..: Praha 6 nadále komplikuje stavbu rychlodráhy do Ruzyně :..

Ilustrační obrázekPraha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.

Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.

Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.

Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.

zdroj: Lidové noviny


PETR Poslat mail autorovi | 26.9.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
30.09.2007 (12:17)  
M: To víš, letos na jaře nelítala Ruzyně skoro třicet hodin protože "nešlo" odstranit sníh. Nějak se ty lidi na záložní letiště dovézt musí :-))
registrovaný uživatel M 
29.09.2007 (1:18)  
V případě železnice nabízající se varianta se zajížděním mezinárodní žel. dopravy až na letiště, musí však každopádně tato varianta vítězit.
Jako ze by nekdo odnekud priletel do Prahy a pak pokracoval vlakem do Vidne nebo Berlina?:-)
registrovaný uživatel komerčák  mail  
28.09.2007 (11:39)  
Otázku kvalitního spojení letiště Ruzyně s centrem Prahy a potažmo s dalšími druhy dopravy je třeba řešit komplexně s pohledem do vzdálenější budoucnosti! Sledujemeli intenzívní výstavbu celých sídlišť v okolí Prahy, dá se s jistotou tvrdit že v horizontu 20let již letiště nebude Praha venkov.... Domnívám se že oba druhy doprav tedy metro i klasické železniční spojení se v rozrůstajícím městě uživí. V případě železnice nabízající se varianta se zajížděním mezinárodní žel. dopravy až na letiště, musí však každopádně tato varianta vítězit.
28.09.2007 (11:34)  
rychlík: Otázkou je, co si kdo pod tím S-Bahnem představuje, ale minimálně budou časem existovat průjedné linky, nekončící jen na hl.n., takže na některých tratích bude docházet k zahušťování inervalu. K tomu se můžou časem nabalovat i nové linky, v trasách, kde dnes osobní vlaky nejezdí. Jenže všechno stojí peníze a na těch to může ztroskotat. Chce to nové soupravy, zastávky, lepší tratě.
28.09.2007 (11:01)  
Opravdu bude existovat v Praze S-Bahn?
registrovaný uživatel ANKU 
28.09.2007 (2:21)  
MZ: Jenom drobna oprava. Mate s tim S-Bahnem vicemene pravdu az na Hamburg. Berlin a Hamburg jsou jedine dve mesta kde je S-Bahn oddelen od klasicke zeleznice a napajeni ma pres treti kolej (vyjimkou bude prodlouzeni S3 v Hamburgu z Neugraben do Stade, kde bude napajeni z troleje, nasazovany zde budou vozy schopneho oboji). Proto jsou to take jedinne dva provozy S-Bahn, ktere funguji jako samostatne spolecnosti (GmbH) a spadaji pod DB Stadtverkehr GmbH a ne pod DB Regio AG.

Jeste neco k tomu proc ne metro. Protoze pri soucasnem tempu vystavby, navrzene delce a mnozstvi volnych financi tam to metro bude nekdy v roce 2050-60.
27.09.2007 (20:03)  
Vídeňský S–Bahn je "normální" železnice, po které jezdí elektrické jednotky, patrové soupravy, klasické soupravy "Erlebniszug, ale také rychlíky (Jadran …), případně nákladní vlaky … a jeden čas tu z důvodu výluky jezdila i EC směr Břeclav …
Ve stejném duchu fungují S–Bahny ve Švýcarsku … ve Frankfurtu am Main, München, Hamburg, Rostock, Dresden …

ad František : opticky je cesta z Letiště přes Semmering delší, ale motorově se jede z HLN na Zličín 25 minut, elektricky by to bylo o dost méně, počítejme, že by se ušetřilo 5 minut a stejnou dobu by jel vlak ze Zličína na Letiště. O týchž 25 minutách se mluví z Letiště na TGM, ale nikdo nepřipočítává pěší přesun z TGM na HLN, se zavazadlem počítejte nejméně 15 minut, takže cesta přes Semmering je při cestě na HLN rychlejší, nehledě na dostupnost jižní a jihovýchodní oblasti …
registrovaný uživatel Foxx  mail  
27.09.2007 (18:42)  
.... koukám že podle všeho budou stejně dalších deset let jezdit na LKPR autobusy :-)
27.09.2007 (10:34)  
Ve Vídni je to s rozlišením S-Bahnu a metra trochu složitější. Tunely se střídají s vedením po povrchu. Obecně metro má napajení z třetí kolejnice, S-Bahn z troleje
27.09.2007 (10:22)  
sunfreedom: Jednou možná Praha nebude končit Ruzyní, ale určitě nebude uprostřed Prahy a až tohle bude, tak tu budou ve většině asiati (nic proti nim), protože naše populace se bude spíš zmenšovat. Zkrátka a dobře tenhle argument "o zastávce rychlodráhy" neberu. Co je špatné na tom, že je v současnosti v centru Hl.n., Mas.n. a další železniční zastávky? Ono to něco vylučuje.
Ať se Praha nejdřív snaží postavit metro tam, kde jsou velká sídliště a kam se dosud jezdí autobusy a kde "železniční alternativa" není možná. Takže trasu "D".

Busman: Ono s těmi dálkovými vlaky na letiště je to trochu problém vzhledem k velikosti uvažované žel stanice. Místa tam totiž už moc není. Čistě letištní a "kladenskou" dopravu bych z Masaryčky vedl po stávající trase, tu dálkovou (pokud by byla nutná) po reko trati 122. Výhybny se stejně budou muset aktivovat, když bude výluka do Dejvic....
Odsunutá poloha Masny pod Hlavákem by byla dobrá věc (přestup se dá udělat asi i jinak a levněji), ale za předpokladu, že by byl někde u Florence umožněn i přestup na trasu B. Nemůžeme všechny lidi vyhodit na MC, které kapacitně nestíhá už teď. Dalším problémem jsou finance. O tunelu z Holešovic nemá v tom případě cenu vůbec uvažovat.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko