..: Na přeložce trati poblíž Března u Chomutova se propadly koleje :..

Ilustrační obrázekBřezno u Chomutova - V tunelu na nové přeložce železniční trati Žatec – Chomutov se u Března propadly koleje. Stalo se tak v neděli 23. září, trať byla kvůli tomu 24 hodin zavřená. Nákladní vlaky využívaly objízdnou trasu, osobní přepravu České dráhy nahradily autobusy. „Pokleslou kolej jsme podsypali štěrkem a podbili. Provoz byl znovu obnoven, byť se sníženou rychlostí,“ uvedl Rudolf Galbavý, přednosta železniční stanice Chomutov.

Stav kolejí na trati mezi Březnem a novou zastávkou v Droužkovicích sledují odborníci, kteří tam provádějí měření. Odborná geotechnická firma zpracuje návrh projektu průzkumu v oblasti poklesu koleje formou kopaných sond a penetrace. „Geofyzikálnímu průzkumu podrobí i celý úsek zářezu v délce asi 500 metrů,“ uvedla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty.

Pozdě a ještě s problémy

Na základě výsledků sond se budou dělat případná další opatření. První vlaky vyjely na přeložku železniční trati u Března letos 1. dubna. Po nových kolejích měly přitom vlakové soupravy jezdit už od ledna 2004. Práce zkomplikovala a prodražila právě výstavba tunelu dlouhého 1,7 kilometru. Jeho strop se několikrát propadl, původní termín tak nebylo možné dodržet. Na možná rizika při využívání přeložky upozornilo odborové sdružení železničářů. Odboráři poukazují na geologickou nestabilitu území. Přeložka uvolnila zásoby hnědého uhlí pod starou železniční tratí a umožní jeho těžbu.

zdroj: Žatecký a lounský deník

Propad trati způsobilo podloží

Odborníci už znají příčinu havárie na železniční trati Žatec – Chomutov na novém úseku u Března, která tam před třemi týdny zastavila na 23 hodin provoz. Na základě průzkumu zjistili, že k vybočení koleje a jejímu náhlému poklesu došlo kvůli jílovitému podloží. „Trať v úseku osmi set metrů až jednoho kilometru vede zahloubeným zářezem, který prochází uhelnou slojí. Jílové těsnění, které bylo použito a jevilo se tím nejspolehlivějším, zdegradovalo. Začalo měknout a chovat se jako vodní postel. Začalo plavat,“ upřesnil důvod ředitel stavby Milan Majer.

Zastavení provozu na trati

A co tato slova znamenají v praxi? Od 9. do 22. listopadu bude na trati zastaven provoz a probíhající stavební práce spolknou miliony korun. „Musíme vyhloubit násyp až na rostlé podloží do hloubky minimálně dvou metrů a zpevnit ho speciálním materiálem – mechanicky zpevněným kamenivem,“ naznačil sled prací.

Proč tato metoda nebyla použita při stavbě tunelu? „Mechanicky zpevněné kamenivo je metoda stará dva roky. Projekt se dělal podstatně dřív,“ vysvětluje Majer. Čtrnáctidenní výluku by cestující jezdící po zmiňované trati neměli citelněji pocítit. „V úseku Chomutov–Březno, případně Chomutov–Žatec budeme zajišťovat náhradní autobusovou dopravu,“ sdělil vrchní přednosta chomutovského nádraží Rudolf Galbavý. „Uzavření tratě z podobných důvodů by se nemělo v budoucnu opakovat. Jílové těsnění má v ostatních částech trati jiné podmínky,“ dodal Milan Majer.

zdroj: Žatecký a lounský deník


František Omáčka | 1.10.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.10.2007 (13:19)  
Hm, nejlépe by bylo trať obnovit v původní stopě, dokud není podloží odtěžené, a uhelné společnosti říct: Máte smůlu, nebyli jste schopni trať nahradit, nebudete těžit. No, až se ten tunel rozpadne, třeba zbyde místo i na druhou kolej - jenže opět na labilním podloží. :(
registrovaný uživatel Bovlk 
01.10.2007 (13:06)  
No OSZ nejsou odborni geologove, ale o tom, ze ta trat vede nestabilnim uzemim se dalo celkem verejne docist napriklad v Reflexu. Take tam psali, ze je blbost tam stavet, kdyz se furt neco propada, ze by bylo lepsi udelat neco snaz opravitelneho. A ejhle. Uz se zase propada.
registrovaný uživatel aron 
01.10.2007 (12:34)  
To že se propadaj koleje je průser,to že padal strop je taky průser,ale že v OSŽ působěj samí vyštudovaní geologové,tak to sem netušil
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
01.10.2007 (11:58)  
nejsou taky na 026 trochu nizší rychlostní limity?? na 32 to je tak 80-100 - aspon do jaroměře - tunel jinak rád bych, ale dráty ne děkuji :) radši nezávislou
01.10.2007 (11:33)  
Abych řekl pravdu, o spojce Bolehošť - Třebechovice jsem nikdy neslyšel:-O. Kde se dá sehnat nějaké info?
registrovaný uživatel konca 
01.10.2007 (11:22)  
k Vysokovu: pánové proč utápět miliardy do tunelu, když spojkou Třebechovice -Bolehošť na 026 se získá stejná úspora jízdní doby z Hradce. Netušíte někdo proč se tahle varianta nediskutuje?
01.10.2007 (11:11)  
jo tu realitu zname:D:D:D ale elektrika a tunel do nachoda by byly super
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
01.10.2007 (11:01)  
Jo na to se docela těším - bavil jsem se s jistým kolegou a ten pravil, že reálný začátek stavby je cca 2016
01.10.2007 (10:15)  
Jsem zvědav, jak bude vypadat nová trať z Náchoda do České Skalice (jestli vůbec někdy bude), a jak to bude se slibovaným Vysokovským tunelem. Zajímavý článek najdete na www.vlakynachod.estranky.cz - Z Náchoda do České Skalice tunelem?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko