..: Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem v pracovní dny autobusy :..

Ilustrační obrázekKopidlno - Na základě údajů o využití spojů dojde v Královéhradeckém kraji ke zrušení 1 % vlaků, jejichž provoz je vysoce neefektivní. Mezi nejméně využité spoje patří například vlaky na trati 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov. Na této trati dnes jezdí v pracovní dny 6 párů vlaků, ale od letošního prosince místo nich pojede 7 párů nových autobusových spojů.

„Náhrada za vlak bude více než stoprocentní. Místo každého vlaku pojede autobus, navíc dopoledne bude doprava rozšířena o nový spoj, který umožní lidem například dopravu na nákupy nebo k lékaři. Také návaznost na vlaky je vyřešena, autobusy budou zajíždět k železničním stanicím v Dolním Bousově a Kopidlně.“ informuje Ing. Tomáš Jurček, technolog společnosti OREDO. „Pro cestující, kteří dnes využívají vlak, se nic nezmění, pouze místo vlaku pojede autobus. Ten navíc obslouží centra obcí Libáň a Rokytňany, jejichž docházková vzdálenost k železničním zastávkám je 2 kilometry. Zastupitelstva obcí Libáň a Rokytňany návrh na zavedení autobusů místo vlaků schválila a deklarovala, že nová autobusová linka zlepší dopravní obslužnost a bude pro ně přínosem,“ dodal Jurček. Víkendová železniční doprava by podle něj měla být zachována.

Zdroj: OREDO


Njorloj Poslat mail autorovi | 5.10.2007 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Královéhradecký ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Laborec425  mail  
05.10.2007 (13:06)  
Souhlasím s M@rou. Každá trať je technická památka a měla by být zachována! A čím míň autobusů, náklaďáků, aut na silnici, tím líp.
registrovaný užívateľ Jardis 
05.10.2007 (12:34)  
Podobné omezení, ne-li úplné, se bohužel pro příště chystá také na trať 028 Opočno-Dobruška. Teď budou zrušeny 4 páry spojů v pracovní dny. Zůstalo jich tak jen 6, resp. 7 o víkendu. Argumentem je, že Opočenské nádraží leží cca 1,5km od centra a spojení z Dobrušky do blízkých okolních měst je výhodnější také autobus. Trať je přesto poměrně dost využívána, hlavně za cestami na větší vzdálenosti než do okolí - k těmto cestám nyní přibude navíc jízdenka na autobus, ach jo.
Pokud jde o původně zamýšlené rozšíření trati do systému plánovaných Orlických drah, tak Dobrušská větev prý zatím není prioritou.
Slyšel jsem i zvěsti o možné přeložce trati blíže k Opočnu a propojení s tratí 022 Častolovice-Solnice. Na to ale nikdo zatím nenašel peníze.
Příští rok naše trať 028 oslaví 100 let své existence, přejme jí, ať to není její poslední rok.
05.10.2007 (12:32)  
Mara: Objem prostředků které tečou do železnice je omezený. Pokud budeme udržovat každou lokálku, projeví se to horším stavem smysluplnějších tratí. Takže až nerad, podporuji nahrazení vlaků busy v smysluplných případech. Trať 063 neznám, takže se k ní vyjadřovat nebudu.
registrovaný užívateľ M@ra 
05.10.2007 (12:07)  
To je pak tady s vláčkama těžký, když je nechcete ani vy (první 3 předchozí) mašinkáři! Jestlipak mi bus vezme kolo, až tam příště pojedu? A jízdní řád zůstane v bibli anebo taky zmizí atd.? Chceme se podobat Švýcarsku anebo Polsku?
registrovaný užívateľ Vampir  mail  
05.10.2007 (11:59)  
Pravda tato trať není nijak efektivní,ale o tom víkendu bych to zatím nechal
05.10.2007 (11:37)  
S tímto omezením souhlasím, o tom víkendu by se ještě dalo diskutovat. Nemělo by se ale zapomenout do materiálů OREDO a do JŘ k tabulkám 061, 063 a 064 dát odkaz na ty autobusové spoje.
walbrzych: Nejspíš jsi spetl 114 a 113. Jak to vlastně dopadne s tratí 113, pojedou tam busy provozované ČD jak bylo v předběžném návrhu?
05.10.2007 (11:31)  
Na této trati zapláčou jenom režijkáři. Ti jediní jsou ochotni chodit i dva kilometry za obec namísto svezení se busem
05.10.2007 (11:09)  
Nutno uznat, že i oproti 114 či 132 je 063 jedna z tratí, kde os. doprava vážně nemá cenu. A to ani o víkendu. (Tady asi hraje roli to, že dege-zámek Dětenice se snaží prezentovat jako součást Českého ráje). Os. dopravu bych provozoval jen v době konání festivalu Milkovické kozy (2 týdny o prázdninách), to tu je opravdu plno – a na své by si přišel i p. Penc.
--Škoda, že se zatím nepodařilo nějak vyřešit i bakovskou část 063, která teď bude ještě marnější. Viděl bych to minibus s přestupem hrana-hrana v Bakově městě od rychlíků na 070.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko