..: Rozšíření IDS JMK od července i na Kyjovsku :..

Ilustrační obrázek Kyjov - Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se opět rozšíří. Na svém jednání to již v polovině září schválili jihomoravští zastupitelé. Sjednocené jízdné budou moci od července příštího roku využívat cestující z dalších až 61 obcí na východě Vyškovska a na Kyjovsku. Krajský radní zodpovědný za dopravu Jaroslav Pospíšil uvádí, že poprvé rozšíření schválili v takovém předstihu.

IDS JMK by se podle něho teoreticky mohl rozšířit už od Nového roku, přesto zastupitelé odsouhlasili jako konečné datum až 1.7. 2008. „Nejdříve chceme zbudovat přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích, celkem za 25 milionů korun. Ty by se měly stavět s podporou peněz z EU, jenže programy ještě nejsou vypsané,“ dodává. Stavět se proto začne až na jaře příštího roku. Od příštích prázdnin díky tomu bude sjednocenou dopravu v kraji moci využívat asi 69% obyvatel z téměř 58% obcí jižní Moravy. Ti nově přibíraní však nyní musí zapojení do IDS definitivně schválit.

„Už se těšíme, bude to znamenat lepší přístup lidí do zaměstnání i lepší návaznost spojů. Navíc nám před vlakovým nádražím vyroste nové autobusové nádraží, které je nyní asi 250 metrů daleko a má jen nekryté zastávky,“ pochvaluje starostka Bučovic Šárka Šilerová. Přesto jsou mnohde zdrženlivější. Josef Hlaváč starosta Brankovic říká, že vše bude záležet na tom, jak na sebe budou jednotlivé linky navazovat a jaké budou jízdní řády. IDS JMK zatím funguje na Brněnsku, Blanensku, části Vyškovska a Boskovicku. Na zapojení stále čeká celý jih kraje, Hodonínsko, Břeclavsko a Znojemsko. Dokdy přesně, není zatím jisté. IDS v celém kraji má však být hotový do roku 2010.

zdroj: Mladá fronta DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.10.2007 (17:20)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
10.10.2007 (11:33)  
Jako mam pocit, ze Usti neni schopny poradne zajistit ani MHD primo v Usti a Usti snad nejaky centrum, ma ne? Takze v mape bych problem fakt nehledal...
10.10.2007 (9:12)  
Qaws - je to pouze výmluva politiků. Třeba Iredo začalo vznikat na okraji Hradeckého kraje (náchodsko), kde je více malých center - Náchod, Hronov, Broumov, Police nad Metují. V První etapě byl Náchod v celé IDS jediným městem nad 10 000 obyvatel a přitom do něj nesměřovala naprostá většina linek. Ústí a Vysočina by tedy neměly mít problém vytvořit IDS mezi významnými sídelními jednotkami. Je to ale o lidech, kteří by museli začít myslet.
Registered user M 
10.10.2007 (0:08)  
Kdyby neslo udelat IDS v kraji, kde neni "prirozene centrum" (BTW - je na Vysocine hodne mest velikosti Jihlavy? Asi moc ne, ze..?), tak by neslo udelat ani republikovou dopravu a presto vlaky Plzen-Budejovice nebo Olomouc-Brno nebo LIberec-Pardubice jezdi, takze to asi jde i s vice centry.
Proste jsou to politici. Proste lzou...
Registered user Qaws 
09.10.2007 (23:04)  
M: to samé my na Vysočině:( Kraj tvrdí, že je tu více spádových center, a tak to nejde.. Ale já si myslím, že kdyby se v Jihlavě chtělo, tak to jde a bylo by to ku prospěchu všem - jen by tedy kraj musel trošku více zaplatit za dopravní obslužnos...
Registered user M 
09.10.2007 (21:15)  
mates111 - nevim, v JMK sice celkove doprava do Brna svedena je, ale jak napsal IDeeSak, tak je tu i spousta mensich center, ktera de facto maji svuj vlastni IDS a ten je jako celek potom napojen na ten hlavni (v uvozovkach dalkovy). V Usti tohle jde udelat take. Nevim teda uplne presne jaka tam jsou presne paterni mesta, ale male bunky kolem Usti, Decina, Mostu, Teplic, Chomutova a potom propojeni tehle bunek "dalkovyma prostredkama" prece jde. Sice by to nejezdilo kazdou pulhodinu jako kolem Brna, ale v principu problem nevidim...
Registered user Buchar 
09.10.2007 (21:02)  
Nevím co pořád máte proti vozovému parku na S41. Až jsem ČD hodí Regionovy, tak ještě všichni budete s láskou vzpomínat na zlaté soupravy 850/050!!!
09.10.2007 (13:40)  
IDeesák: Ano, jsem si vědom, že lidé cestují i jinam než do Brna, ale celkově vzato, čím dále od Brna jsme, tím je ten ruch menší a menší je i počet spojů. To u Ústeckého kraje říci rozhodně nemůžeme, stejně jako u dalších krajů.
09.10.2007 (7:33)  
mat111-zapomínáš na významná centra jako Vyškov, Blansko, Boskovice, Tišnov, Kuřim, Veverská Bitýška, Rosice, Ivančice, ... To je jem malý výčet významnějších spádových měst, kam také míří nemalé množství cestujících
Registered user Glagol  mail  
08.10.2007 (20:43)  
Mat111-můj kraj je samozřejmě specifický. Ale od toho máme v tomto státě odborníky, absolventy kvalitních státních vysokých škol, aby tyto problémy řešili.
Místo toho tohle řeší se známým výsledkem tukani, jejichž kvalifikacemi jsou stranické knížky barev takořka naší vlajky.
"FRANC" - po něm potopa.
Registered user xAnri05  mail  
08.10.2007 (18:02)  
Stelth: Souhlas.
JnR: chapu, ale je to hlavne o penezich. Myslim, ze ani Kordis nebude platit nekolikanasobek toho, co za sroty CD.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko