Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
1)ceny "obyčejného jízdného" u ČD přesahuje ceny většiny autobusových dopravců. Pravda, že některé druhy slev u ČD jsou vcelku výhodné. Nevýhodný je, co se týče ceny, příplatek za SC, když člověk nemá jistotu, zada pojede opravdu Pendolinem, nebo vlakem kvality "východní EC" (myšleny soupravy vypravované běžně na EC/IC na Slovensko)
2)pod pojmem "kvalitní IC" si nepředstavuji soupravu složenou z vozů Bmee, jež se na těchto vlacích dosti často vyskytují. Podle mého názoru jsou jedinými důstojnými českými vozy této kategorie Xmz. Ty však na IC nalezneme pouze tak na Manažerovi, zbytek jezdí na Ec směr Německo, Rakousko. Co se týče kvalit vozů B na rychlících, tak o tom bych už vůbec pomlčel.
3)rychlé spojení-jak kam. Pochopím, že se prodloužila jízdní doba na trati 220, ale doba jízdy rychlíku ČB-Brno mi přijde více jak hlemýždí.
4)chodím na tyto stránky více jak rok, jen se příliš neprojevuji. Zajímají mě zde především rychlé informace o železnice a rád si prohlížím zdejší fotogalerii. Vašeho odchodu jsem si všiml, jen jsem myslelo, že jste "zmoudřel"
TOHLE BYL MARNY POKUS.
ČD4EVER. KDE DAME SRAZ???? OZEREM SE JAKO ....
Konkurenci si u nás na železnici nedovedu představit - spoje jiných dopravců by na sebe nenavazovali, uznávání jízdenek...
Když už nějací ti soukromí dopravci, tak jedině po vzoru Švýcarska...
2)České Dráhy as. jsou absolutním dobrem : Vyhrabaly se ze ztrát, zavádějí stále nová a kvalitnější spojení, za posledních 5 let totálně změnily svou tvář (na západoevropskou dopravu) dokáží se směle poprát s konkurencí, stále zlepšují cenové nabídky, mají bezkonkurenčně rychlé spojení po většině republiky atd atd
3)Rychlovlaky Pendolino nejsou předražené, jen si za vysoký nadstandart a bez nadsázky nejluxusnější spojení do Ostravy musíme o pár korun víz zaplatit.... Ale kdo zas chce ušetřit má na výběr z velkého množství kvalitních IC a rychlíků
4)Je vidět, že jste tu novej, na těchto stránkách jsem ,,operoval,, :-D asi před rokem..... Pak sem si ale musel odpočinout od nechápavých, kritických individuí jejichž cílem je akorát tak provokace a zesměšŇování akciové spol. české Dráhy..... teď jsem se vrátil v plné síle....... A očistim tyto stránky od nechápavosti a kritiky.......
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.