..: Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem v pracovní dny autobusy :..

Ilustrační obrázekKopidlno - Na základě údajů o využití spojů dojde v Královéhradeckém kraji ke zrušení 1 % vlaků, jejichž provoz je vysoce neefektivní. Mezi nejméně využité spoje patří například vlaky na trati 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov. Na této trati dnes jezdí v pracovní dny 6 párů vlaků, ale od letošního prosince místo nich pojede 7 párů nových autobusových spojů.

„Náhrada za vlak bude více než stoprocentní. Místo každého vlaku pojede autobus, navíc dopoledne bude doprava rozšířena o nový spoj, který umožní lidem například dopravu na nákupy nebo k lékaři. Také návaznost na vlaky je vyřešena, autobusy budou zajíždět k železničním stanicím v Dolním Bousově a Kopidlně.“ informuje Ing. Tomáš Jurček, technolog společnosti OREDO. „Pro cestující, kteří dnes využívají vlak, se nic nezmění, pouze místo vlaku pojede autobus. Ten navíc obslouží centra obcí Libáň a Rokytňany, jejichž docházková vzdálenost k železničním zastávkám je 2 kilometry. Zastupitelstva obcí Libáň a Rokytňany návrh na zavedení autobusů místo vlaků schválila a deklarovala, že nová autobusová linka zlepší dopravní obslužnost a bude pro ně přínosem,“ dodal Jurček. Víkendová železniční doprava by podle něj měla být zachována.

Zdroj: OREDO


Njorloj Poslat mail autorovi | 5.10.2007 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Královéhradecký ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ pekař 
06.10.2007 (12:59)  
Tím pádem by se na některých spojích uživila vícevozová souprava...
registrovaný užívateľ pekař 
06.10.2007 (12:58)  
aron:jenže jak třeba známý dojíždí do Libouchce na trati Děčín-Oldřichov a říká,že občas je ta sólo 810 prázdná a občas se do ní nedá dostat , jak bys to řešil tam?
registrovaný užívateľ aron 
06.10.2007 (12:41)  
Podle mě by všude,kde provoz zajištuje jeden vůz 810 měly nahradit autobusy.Kdyby ČD byli podnikavý tak už dávno založily dceřinou společnost ČD Bus.Jeden nový autobus stojí cca 10 mega a jedna nová moderní,částečně nízkopodlažní jednotka cca 20 mega.O nákladech tady ani nemluvím.Tyto autobusy by pochopitelně byli vedeny v JŘ.
registrovaný užívateľ pekař 
05.10.2007 (17:48)  
Kolik lidí je odtama , že to může posoudit???
05.10.2007 (16:58)  
Sice to řikam nerad, ale s timhle souhlasim, páč aby jezdila někde prázdná 809 nebo 810 nebo co to tam jezdí... Nehledě na to že 810 prasí životní prostředí mnohokrát víc než zánovní Karosa.
05.10.2007 (15:12)  
to IDeeSák Na této trati zapláčou jenom režijkáři. Ti jediní jsou ochotni chodit i dva kilometry za obec namísto svezení se busem
Je vidět ,že opravdu všemu hodně moc rozumíš. Tak by mě zajímalo ,jen tak pro zajímavost ,co děláš a kolik je ti let ,když tak všemu rozumíš.
registrovaný užívateľ M@ra 
05.10.2007 (13:55)  
Už zase se mi chce zvracet... A co pak budete fotit, shnilou Karosu? Nic o tom nevíte, ta trať je v solidním stavu a náklady minimální. Za chvíli nám takhle zbydou jen nákladní vlaky a žluté busy. No ale mě je to nakonec buřt, i když poblíž bydlím, mám samozřejmě auto a volný čas trávím do velké míry ve Švýcarsku.
registrovaný užívateľ Njorloj  mail  
05.10.2007 (13:48)  
Pridam svuj nazor: Myslim, ze takto navrzeny stav je vyhovujici, nedovedu si predstavit, ze cestujici treba Libane napr. do prace pujde na vlak 2 km, radeji zvoli bus, ale o vikendech je trat slusne vyuzivana turisty, tak tam zachovat vlak urcite - rekl bych ze pokud zustane tento stav ziskaji na tom vsichni a opravdu se usetri a trat se zachova.
05.10.2007 (13:39)  
Mara: I mašinkáři když vidí totálně prázdný vlak mají většinou zdravý rozum a uznají, že tam kde lidi vlakem jezdit nechtějí, je zbytečné železnici provozovat. Ten prázdný vláček tam nebude jezdit celé měsíce a čekat na to "až tam příště pojedeš", aby ti vzal kolo. Zde by to myslím nezachránila ani lepší vozidla a grafikon. Ale jak říkám, chce to zajistit dobrou informovanost o těch autobusových spojích. O víkendu je to něco jiného, když chci jet z větší dálky na chalupu nebo na výlet, nejsem zvědavý na přestupování z vlaku do autobusu, jestli vůbec o víkendu nějaký autobus jede.
Laborec: Každá trať není doslova technická památka a zrovna na 063 nic moc technicky zajímavého není. A o víkendu přece zatím zachována bude. Bohužel mám dojem, že přínos provozu na trati 063 ke snížení počtu náklaďáků, autobusů a aut na silnicích je zcela neznatelný.
IDeeSák: Přesně tak, i v Německu a Rakousku zanikla spousta lokálek. Švýcarsko má takovou dopravní politiku a národní mentalitu, že lidi vlakem jezdit chtějí a tak je železniční síť hustá. U nás jsou leckde oblasti dosídlené lidmi kterým se nikam cestovat nechce (ani vlakem, ani ničím jiným). Zastavování provozu na krajně neefektivních tratích (společně s poskytnutím adekvátní náhrady) je v podstatě projevem vyspělosti civilizace.
05.10.2007 (13:20)  
M@ra, Laborec425 - I ve švýcarsku zaniklo mnoho neefektivních tratí. Měl jsem možnost vidět jejich železniční mapu z roku 1926 nebo 1928 a bylo tam mnohem hustěji než dnes. I tak si myslím, že z dopravního hlediska (veřejná osobní doprava) máme blíže ke Švýcarsku než k Polsku. Akorát Švýcaři jsou o pořádný kus dál a my se máme pořád co učit. Zachraňovat za každou cenu polňačku na úkor komunikace první třídy taky nikdo nebude. To samé platí i u železnice.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko