Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Tyhle Ex maji byt jako "taktova" doprava Praha-Pardubice-Brno. Zjevne nema jit o vlak, ktery lidi rozveze po cele Morave; ma jit i vlak, ktery ma byt konkurenci autobusum. No a autobusy Praha-Brno taky z dalnice nesjizdeji, aby zajeli do Bitese, Jenikova nebo co vsechno je u dalnice... Do Jihlavy, nektere z nich, zajizdeji (narodzil od toho, co tu zaznelo), ale jak bylo spravne zmineno, Jihlava je "o neco" vetsi nez Trebova... Navic zajizdi tam jen kazdy nektery, zatimco vlaku v Trebove zastavuje 90%. Vzhledem k tomu, ze Trebova je jen bezvyznamna tecka na mape, tak pocet vlaku, ktery tam zastavuje je naprosto, ale naprosto dostacujici (ostatne i ty rychliky Praha-Trebova-Brno jezdi cely den po dvou hodinach, tak nevim, o cem pani radni povidaji)...
Jak uz tu nekdo psal - usekova frekvence si muze do zminych smeru prestoupit uz v Pce. Ostatne ty Ex nejsou vubec chapany pro usekovou frekvenci, nybrz jako pohodlne spojeni PHA-BNO. Po dalkovych autobusech na stejne trase, ktere nikde nestavi, take nikdo nechce, aby stavely treba v Jihlave (a to je kraska metropole!).
Je pravda že ČT má hodně velký spádový území, ale upřímně řečeno si myslim že tady už chtěj trochu moc, nehledě na to, že ty nový Ex jsou zaváděný počítam hlavně kvůli přetažení lidí z busů Pha-Brno.
A komu se nechce platit jezdí minimálně každou hodinu rychlík od zhruba čtyř od rána do 22 večer, kdo chce komfort EC a IC je tam taky dost
Galileo Galilei bych udělal také EN, jako Johannes Kepler, a stavěl by pouze Dresden, Ústí nad Labem, Praha, Brno, Bratislava. Možná bych tam přidal ještě Pardubice, ale s opravdu velkým otazníkem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
