..: U Vodňan se ráno srazily dva osobní vlaky :..

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.

Následující snímky pořídil -TK-

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.9.2007 (10:54)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.09.2007 (21:23)  
v dopravnách D3,kde je ohlašovací povinnost

Jenže to je často pokaždé někde jinde...
02.09.2007 (21:15)  
Splést si sobotu s nedělí může každý,pracovníci s nepravidelnými nástupy spíše než úředníci. Tím neomlouvám strojvedoucího,protože zřejmě odjel z dopravny,aniž by se ohlásil. Škoda,že se do předpisů ČD neprosadil návrh,aby v dopravnách D3,kde je ohlašovací povinnost byla u námezníku umístěná buď tabule s s výstižným nápisem nebo oficiální, nově vytvořená návěst. Není to samozřejmě všelék,ale když se upozornění na křižování udělalo jako tabule na tehdejší jednokolejné tramvajové trati v Liberci v šedesátých létech minulého století tak počet ,,průšvihů"poklesl.A soukromý mobil pro spojení s dirigujícím dispečerem D3 je možné použít(pokud to nezakazuje Prováděcí nařízení pro konkrétní trať).Pochopitelně až po vyčerpání všech možností,jak se s dispečerem dorozumnět,ale to asi není tento případ.Každý hovor strojvedoucího s dir.dispečerem začíná uvedením funkce,příjmení,dopravny a u vlaku i jeho číslem.
registrovaný užívateľ Orvin 
02.09.2007 (20:46)  
Já jenom nechápu jak si někdo může splést sobotu s nedělí,eště k tomu strojvůdce.
registrovaný užívateľ rk_kn.  mail  
02.09.2007 (18:13)  
Miroslav Zikmund : Podobný systém sa dokončuje na ZSR na trati 131. DOZZ na trati, ktoré sú vybavené samovratmi . Ovšem niektoré s diaľkovo ovládanými stanicami s pom. stavadlami. Po niekoľkých rokoch a prieťahoch sa má systém odovzdať do konca t.r.
registrovaný užívateľ rk_kn.  mail  
02.09.2007 (18:08)  
mates111 : Hlásenie súkromným mobilom by som na mieste toho dirigenta neprevzal. Z bezpečnostného dôvodu. Prevzal by som len hlásenie vysielačkou. Alebo len z toho mobilu, ktorého číslo mám napisané v prevádzkovom poriadku. Ale aj tak nie je kontrola v prípade krádeže mobilu. V tom prípade je dôležité dodržiavať hovorovú disciplínu a predpísané formulky.
02.09.2007 (16:47)  
Co se týče mobilů, nebylo by účelnější, než budovat GSM-R na trati, kde je TRS (čd 011)atd. investovat právě do TRS na tyhle tratě s D3? Nebo alespoň pokrýt dopravny D3(stačilo by) TRS a vybavit vozidla vozidlovou stanicí a vést dopravní hovory přes TRS.

GSM-R je potřeba pro zabezpečovač ETCS L2. Pro tratě provozované dle předpisu D3 se speciálně vyvíjí radioblok, pomocí kterého bude vedena komunikace a přenášeno povolení k jízdě na hnací vozidlo.
registrovaný užívateľ 714.018-9  mail  
02.09.2007 (16:35)  
Oni strojvedoucí nemají sobotu a neděli, jako školáci a někteří dělníci volnou. Oni mají turnus a ¨podle něho jezdí. A ten turnus většinou nemá 7 dní a tak se stává, že jednou jede 1.den v pondělí, pak zase neděli, pak zase v sobotu... A tak se stane, že strojvedoucí neví co je za den, on ví, že je třeba 3. den a teď bede mít 2 dny volna, ale neví, že je štředa. Tím samozžejmě neomlouvám toho fíru, že nesplnil ohlašovací povinnost. To je neomluvitelné.

Co se týče mobilů, nebylo by účelnější, než budovat GSM-R na trati, kde je TRS (čd 011)atd. investovat právě do TRS na tyhle tratě s D3? Nebo alespoň pokrýt dopravny D3(stačilo by) TRS a vybavit vozidla vozidlovou stanicí a vést dopravní hovory přes TRS. Tím by se odstranilo prodloužení pobytů v dopravnách D3 a mohly by se zrušit zrušení ohlašovací povinnosti. Ano určitě by to sposta lidí brala jako prudění, ale pokud by to zabránilo byť jen jedné M.U...
02.09.2007 (17:47)  


Na 011 se vystavělo GSM-R také proto, že je současné spojení nevyhovující. Nyní je tam starý systém TRS Kölleda a ten snad ani nemá generální stop...
viz http://www.zelpage.cz/clanky/tratove-radiove-systemy-na-ceske-zeleznici-kdyz-se-strojvedouci-nedovola
02.09.2007 (14:26)  
Mates:
Ano, dle D3 se jezdí i jinde (i když většinou se jedná o tratě se slabším provozem).
Ale výstižně to napsal MZ - D3 je zjednodušená forma řízení provozu a měla by být na tratích s jednoduchým provozem. A zde si myslím, že je ten zádrhel. Zmíněná trať (a není sama) moc jednoduchý provoz nemá, takže se riziko nehody nepřiměřeně zvyšuje. K nehodě může dojít (a občas dojde) při jakkoliv dokonalém zabezpečení (i na plně vybavené moderní dálkovině), jde jen o míru rizika vzniku nehodové události, které by mělo být v přijatelných mezích. Zde si myslím, že je to riziko docela vysoké a je šance, že k nějaké nehodě dojde zanedlouho opět. I proto je vyžadováno striktní dodržování předpisových znění a postupů, i za cenu nesnižování (nebo dokonce zvyšování) zpoždění. V opačném případě je k nehodě opět blíže.
02.09.2007 (14:00)  
Tak sám znám podobný způsob křižování ze 132, kde výhybky staví průvodčí a myslím, že je to normální i na dalších vedlejších tratích.

Osobně si myslím, že ohlásit se může fíra i mobilem a nemusí tím dojít k žádnému zpoždění. Všechno je to ale o komunikaci mezi zaměstnanci ČD, která opět selhala.

Nevím proč, ale mám pocit, že takovéto nehody jsou v očích nadřízených zaměstnanců brzo odpuštěny a to je špatně. Většina nehod je v podstatě zametena pod stůl, protože jejich vyšetření by v podstatě ukázaly systémové chyby a to nemůžou ti nahoře připustit...
registrovaný užívateľ nezmar 
02.09.2007 (13:54)  
D3 strikes back.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko