..: V Lysé nad Labem byl krůček od srážky R 950 s Os 6401 :..

Ilustrační obrázek Lysá nad Labem - Dnes ráno ve čtvrt na sedm měl rychlík 950 (Hradec Králové - Praha) v Lysé nad Labem čekat na zpožděný přípoj - vlak Os 6401 (Ústí nad Labem - Kolín), ale z dosud nezjištěných příčin rychlík odjel od nástupiště, projel odjezdové návěstidlo a ohrozil vlakovou cestu vlaku Os 6401.
Strojvedoucí rychlíku si pozdě, ale přece všiml, že není vše jak má být a zastavil - 12 metrů za odjezdovým návěstidlem. Tím zabránil hrozící srážce s vlakem 6401.
Pro neznalé poměrů v Lysé nad Labem doplním, že vlaky v této stanici nejsou vypravovány výpravčím, ale vlakovou četou jako na zastávce.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 14.9.2007 (21:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.09.2007 (11:06)  
Pro Karel Chýla: Lysá n.L. má teda s vypravováním vlaků problém, přemýšlel jsem o tom. Vlaková četa tedy vypravuje špatně.
23.09.2007 (19:52)  
Nejen v Rakousku, ale také v Německu, Švýcarsku, jenže to "vypravovací" návěstidlo má vazbu na postavení odjezdového nebo cestového návěstidla na návěst dovolující jízdu, takže nelze vypravit vlak od peronu proti stůj …
Ve Švýcarsku vypravovací návěstidlo obsluhuje zpravidla vlakvedoucí. Návěst dovolující jízdu musí být, nejde to obsloužit proti stůj s tím, že se po postavení návěstidla na návěst dovolující jízdu vypravovací návěstidlo "rozsvítí".
Být taková vypravovací návěstidla u nás, tak by ke spoustě nehodových událostí nemohlo dojít.
A jsme zase na začátku – stav infrastruktury neodpovídá požadavku na snižování počtu zaměstnanců nebo přenášení povinností na jiné zaměstnance …
V Rakousku na jednotkách 4020 dává vlakvedoucí souhlas s odjezdem ovladačem umístěným u dveří.
19.09.2007 (18:11)  
Miroslav Zikmund : máš pravdu je to Holešovice - zastávka ,spletl jsem se. To já vím ,kdy se to tam rušilo ,jenže tohle pan strojvedoucí asi nevěděl.
registrovaný uživatel JK ml. 
19.09.2007 (13:55)  
Tím nechci říct, že povolání jako výpravčí, průvodčí jsou oproti mašinfírům bez stresu....
registrovaný uživatel JK ml. 
19.09.2007 (9:11)  
rk_km: tak jasně že se výpravčí ptají jestli je vystřídáno a jestli se pojede. já jen chtěl připomenout ten stres co fíra zažívá při nástupu na šichtu se střídáním na ose.Třeba ta olomouc - Postavená cesta na prahu z olomouce (nebo přerov)už kolikrát svítí i při příjezdu vlaku k peronu, fírové se střídají, venkovní výpravčí stepuje před lokomotivou na peronu i s několika a4 rozkazu kolem výluk na třebovou, do vysílačky dotazy z dopravy jestli už je vystřídáno a jak se pojede....jelikož proti jede něco co musí k jinému peronu a kříží trasu rychlíku na Prahu.... Je jsané že zájem výpravčích je vyexpedovat vlak ze stanice co nejdřív. Střídání na ose za tři čtyři minuty je prostě pro fíru stres, ale to nebyl případ této MU. Třeba v rakousku v innsbrucku jsem viděl že venkovní výpravčí nemává výpravkou ale na peronu stojí u rozvaděče zapíská průvodčí potvrdí odjezd a výpravčí rozsvítí návěstidlo signalizující odjezd od peronu.To je jednoznaké na konci peronu. Fíra ani nekouká zpátky po soupravě(té zavírá automaticky dveře průvodčí...)a prostě jede...
18.09.2007 (20:00)  
Sharky33 – skutečně Praha-Bubeneč ? Kdepak je tam zastávka ?
Není to náhodou žst. Praha Bubny, zastávka Praha–Holešovice zastávka. Výprava zastavujících Os vlaků výpravčím tam byla zrušena před více než 30 lety …
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
18.09.2007 (18:12)  
Jiří Kareš : V prípadoch striedania ruš. čiat na osi som mal také skúsenosti :
Pokiaľ som postavil odch. cestu skôr, ako bol ukončený prenos a striedanie čaty, rušňovodič odišiel až potom, keď zistil, že všetky papiere a ostatné náležitosti mal v poriadku . To platilo aj vtedy, keď si preberali rušne, ktoré išli poprázdno od nás, alebo keď sa robila jsb.
u vlakoch os. dopravy sám rušňovodič upozornil, keď mal vlak riadne prevzatý a bol schopný pokračovať v jazde.
18.09.2007 (9:27)  
Jiří Kareš: Problém bude nejspíš v tom, že výpravčí (tedy já ano) se také přesvědčí zda je správně postaveno.
Takže je v tomto případě menší pravděpodobnost omylu.

Doposud mi nebyl nikdo schopen vysvětlit, proč by výpravčí (je-li ve stanici přítomen) nemohl vlak vypravit, když musí být u odjezdu vlaku přítomen.
registrovaný uživatel JK ml. 
18.09.2007 (9:03)  
Je jasné že fíra rychlíku pochybil, ale...Jaká jsou kritéria pro to aby byl ve stanici zrušen "červený" výpravčí? Myslím si že třeba v takové olomouci (při střídání fírů na vlaku) neprobíhá bezpečně odjezd ani s červeným výpravčím. Rychlíky věčně zpožděné, do střídání a předávání si informací o stroji ještě pojednání od výpravčích o výlukách směr česká třebová, hromada lidí na peroně nastupujících do poslední chvíle, fíra hned od odjezdu od peronu se tak ani nemůže plně věnovat řízení lokomotivy a sledování tratě před sebou, ale to je už jiná diskuze že....
17.09.2007 (23:44)  
strojvudceprihoda : budeš se divit ,ale já znám strojvedoucí jak z lokálek tak i z hlavních tratí. A jestli ti má dát vl. četa na lokálce nebo ve velké stanici je úplně jedno. Všude musíš zjistit jestli máš postaveno. Třeba vezeš osobák na hlavní trati a na zastávce máš návěstidlo a taky tě tam žádný výpravčí nevypravuje. To mi připomíná jednu příhodu co se stala asi před 20ti lety. Strojvedoucí ve stanici Praha - Bubeneč odmítl ze zastávky odjet s tím ,že mu má dát odjez výpravčí. Nepomohlo nic ani když mu z hradla říkali ,že tam výpravčí není ,tak on chtěl ať přijde z Buben mu dát odjez. No abych to zkrátil tak ten vlak tam dostal přes půl hodiny sekyru a pan strojvedoucí si na hlavní trati už nezajezdil ( ještě chvíli jezdil na lokálce ) a po chvíli odešel od dráhy úplně.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko