Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.
Následující snímky pořídil -TK-
Jenže to je často pokaždé někde jinde...
GSM-R je potřeba pro zabezpečovač ETCS L2. Pro tratě provozované dle předpisu D3 se speciálně vyvíjí radioblok, pomocí kterého bude vedena komunikace a přenášeno povolení k jízdě na hnací vozidlo.
Co se týče mobilů, nebylo by účelnější, než budovat GSM-R na trati, kde je TRS (čd 011)atd. investovat právě do TRS na tyhle tratě s D3? Nebo alespoň pokrýt dopravny D3(stačilo by) TRS a vybavit vozidla vozidlovou stanicí a vést dopravní hovory přes TRS. Tím by se odstranilo prodloužení pobytů v dopravnách D3 a mohly by se zrušit zrušení ohlašovací povinnosti. Ano určitě by to sposta lidí brala jako prudění, ale pokud by to zabránilo byť jen jedné M.U...
viz http://www.zelpage.cz/clanky/tratove-radiove-systemy-na-ceske-zeleznici-kdyz-se-strojvedouci-nedovola
Ano, dle D3 se jezdí i jinde (i když většinou se jedná o tratě se slabším provozem).
Ale výstižně to napsal MZ - D3 je zjednodušená forma řízení provozu a měla by být na tratích s jednoduchým provozem. A zde si myslím, že je ten zádrhel. Zmíněná trať (a není sama) moc jednoduchý provoz nemá, takže se riziko nehody nepřiměřeně zvyšuje. K nehodě může dojít (a občas dojde) při jakkoliv dokonalém zabezpečení (i na plně vybavené moderní dálkovině), jde jen o míru rizika vzniku nehodové události, které by mělo být v přijatelných mezích. Zde si myslím, že je to riziko docela vysoké a je šance, že k nějaké nehodě dojde zanedlouho opět. I proto je vyžadováno striktní dodržování předpisových znění a postupů, i za cenu nesnižování (nebo dokonce zvyšování) zpoždění. V opačném případě je k nehodě opět blíže.
Osobně si myslím, že ohlásit se může fíra i mobilem a nemusí tím dojít k žádnému zpoždění. Všechno je to ale o komunikaci mezi zaměstnanci ČD, která opět selhala.
Nevím proč, ale mám pocit, že takovéto nehody jsou v očích nadřízených zaměstnanců brzo odpuštěny a to je špatně. Většina nehod je v podstatě zametena pod stůl, protože jejich vyšetření by v podstatě ukázaly systémové chyby a to nemůžou ti nahoře připustit...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.