..: V Táboře vykolejil osobní vlak :..

Ilustrační obrázek Tábor - Dnes v 8:12, na železničním přejezdu v Táboře, nedaleko objektů zakladních škol, vykolejil osobní vlak 28406 z Tábora do Bechyně. Ve vlaku cestovalo 60 cestujících, žádný z nich nebyl při nehodě zraněn. Na trati je zavedena náhradní autobusová doprava a k místu nehodové události vyrazil nehodový vlak DKV České Budějovice.

Lokomotiva táhla vlak ještě 130 metrů

V místě nehody je traťová rychlost nejprve 10 km/h, následuje 40 km/h. Trať zde kříží dva přejezdy. Na prvním z nich souprava vykolejila jedním podvozkem - nejvzdálenějším od lokomotivy (vůz řady Bmto). Souprava ale pokračovala v jízdě (cestou kosila vegetaci vedle trati). Na druhém přejezdu však po najetí na pevný povrch zamířil vůz na silnici a zabořil se do blízkého svahu. Přitom došlo k povalení světelného návěstidla a rozbití okna vozu Bmto.

Fotografie z místa nehody - autor Václav Růžek

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Václav Růžek | 1.9.2007 (11:03)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Jihočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.10.2007 (21:31)  
Pro Zel.am: Máš pravdu.
registrovaný užívateľ Gren 
05.09.2007 (16:07)  
V okolí Tábora se furt něco na železnici děje. Vykolejení Bechyňky v Táboře, vykolejení rychlíku v Sudoměřicích u Tábora a k tomu ještě srážka vlaků v Čerčanech.........
03.09.2007 (18:01)  
Existuje knížka "Elektrické lokomotivy E426.0 (113) a E458.0 (110)", která popisuje uvedené typy elektrických lokomotiv …včetně rozdílů.
03.09.2007 (10:47)  
snad se dovíme, co se tam stalo, proč k tomu došlo.
03.09.2007 (12:26)  


Podle předběžných závěrů Drážní inspekce, které jsem na místě nehody zjistil, tak se jednalo o technickou závadu na voze BMTO.Jeho 1.osa na zadním podvozku na prvním přejezdu vykolejila, ale souprava pokračovala v cestě dál ke druhému přejezdu (vzdálenost 130 metrů), kde po najetí na pevný povrch vykolejil celý podvozek a vagón se ocitl mimo koleje. Podle rychloměrného pásku jel strojvedoucí předepsanou rychlostí a nebude patrně za nehodu zodpovědný.
registrovaný užívateľ Machy  mail  
03.09.2007 (10:32)  
To: František Omáčka
Myslim, že na týhle trati jsou 3 žehličky a údajně je každá upravená tak, že je co loko, to originál (asi jak se jim co podařilo zrovna zbastlit :o) ). Znám se s chlapíkem co dělá na Bechyňce fíru, tak jsme si trochu pokecali. Naivně jsem si myslel, že lokomotiva musela na 1,5kV projít rozsáhlými úpravami, ale opak je pravdou. Ta mašina má jen nějakou úpravu na chladících ventilátorech, že pro 1,5kV jsou jejich motory paralelně a ne v sérii jako u 3kV a asi ještě pár drobných změn. Zajímalo by mě třeba jak jsou poháněný kompresory tímhle napětím. Jinak napájení trati je tak slabé, že už při dvou žehličkách padá rozvodna. Trať je rozdělená na 2 elektricky oddělený úseky s nezávislým napájením a vlaky se smí křižovat jen v Malšicích, jinak by přetížily zdroj dodávky napětí.

Dofám že jsem nekecal, ale takhle jsem tomu tenkrát rozuměl od toho chlapíka, jednou nas vezl žehličkou a nechal mě i vést ten vlak, tak jsem ho celou cestu zpovídal.
03.09.2007 (12:21)  


Zdravím, na Bechyňce se dost často vyskytuju a tak bych také rád přispěl svou trochou do mlýna.

Je pravda, že úprava je skutečně jednoduchá, pokud by mašiny měly začít jezdit na 3 KV, tak bude úprava trvat 15 min. Jde údajně o zapojení odporového děliče. K tomu napájení ventilátorů: jsou v činnosti pouze na některých stupních - na nehospodárných stupních, kdy se část energie pálí v odpornících a tímto úbytkem jsou právě veltilátory napájeny. Podle toho, co jsem vypozoroval, tak fírové nechávají trvale pouze ty stupně, na kterých nejedou ventilátory.

Jinak motory jsou řazeny sériově - z výroby a lokomotivy 001,002 a 003 - takže všechny běžně používané (004 stojí v depu) mají také rekonstrukci na paralení řazení. To se řadí při rychlosti 30 Km/h a proudu motory 100A. Díky tomu jede Bechyňka i 60 :-)

Co se týče napájení, tak v měnírně byla provedena nějaká rekonstrukce, neboť v jedné větvi pohybovaly i dva stroje a měnírna jela bez potíží. Ale skutečně tady problém s přetížením býval.
registrovaný užívateľ optus 
03.09.2007 (0:39)  
Podle toho co jsem se doslechl, tak za špatným stavem svršku stojí především používání vozů Bmto. Jenže právě kvůli vytížení se tam musí používat, protože klasické vozy by nebylo možné křižovat a ve stanici Bechyně objíždět...
02.09.2007 (23:31)  
Tomislav Stokurev: OK. Vim, ze s tim tady byly nejaky zmatky, takze jsem tuhle informaci prehlidnul. Diky za odpoved.

Miroslav Zikmund: Diky za za potesujici informaci!

Omlouvam se za hloupe dotazy, ale nejsem tak zdatny zeleznicar, jako ostatni ctenari.
02.09.2007 (23:03)  
Řešit se nebude nic, protože lokomotiv na trakční proudovou soustavu 1,5 kV je u ČD dostatek … stačí provést změnu elektrického zapojení u lok řady 110, ostatně nadbytečné lok řady 113 se po změně trakční soustavy na Lipence pouhou změnou zapojení staly lokomotivami řady 110. Například ze 113.005 se stala 110.205.
A lokomotivy řady 113 na Bechyňce dobrých 30 let ještě vydrží.
02.09.2007 (22:36)  
Jak se bude resit, az lokomotivy pro trakcni soustavu 1.5 kV SS doslouzi? Co kdyby se pri tomhle vykolejeni stalo enco lokomotive? Co jsem tak pochopil, uz takhle jich tam maji dost malo, ze tam jezdi pravidelne i mala bobinka. Kolik je na tuhle trat vlastne lokomotiv? Jinak 60 cestujicich je sympaticke obsazeni vlaku, kdyz je to lokalka.
02.09.2007 (17:48)  
To byla jen "fofrmomentka" mobilem...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko