Praha - Hojně diskutovaná stavba městské rychlodráhy, která má spojit Prahu s letištěm Ruzyně, má další komplikaci. Stavba se totiž příliš nezamlouvá obyvatelům Dejvic, Veleslavína, Ořechovky a Liboce. Zastupitelé Prahy 6, jejíž území má trať protínat prakticky celé a bez jejichž souhlasu se stavět nemůže, mají nyní šanci vytěžit z této situace politický kapitál. Starosta šesté městské části Tomáš Chalupa připouští, že Praha 6 může poslat rychlodráhu ke dnu. „Pokud nebudou splněny podmínky Prahy 6, stavbu nepřipustíme,“ prohlásil Chalupa. Ač se to nezdá, situace možná velmi brzy dospěje ke svému řešení.
Konečné slovo by mělo padnout za čtvrt roku, kdy starosta předstoupí před zastupitele a občany s výsledky jednání, jež povede s investorem stavby a ministerstvem dopravy. Pokud by se s nimi Praha 6 nedohodla, znamenalo by to podle starosty konec ambiciózního projektu.
Ve skutečnosti ovšem Praha 6 vítězí. Ze čtyř uvažovaných variant byla nakonec vybrána taková, která je nejdražší, ale i nejšetrnější k území - rychlodráha by totiž měla vést po Praze 6 pod zemí. Od Dejvic k Veleslavínu povede tunel. Zvolená varianta bude mít minimální dopad na místní obyvatele. Problémem je ale cena, navíc by tím železnice do jisté míry dublovala pražské metro. Z Dejvic do Ruzyně má totiž souběžně vést i prodloužená trasa linky A.
Podle Chalupy se to nevylučuje. „Ani já, ani můj předchůdce Pavel Bém jsme přece nikdy neříkali, že otázka zní buď metro nebo rychlodráhu,“ prohlásil Chalupa. O konkrétních detailech projektu však odmítl hovořit s tím, že součástí dohod jednajících stran je nezveřejňovat je v médiích. Investor potvrdil, že na připomínky Prahy 6 a 7 bere ohled. „Připravované varianty na stanoviska Prahy 6 reagují,“ řekla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře Správy železniční dopravní cesty.
zdroj: Lidové noviny
Jako ze by nekdo odnekud priletel do Prahy a pak pokracoval vlakem do Vidne nebo Berlina?:-)
Jeste neco k tomu proc ne metro. Protoze pri soucasnem tempu vystavby, navrzene delce a mnozstvi volnych financi tam to metro bude nekdy v roce 2050-60.
Ve stejném duchu fungují S–Bahny ve Švýcarsku … ve Frankfurtu am Main, München, Hamburg, Rostock, Dresden …
ad František : opticky je cesta z Letiště přes Semmering delší, ale motorově se jede z HLN na Zličín 25 minut, elektricky by to bylo o dost méně, počítejme, že by se ušetřilo 5 minut a stejnou dobu by jel vlak ze Zličína na Letiště. O týchž 25 minutách se mluví z Letiště na TGM, ale nikdo nepřipočítává pěší přesun z TGM na HLN, se zavazadlem počítejte nejméně 15 minut, takže cesta přes Semmering je při cestě na HLN rychlejší, nehledě na dostupnost jižní a jihovýchodní oblasti …
Ať se Praha nejdřív snaží postavit metro tam, kde jsou velká sídliště a kam se dosud jezdí autobusy a kde "železniční alternativa" není možná. Takže trasu "D".
Busman: Ono s těmi dálkovými vlaky na letiště je to trochu problém vzhledem k velikosti uvažované žel stanice. Místa tam totiž už moc není. Čistě letištní a "kladenskou" dopravu bych z Masaryčky vedl po stávající trase, tu dálkovou (pokud by byla nutná) po reko trati 122. Výhybny se stejně budou muset aktivovat, když bude výluka do Dejvic....
Odsunutá poloha Masny pod Hlavákem by byla dobrá věc (přestup se dá udělat asi i jinak a levněji), ale za předpokladu, že by byl někde u Florence umožněn i přestup na trasu B. Nemůžeme všechny lidi vyhodit na MC, které kapacitně nestíhá už teď. Dalším problémem jsou finance. O tunelu z Holešovic nemá v tom případě cenu vůbec uvažovat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.