..: Mezi Helsinkami a Petrohradem budou jezdit Pendolina :..

Ilustrační obrázekHelsinky - Na plánované trati Helsinky - Petrohrad budou jezdit Pendolina. Včera o tom definitivně rozhodla finsko-ruská společnost Oy Karelian Trains, která vybrala jako dodavatele firmu Alstom. Ta vyrobila Pendolina i pro České dráhy. Firma dodá 4 soupravy za cenu 120 milionů EUR v průběhu roku 2009, s jejich nasazením do pravidelného provozu se počítá o rok později. Cesta mezi Helsinkami a Petrohradem se má díky nové 450 km dlouhé trati zkrátit zhruba na 3 hodiny oproti stávajícím 5,5 hodinám.

O kontraktu mezi Alstomem a státem vlastněnými železničními společnostmi Finska a Ruska se mluví již od počátku roku 2006. Podle původních předpokladů měly vlaky vyjet na novou trať v roce 2008, avšak rozhodování o dodavateli trvalo déle než rok. Podle finských drah VR cestuje mezi oběma zeměmi ročně kolem 270 tisíc lidí. Vzhledem k historii má Finsko stejně jako Rusko širokorozchodné tratě 1524 mm.

zdroj: Hospodářské noviny (6.9.)


Jik | 6.9.2007 (10:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Finsko Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jura 
06.09.2007 (16:14)  
Ještě k rozchodu kolejí: ve Finsku je 1524 mm, v Rusku a dalších státech býv. SSSR je 1520 mm (což vniklo úpravou z původních 1524 mm na celé desítky mm). Vozidla pro oba rozchody jsou vzájemně zaměnitelné, protože ty 4 mm jsou v dovolené odchylce. Ono ta hodnota rozchodu je v podstatě čistě teoretická, někde na webu (ale už nevím kde) byl obrázek s rozměry ve vztahu rozchod a kolejnice - kolo, i když to bylo pro "našich" 1435, bude to platit i pro 1520 / 1524. Ve skutečnosti je mezi okolkem a boční hranou hlavy kolejnice relativně velká mezera (okolek rozhodně o tu kolejnici zpravidla nedře, výjimkou jsou zejména ř. 810, 010... v oblouku :o)).
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.09.2007 (16:01)  
Asi su blbej, ale pro všechny co nedočetli článek až do konce. Poslední věta. Vzhledem k historii má Finsko stejně jako Rusko širokorozchodné tratě 1524 mm.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
06.09.2007 (15:58)  
Jsou oprvadu 4 mm rozdílu takový problém, když uvážim šíři kola? Myslím, že by podvozek s rozchodem 1520 mm neměl mít na rozchodu 1524 mm žádný problém
06.09.2007 (15:21)  
No jo vlastně.Jak to vyřešej s těma podvozkama?To už v Alstomu inžinýři budou vědět jak,anebo voni to vynaleznou tak,jako u nás,když nás v čase normalismu vozili do Artěku vozama plnejma štěnic?Pak v tej čiernej nám dali tamto a jeli sme.Jsem asi dost blbá bába,ale todlencto by mě dosti zajímalo.Dejte tedy vědět,když dáte alstom-ferroviaria,tak tam nic nejní.Na www.pendolino.cz sice vodkazy jsou,ale nevede to tadyhlens k tomuhle problému.A proč to tam vlastně chtěj ten obézní lid?Vždyď tam nebudou moct umístit nikam svý domácí zvířata ani svý monstrózní těla.(?)A pak ještě kufry a tašky s žrádlem?Přece do Pendolina se vleze jen tolik,kolik toho za 600 jest
registrovaný uživatel SergeS 
06.09.2007 (13:26)  
ja tipnu ze na cele trati az do Petrohradu bude stejny rozchod
06.09.2007 (13:03)  
No finské pendolino, co už jezdí má 1524 mm. Ty ruské "ICE" budou mít 1520 mm. A co ale bude mezi Helsinkami a Petrohradem? Ten rozdíl z původních carských 1524 se změnil v býv. SSSR na 1520 kvůli zosřením norem někdy v 70. či 80. letech, jak jsem tak pochopil. Stále ty vagóny a lokomotivy jsou zaměnitelné. Ale jak to bude s těmi rychlovlaky?
registrovaný uživatel Addams 
06.09.2007 (12:33)  
Sm3-S220 - (súčasné) Fínske Pendolino: http://www.rail.sk/arp/europe/sm3/s220.htm .

Hamták:
ICE 3 alias Velaro RUS pre RŽD budú mať tiež rozchod 1 520 mm.
06.09.2007 (12:11)  
Se zamrzáním zřejmě problémy nemají, ale před lety na Czech Raildays si Finové stěžovali, že se jim Pendolina často srážejí se soby. U cestujících to pak snižuje image, když přijede jednotka s poškozeným krytem spřáhla. Ostatně naše první Pendolino si nabořilo kryt spřáhla už v Linci, ještě než vůbec dojelo do ČR, ale to nebyl asi ten hlavní důvod následné ztráty image :-)

Jinak podle tiskovky Alstomu budou soupravy mít 7 vozů, 352 míst k sezení a maximální rychlost 220 km/h. Vnější podoba, interiér a zimní úprava budou převzaty z finských Pendolin, ale trakční pohon, brzdy a hydraulické naklápění budou odpovídat již nové generaci Pendolin.
registrovaný uživatel mira 
06.09.2007 (11:55)  
Tak jestli to nevíte tak pendolina už jezdí ve Finsku nějakých 11 let, takže se zamrzáním problémy asi nemají.
06.09.2007 (11:26)  
No ve Finsku je 1524 mm, ale v Rusku a dalších postsov. státech je 1520 mm. Prý se vozy dají běžně zaměnit. Ale jak to bude s roschodem pro rychlovlaky, to je otázka, který tam nakonec bude...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko