..: ÖBB Intercitybus :..

Ilustrační obrázekGraz - Od 1. října 2007 provozují ÖBB i dálkovou autobusovou dopravu, a to mezi Štýrským Hradcem (Graz) a korutanským Celovcem (Klagenfurt). Pod heslem "Rychle, pohodlně a přímo" spojuje 7 párů spojů ÖBB Intercitybus hlavní nádraží obou měst ve dvouhodinovém taktu s jedinou zastávkou na nádraží ve Wolfsbergu. Doba jízdy autobusu je 2:05 h oproti 2:45 h vlakem. Na lince platí železniční tarif ÖBB, ale podle silniční vzdálenosti (141 km místo 228 tarifních km). Klimatizované dvouposchoďové autobusy s WC mají nízkopodlažní část vhodnou pro přepravu cestujících s omezenou pohyblivostí (1 místo pro vozíčkáře). Rozlišuje se dokonce 1. a 2. třída, v první třídě jsou k dispozici bezplatně noviny a dva teplé nebo studené nápoje. Města Graz a Klagenfurt má v budoucnu spojovat rychlé železniční spojení projektu Koralmbahn.

Zdroj: ÖBB Personenverkehr, On Top Magazin


M@ra | 9.10.2007 (20:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.10.2007 (23:36)  
ad Vousáč : to jste jistě slyšel někde v hospodě od nějakých dopravních odporníků, jejichž mozek byl zatemněn v důsledku nepřiměřené konzumace …

ing. Jan Zenkl působil po rehabilitaci začátkem 90. let jako ředitel 011, z funkce byl odvolán na podzim 1991 proto, že se kriticky vyjadřoval na adresu tehdejšího ministra dopravy Nezvala (drzý jakyk brzy mrzí), pak dělal "Zmocněnce vlády ČSFR" pro odsun vojsk bývalého SSSR …" a ke dni 01.07.1993 byl jmenován I. náměstkem generálního ředitele Českých drah, přesněji řečeno "… zmcněnce vlády pro řízení Českých drah…".
Mezi jiným se významně angažoval ve znovuotevření přechodu v Kraslicích a také ve Slavonicích …

Z funkce I. náměstka byl odvolán v létě 1995 a nemělo to vůbec nic společného s nějakou autobusovou divizí … a odešel do důchodu ve věku 62 let.
Bohužel si ho mnoho neužil.
registrovaný uživatel M 
12.10.2007 (9:05)  
Frantisek - ten clanek o evropskych penezich jsi uz cetl, ty skomírající železnice na pozadí rozmachu silničních investic...?
11.10.2007 (22:11)  
Mimochodem bych řekl, že tlak soukromých (bus + tahač) dopravců na politiky je jedním z důvodů skomírající železnice na pozadí rozmachu silničních investic...
11.10.2007 (22:09)  
No jo, jenže vzdálenost z Prahy do Libochovic 98 km je po zrušení osobních vlaků v přímé trase přes Straškov, což znamená značnou objížďku přes Lovosice. To samé Praha - Chomutov, tam už toho přímo jezdí taky málo, a než platit příšernou zajížďku přes Ústí, to radši zavedeme ČDbus... No ale pokud by každý takový ČDbus byl příslibem ke zprovoznění modernizované tratě v budoucnu, proč ne. Já osobně dávám nadále přednost cestování do Roudnice vlakem, protože nevidím jediný důvod, proč se tlačit v busu a podporovat jej pro tyto relace. To samé Neratovice.
11.10.2007 (20:15)  
Nápad se založením ,,bus divize" u tehdejších ČSD stál na začátku devadesátých let jeho prosazovatele, ing.Zenkla,místo. Podle tehdejších(a znovu dnešních) vládců v tomto státě je nezbytně nutný individualizmus úplně ve všem,i tam,kde je to s prominutím blbost.Proto se v zárodku udusil dobrý nápad,proto se zlikvidovaly v Ústeckém kraji slušně zavedené moderní autobusy a nahradily vykopávkami.
registrovaný uživatel M 
11.10.2007 (19:44)  
nasoska - otazka moc neni na miste, protoze s emisema se zaclo u srovnavani trasy Roudnice-Rip a nevim proc, ale proste mam pocit, ze tam by plnej bus nejel, takze otazku nechapu...

Petr Krcek - Mam pocit, ze Libochovice jsem do clanku o OeBB nezatahl ja, ale Jiri Kares, takze je zbytecne ptat se mne...
Ano, v pracovnich dnech to smysl ma. O vikendu na ZAKLADNI dopravni obsluznost pro 4 tisice obyvatel snad bohate staci 2hodinovy takt vlaku
11.10.2007 (19:25)  
M:Mě by zase zajímalo jakou souvislost má ÖBB Intercitybus s linkou Praha-Libochovice.
V pracovní dny to smysl má, dopravce Lihm jezdí plně obsazený.Proč?Protože bus je rychlejší běžně jízdní doba 70 min ,vlak od 90 min,cena na studenskou 35,- ,vlak 52,-.Vzdálenost bus od 60 km,vlak 98 km.V pohodlí je lepší vlak.
Z Litoměřic je taky výhodnější bus.Důvody stejné.
K článku:ČD měly založit bus divizi už dávno a jezdit Praha-Příbram, Praha-Liberec atd.
11.10.2007 (18:45)  
Waszyne - a jaký je poměr zplodin plného autobusu a 45 osobních aut?
registrovaný uživatel redbird  mail  
10.10.2007 (12:42)  
SzKT: Ten Bulhar nepřišel včera vozil mě jako řidič před několika desítkami let. Jen tak mimochodem ze všech tehdejších řidičů kteří tehdá jezdili u Spolanské dopravy byl pan Marinov s nejslušnějších a nejochotnějších. jinak přesně tak jak poznamenal Miroslav Zikmund. Každý si může vybrat jet v PID linkou 351 déle a s menším komfortem v PID tarifu a nebo za půl hodiny být lepším autobusem na Holešovicích. Já osobně nevyužívám ani jeden z těchto dvou způsobů. Mám poloviční Z Kartu a čtvrtletní síťovku pro O a 1 pásmo MHD Praha pro důchodce za 630 Kč. Zpáteční lístek do Čakovic za 15 Kč.
10.10.2007 (12:21)  
ad zdenek84 : Jistě, např. spojení obce Trhová Kamenice s okolím, například do Hlinska na nádraží… Před nějakými 20 lety tam bylo docela slušné spojení, cestující se dostal z Kamenice i v sobotu / neděli.
Letos jsem tam jel po mnoha letech, odpoledne jsem šel z Hlinska pěšky, protože se mi nechtělo čekat na BUS necelou hodinu (návaznost vlak/bus/vlak je pouze ideologický blábol) a v konečném výsledku jsem tam byl o 20 minut později než autobus, který "objede" polovinu okresu a ještě za to musíte zaplatit.
Zpátky v neděli rovněž pěšmo do Hlinska, protože o autobusu si můžete nechat jen zdát.
Nedaleko Kamenice je unikátní skanzen lidových staveb "Vysočina", který je bez gumokolního vozidla zejména o víkendech, veřejnou dopravou prakticky zcela nedostupný.
Přitom PU kraj "kňourá" že je tam malá návštěvnost … ale výletní doprava "nemůže" být údajně dotována … Kraj, resp. úřednící by si měli ujasnit, co vlastně chtějí …
Z Kamenice do Hlinska jede dnes v sobotu jediný spoj, v neděli spoje dva …

Další příklad – Nové Hrady. Město je od nádraží vzdáleno asi 5 km, v pracovnch dnech k některým vlakům je autobusový přípoj, soboty a neděle, kdy se jezdí na výlety pochopitelně téměř žádný. Pět kilometrů po frekventované silnici pěšmo absolvuje pouze "magor". Město zase "kňourá", že je tam malá návštěvnost …

Podívejte se jaká je autobusová dostupnost Nové Bystřice, Starého Města pod Landštejnem, Rozvadova, Přimdy, Strážný zejména soboty a neděle … , ale také třebas Horní Malá Úpa,Pomezní Boudy

ad SzKT : Neratovice jsou dnes součástí PIDu, např.linka 351, dopravce DP Praha …

ad "rakouská peáž": za průjezd vlaků přes německé území musí ÖBB platit, čili je logické, že si někde musí na ten poplatek přivydělat. Tady klasicky platí "čas jsou peníze", zkrácení přepravy je vykoupeno placením jízdného za delši trasu.
Je otázka, nakolik by vyšlo tzv. lomené jízdné, kdyby se za rakouský úsek do/z Salzburgu & Kufsteinu platilo rakouské jízdné, za úsek Salzburg – Kufstein německé jízdné, čili lomené > rakouské/německé/rakouské, zda by nakonec tato kombinace nestála více než jízdné přes Zell am See …

Jinak přes Zell am See jezdí v relaci Wien – Innsbruck jediný pár vlaků, jinak se musí přestupovat …
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko