Lysá nad Labem - Dnes ráno ve čtvrt na sedm měl rychlík 950 (Hradec Králové - Praha) v Lysé nad Labem čekat na zpožděný přípoj - vlak Os 6401 (Ústí nad Labem - Kolín), ale z dosud nezjištěných příčin rychlík odjel od nástupiště, projel odjezdové návěstidlo a ohrozil vlakovou cestu vlaku Os 6401.
Strojvedoucí rychlíku si pozdě, ale přece všiml, že není vše jak má být a zastavil - 12 metrů za odjezdovým návěstidlem. Tím zabránil hrozící srážce s vlakem 6401.
Pro neznalé poměrů v Lysé nad Labem doplním, že vlaky v této stanici nejsou vypravovány výpravčím, ale vlakovou četou jako na zastávce.
Karel Chýla
| 14.9.2007 (21:29)

Súvisiace správy

17.09.2007 (16:28)
sharky33 -Ty znáš asi hodně starších strojvůdcú z lokálek,bohužel asi mezi ně nepatřím patřím.Pro tvoje upřesnění jezdím pár let,něco kolem 35 let,z toho 30 let na osobní dopravě na hlavních tazích a po celé republice.Myslím,že toto povolání trochu znám a ze všech stran.Zrušení červených výpravčích nebyla dobrá věc.Stačí připomenout jejich zrušení v Pha Holešovice a brzké obnovení.
A mimo jiné v žst.Lysé n.L. je výpravčí ve spojení se strojvedoucím na vysílačce TRS na kanále 66 v duplexním spojení.Proč se nepoučil z nehody v Rounici n.L. před pár lety a neinformoval ho o této mimořádnosti čekání na přípoj.V každém případě je vina na strojvedoucím,ale muselo k tomu dojít ?Když červený výpravčí dává odjezd,tak se přesvědčí o postavení návěstidla a vlaková četa dá odjezd i když je na návěstidle na stůj.
Už jsi snad pochopil proč je lepší když "Odjezd" dává výpravčí a především v složitějších stanicích.
A mimo jiné v žst.Lysé n.L. je výpravčí ve spojení se strojvedoucím na vysílačce TRS na kanále 66 v duplexním spojení.Proč se nepoučil z nehody v Rounici n.L. před pár lety a neinformoval ho o této mimořádnosti čekání na přípoj.V každém případě je vina na strojvedoucím,ale muselo k tomu dojít ?Když červený výpravčí dává odjezd,tak se přesvědčí o postavení návěstidla a vlaková četa dá odjezd i když je na návěstidle na stůj.
Už jsi snad pochopil proč je lepší když "Odjezd" dává výpravčí a především v složitějších stanicích.
17.09.2007 (13:24)
řekl bych že čím víc lidí na peroně při rozjezdu vlaku, tím déle trvá než fíra zkontroluje trať ve směru jízdy vlaku (nejprve stále sleduje peron zatím co ho zrychlující vlak opouští , potom zavře okno(dveře), sedne si na židli a potom teprve zjistí že jede proti červené že...Tím se snažím vysvětlit proč si myslím, že rušit červené výpravčí specialně v takových stanicích jako je lysá je hloupost. A jestli byl ten osobák přípoj na ten rychlík, nechápu proč pomocí rozhlasu nebyla informována vlaková četa rychlíku....
17.09.2007 (5:30)
V Lysé nad Labem je výprava vlaků s cestujícími návěstmi hlavního návěstidla.
Tedy nikoliv vnějším výpravčím...
Tedy nikoliv vnějším výpravčím...
16.09.2007 (21:08)
strojvudceprihoda : mohu se tě zeptat jak dlouho jezdíš? Mě to připadá ,že jsi toho asi moc ještě nejezdil. Víš znám hodně strojvedoucích a to z několika dep a ještě jsem neslyšel ,že by to někomu vadilo. Je to prostě selhání člověka ,chvilková nepozornost. Je to jako když autem projedeš na křižovatce červenou ,zastavíš a druhé auto taky zastaví a nic se nestane. No dostaneš vynadáno a jede se dál. Na dráze je to ovšem velký malér.
16.09.2007 (20:35)
strojvedouci: Dekuji za odpoved na otazky :)
16.09.2007 (20:29)
Jiří Průša: Přidejme jednu malou staničku bez venkovních výpravčích - Brno hl. n. :-(
16.09.2007 (20:17)
Web-Nemá cenu to tady rozebírat.Neznáš problematiku a promiň - plácáš přes pysky.Tady nejde o strojvedoucího,ale o bezpečnost cestujících a dopravy celkově.Dál se k tomu nebudu vyjadřovat,stanici Lysou n.L. znám a 6401 občas vozím.
16.09.2007 (18:58)
strojvedouci: Ve stanicích s návěstidly u každé koleje mi to přijde přirozené. Od kontroly nástupu a výstupu tam je vlaková četa, od povolení odjezdu výpravčí, který dává signál přes návěstidlo/radiopojítko. Nevím jak si to potom představujete třeba na DOZZ tratích. Lidi dělají chyby, čím víc lidí, tím víc chyb. Peroňák se může splést stejně dobře, ale hlavně aby nebyla zodpovědnost na strojvedoucím...
Vysvětlíte mi, čím se zásadně liší stání ve stanici a její průjezd (průjezd výhybnou), co se týče viditelnosti znaků návěstidel? Čím se liší odjezd nákladních vlaků co se týče viditelnosti návěstidel?
Vysvětlíte mi, čím se zásadně liší stání ve stanici a její průjezd (průjezd výhybnou), co se týče viditelnosti znaků návěstidel? Čím se liší odjezd nákladních vlaků co se týče viditelnosti návěstidel?
16.09.2007 (17:31)
Zrušili sa pomocníci rušňovodiča, vlakvedúci sa zbavil zodpovednosti za návestidla ! A tak to vyzerá, že jeden človek, a ešte zodpovedný za praktické ovládanie rušňa a nemá ani toho anjela strážneho, ktorý ho kontroluje pri rozhodovaní v kritických okamihoch !
16.09.2007 (16:09)
Proti "výpravě" vlaku >>>>> souhlasu k odjezdu danému vlakovou četou není námitek, pokud ovšem bude současně funkce "vlaky vypravujícího" výpravčího bez náhrady zrušena …
Konstrukce návěstní desky (stínítka) by ovšem měla být taková, že nemůže dojít k záměně světel na návěstidle vlivem slunečního svitu. Na větší vzdálenost se může skutečně zdát, že na návěstidle svítí zelená místo červené …
Konstrukce návěstní desky (stínítka) by ovšem měla být taková, že nemůže dojít k záměně světel na návěstidle vlivem slunečního svitu. Na větší vzdálenost se může skutečně zdát, že na návěstidle svítí zelená místo červené …
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info

informacni okenko