Kopidlno - Na základě údajů o využití spojů dojde v Královéhradeckém kraji ke zrušení 1 % vlaků, jejichž provoz je vysoce neefektivní. Mezi nejméně využité spoje patří například vlaky na trati 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov. Na této trati dnes jezdí v pracovní dny 6 párů vlaků, ale od letošního prosince místo nich pojede 7 párů nových autobusových spojů.
„Náhrada za vlak bude více než stoprocentní. Místo každého vlaku pojede autobus, navíc dopoledne bude doprava rozšířena o nový spoj, který umožní lidem například dopravu na nákupy nebo k lékaři. Také návaznost na vlaky je vyřešena, autobusy budou zajíždět k železničním stanicím v Dolním Bousově a Kopidlně.“ informuje Ing. Tomáš Jurček, technolog společnosti OREDO. „Pro cestující, kteří dnes využívají vlak, se nic nezmění, pouze místo vlaku pojede autobus. Ten navíc obslouží centra obcí Libáň a Rokytňany, jejichž docházková vzdálenost k železničním zastávkám je 2 kilometry. Zastupitelstva obcí Libáň a Rokytňany návrh na zavedení autobusů místo vlaků schválila a deklarovala, že nová autobusová linka zlepší dopravní obslužnost a bude pro ně přínosem,“ dodal Jurček. Víkendová železniční doprava by podle něj měla být zachována.
Zdroj: OREDO
Pokud jde o původně zamýšlené rozšíření trati do systému plánovaných Orlických drah, tak Dobrušská větev prý zatím není prioritou.
Slyšel jsem i zvěsti o možné přeložce trati blíže k Opočnu a propojení s tratí 022 Častolovice-Solnice. Na to ale nikdo zatím nenašel peníze.
Příští rok naše trať 028 oslaví 100 let své existence, přejme jí, ať to není její poslední rok.
walbrzych: Nejspíš jsi spetl 114 a 113. Jak to vlastně dopadne s tratí 113, pojedou tam busy provozované ČD jak bylo v předběžném návrhu?
--Škoda, že se zatím nepodařilo nějak vyřešit i bakovskou část 063, která teď bude ještě marnější. Viděl bych to minibus s přestupem hrana-hrana v Bakově městě od rychlíků na 070.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.