Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Práce na koridoru beru. Pokud to jsou tratě, kde je většina z koridoru již hotová a není výluka třeba na 30km, tak se dá 10 minutové zpoždění tolerovat (za tu dobu co jezdím s ČD jsem si zvyknul tato zpoždění nevnímat a ani moc komentovat). Ale opravdu nechápu, jak je možné, že poslední osobní spoj, kterým je možno se dostat do 20km vzdálené destinace ujede od zpožděného rychlíku. V dřívějších dobách osobní vlaky vždy čekaly na vlaky výšší třídy.
Myslím si, že pokud bylo známo ono zpoždění, tak měly ČD jakýmkoliv způsobem zajistit dopravu cestujících do uzlové stanice jakou Česká Třebová je.
Nedovedu si představit, že bych jel vlakem do Prahy, na letiště, ale kvůli zpožděnému rychlíku by mi uletělo letadlo. Opravdu nevím, co bych potom s již zakoupenou letenkou dělal.
Případně bych jel vlakem do zahraničí a díky zpožděnému vlaku by mi ujel např. přípojný EC a já bych musel někde nocovat na nádraží.
ČD jsou čím dál dražší, ale v komfortu cestování se tato skutečnost bohužel neodráží.
Dovedu si představit jak po rozdělení ČD na Cargo a osobní přepravu začnou ČD při zdražování argumentovat tím, jak jsou strašně proděleční. Začíná to již nyní tím, že tvrdí, že z důvodů konkurenceschopnosti se musí vynechat jedna, dle mého názoru poměrně strategická, zastávka.
Když čekám v pátek odpoledne na vlak v Olomouci, 60% času mluvení ze staničního rozhlasu je hlášení zpoždění s omluvami. To už vytáčí i zatvrzelé kliďasy. To je nenadsazený odhad. Nenadsazený odhad je i to, že polovina těchto zpoždění je z tratí, kde stavební práce nejsou. Prostě se to stává standartem. 10 min. zpoždění je normální stav, od 20 min. se začíná pomalu něco dít. Je to smutné, :-(.
Je to vše o lidech, někteří mladí dispečeři se snaží, občas je vidět souběžná jízda na dvoukolejce; je vidět na trati, že přemýšlí. Je to pořád málo lidí, :-(.
Kdyby všechno fungovalo tak jak má, tak by se nemohlo stát to co mě nedávno - rychlík v 19 hodin měl zpoždění 40 minut (z Brna na již hotovém koridoru), čímž mi díky jakési politice ČD ujel v České Třebové přípojný osobní vlak, který za normálních okolností stíhám. Nakonec jsem to uhrál alespoň na to, že mi na zastávce, kde přestupuji na další osobní vlak, zastavili s rychlíkem. Zbývající 3-4km jsem mohl jít v 9 hodin večer pěšky, protože ve Třebové budu mít možnost tak akorát vyskočit z jedoucího vlaku.
Myslím, že je docela smutné, když mají ČD koridor Praha - Ostrava a Praha - Brno již několik let dokončený, dopravní budovy taktéž, provoz pomáhají řídit všelijaké počítače a platící zákazník aby se do cílové stanice dostával pěšky :-(. Chápu, že se takovéto zpoždění musí nějakým způsobem kompenzovat, ale alespoň ty poslední spoje by měly na přípoje čekat.
No a teď to vypadá, že když pojedu v neděli večer směrem od Brna, tak to abych si vzal v pondělí dovolenou, protože těch 70km budu muset urazit nejspíš pěšky.
Upozorňuji, že návrh JŘ jsem nestudoval a studovat nebudu, protože s tím stejně nic nenadělám, ale výše popsaná událost, kdy mě navíc dozorčí přestupní stanice s úsměvem povzbuzovala slovy "Tak pěšky pěšky? Šťastnou cestu." mě docela hnula žlučí.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
