by se tato chyba nestala,k nehodě by nedošlo, neboť vlak jedoucí rychlostí 10km/h a opakovaně dávající návěst,,Pozor" prostě NENÍ MOŽNÉ NEVIDĚT ANI NESLYŠET!Je zcela jedno,jestli je na koleje vidět či ne,pravidla silničního provozu m.j.nařizují každému uživateli pozemní komunikace u KAŽDÉHO přejezdu také poslouchat.§ 29 odst.d) zákona 361/2000Sb.
Registered user Karel  mail  
04.10.2007 (19:06)  
Přes onen inkriminovaný přejezd jsem měl dneska možnost jet. Pro sichr jsem zastavil, abych se rozhlédnul (normálně to zde nedělám). Ovšem abych aspoň trochu viděl na trať, musel jsem být čumákem už na kolejích. Kdyby něco jelo, tak už stejně asi nestihnu přejet...
04.10.2007 (18:53)  
Ad Nezmar:upozornění pro uživatele pozemní komunikace-deska s nápisem,,zabezpečovací zařízení není v činnosti"a dopravní značka,,Stůj,dej přednost v jízdě" se spolu s návěstidly pro omezení rychlosti a dávání návěsti,,Pozor"houkačkou umisťují při dlouhodobých poruchách a opravách.Při běžné údržbě(asi případ Varnsdorf)se vydává strojvedoucímu Rozkaz Op a on jede přes přejezd rychlostí max 10km/h,a to již 60m před přejezdem.Dále rozkaz nařizuje dávat návěst ,,Pozor" již od vzdálenosti 250m a to opakovaně.Pak má uživatel pozemní komunikace čas zjistit,že jede vlak a na přejezd vůbec nevjíždět,nebo jej opustit.Při rychlosti 10km/h jede vlak oněch 60 metů celou minutu.
Registered user M 
04.10.2007 (14:16)  
Ano, moznost to je... Prijet na prejezd, zjistit, ze nic nevidim, vycoucat s 20metrovym kamionem, vratit se do Rumunska pro zavoznika (v pripade, ze by nebylo videt ani na jednu stranu, tak pro dva zavozniky) a prejet prejezd. Teoretickej ridic by nad timhle postupem zajasal:-))
Registered user nezmar 
04.10.2007 (14:13)  
Vousáč: Pokud na tom prejezdu neco opravovali, tak tam pravdepodobne mohli umistit i nejakou ceduli u trati (ted neresim zda s necim takovym pocitaji predpisy). Samozrejme zalezi na delce vyluky.
04.10.2007 (13:04)  
Ad Miroslav Zikmund: Není-li dodržen rozhledový trojúhelník, jak to, že tam je traťová rychlost 50 km/h ?
Protože je tam PZS, rozhledové poměry vyhovují pouze pro rychlost cca 10-20 km/h (hned vedle kolejí stojí strážní domek a zakrývá výhled na trať). Proto měl být strojvedoucí zpraven rozkazem Op (aby jel rychlostí nějakých těch 10 km/h, pro kterou rozhledové poměry stačí). Proč nebyl zpraven se vyšetřuje, každopádně to je přes veškerou argumentaci o povinnostech řidiče a bagatelizaci pochybení ze strany železnice primární příčina nehody. A to i přesto, že v 99% nehod na přejezdech jsou účastníci silničního provozu jednoznačnými viníky.
"ČD to neumí"
Existuje jedno naprosto jednoduché a v německy hovořících zemích prakticky 100% používané řešení, které nevyžaduje žádné vysílačky, přijímačky a čekání na Godota, totiž GSM-R. Je jím zařízení zvané PŘEJEZDNÍK. Takže ČSD/ČD to umí, ale dlouhodobě to neřeší a přejezdníky instalují prakticky jen tam, kde by bylo příliš složité řešit kontrolu činnosti PZZ jinak. Přitom pravděpodobnost, že k poruše přejezdu dojde až po odjezdu vlaku z třeba několik kilometrů vzdálené stanice, není až tak zanedbatelná. Bezmoc výpravčího zírajícího na červenou kontrolku bych teda nechtěl zažít.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko