..: Pendolíno dnes z Bratislavy nevyjelo :..

Ilustrační obrázekBrno - Pár minut po poledni projela jednotka 680 006 tažená lokomotivou 350 005 směr Praha. Jedná se o jednotku z vlaku SC 134 "Slovenská Strela", který byl z důvodu závady na jednotce odřeknut v celé své trase. Do Čech jede vlak pod číslem 134 a z Brna odjel pár minut po vlaku EC 172.

Na doplnění přikládám orientační časy průjezdu přes vybrané stanice: 10:40 - Zohor, 11:30 - Břeclav, 12:15 - Brno Heršpice, 13:28-15:41 Česká Třebová, 17:15 - Kolín

Podrobný popis dění u našich východních sousedů


Jakuza Poslat mail autorovi | 27.8.2007 (12:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský Slovensko Bratislavský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
28.08.2007 (9:25)  
Nemusela ani být náhradní souprava. Stačilo v Blavě vyhrabat nějakou laminátku, aby pinďulína i s lidma přetáhla do Břeclavi k EC 370 a pak se strojově vrátila. Pak už by záleželo na organizačních schopnostech ČD, zda-li by se v Břeclavě našla nějaká 363, nebo by byl vlajkový spoj SC 134 v žst. Břeclav mimořádně ukončen s náhradou vlakem EC 370.
28.08.2007 (9:10)  
Jednotka 680 má problémů pořád hodně, akorát se to vše tutlá. Když připočteme údržbu po vzoru ČD, není překvapením výsledek v Bratislavě.
To nemá moc co dělat s diskuzí, jestli jednotky nebo soupravy loko+vozy. Vše má své + a své -. Kdo chce psa bít, najde si hůl. Jednotky na takovou dálkovou dopravu jsou jednoznačnou výhodou. Otázkou je údržba ucelených jednotek, případně reklamace a dání věcí do pořádku.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.08.2007 (8:36)  
... zdá se, že pán Venca von Motyka byl včera jemně rozjařen, téměř jak motyka ... avšak dosti invektiv:

Pendolíno jest tzv. Špičkový obchodní produkt ČD, jímž se ČD (téměř) holedbá a tak při jeho poruše a snížené schopnosti nalézt operativně náhradu, nemluvě o informačním šumu, je sarkazmus na místě. ZSSK bych nevinil (nad rozsah smluvních závazkú vúči ČD), Pinďolíno je "vlajkový torpédoborec" ČD, jeho chlouba a pýcha, atd, atd ...

To ostatní - odvěká diskuse u snad všech drážních společností, zda jednotky, či soupravové vlaky. Osobně se s výhradou příměstské dopravy přikláním k soupravám - reálné rychlosti u nás do 160 km/h, na Berlin je výhled i více. Rozbitý vagonek se vyřadí, nefunkční mašinka se nahradí.

A že nejelo 9 brejlí? A dostaly (peníze na) přiměřenou péči? Moje ICE 1 od Fleischmanna na kolaisku taky nehapruje ...
28.08.2007 (8:17)  
No já na to čekal včera ráno v Brně, ale když jsem viděl 60 minut zpoždění, šel jsem místenku ihned vrátit a šel jsem na EC 370. Děsivé ale je, že při vracení místenky mi pokladní v ČD centru (pardon, v trychtýřovém komplexním odbavení) říkala, že dobře dělám, protože to ještrě nevyjelo z Bratislavy. Nicméně když jsem cca 7:45 opouštěl halu směr perón na EC 370 (odj. 7:50), stále svítilo, že Pendolino bude mít 60 minut zpoždění (pravid. odj. 7:07), takže někteří čekali dál na ně - mohu potvrdit jako očitý svědek.
V té Bratislavě tím podle mě museli být tak překvapení, že měli pocit, že se to musí každou chvíli rozjet. Jinak poslat lidi náhradní soupravou do Břeclavi k EC 370 bych považoval za minimum, nikoliv za skvělou věc. Pokud někdo potřeboval právě na EC 370 kvůli Berlínu nebo Hamburgu, tak už ho ve vlaku neuvidíme...
28.08.2007 (5:59)  
Venca Motyka:
Nejde (alespoň mně) o nechopnost pendolina, to se jistě stát OBČAS může. Ale velice mi vadí totální neschopnost zúčastněných správ tu situaci jakkoliv řešit (u ŽSSK se ani moc nedivím, ale u ČD je to neomluvitelné).
Pokud nechtějí riskovat dobré jméno vlaku, něco takového se nesmí stát. Sice může k takové neschopnosti jednotky dojít, ale ta musí být urychleně řešena jinak, než čekáním na zázrak. A to se bohužel nestalo.
28.08.2007 (3:25)  
Nejsem profík, ale trocha nápaditosti a operativnosti by, drahám (ať už našim, nebo slovenským) neškodila. Netuším jaký je to administrativní krok, nebo i fyzicky reálný, ale skutečně odříct spoj je to nejjednodušší. Mé řešení je náročné, ale snaha vyhovět zákazníkovi by měla vítězit.

Když už v 6 hodin víme, že se nám jednotka nedá dohromady, proč už někdo nezačal hledat řešení, jedno se ne sice nabízí, ale při troče důvtipu.
Vzhledem k tomu, že dvojice vnitrostáních rychlíků 608/609 SPIŠAN má dvě soupravy, a náhoda tomu chce, že i klimatizované, tak bych vypravil třeba v 6:30 soupravu lichého Spišana, jako Strelu do Prahy. Ta by v Praze mohla být okolo 10:45 v Praze, následovalo by otočení lokomotivy a soupravově do Bratislavy odj. cca 11:10, příjezd do Bratislavy by byl zhruba okolo 15:10, souprava by dále pokračovala jako R 611 POVÁŽAN do Košic. Na R 609 SPIŠAN bych místo jeho klasické soupravy s odjezdem ve 13:30 vystavil soupravu od R 602 ČINGOV, která má právě obrat na Povážana. A v Košicích si přes noc dotočit obě soupravy do turnusu. Pochopitelně ČD naúčtovát nějakou sumu, je otázka, zda by se to vyplatilo, ale skutečně takovýmito kroky se tvoří stálá klientela a jakési vystupování vúči zákazníkovi.

Je to jen fikce a utopie, možná by díky tomu třeba i ten Povážan odjel o 20 minut opožděn, ale takto se dá kombinovat.


Pokud by se ještě někomu nezdála tahle fantasmagorie, tak by tou náhradní soupravou, aby se ušetřil čas pro obrat, dal vytvořit přestup například v České Třebové k nějakému EC, IC jedoucí z Moravy. Škoda, že to takhle u nás nechodí, ale tohle by mělo být samozřejmé.
registrovaný uživatel M 
27.08.2007 (23:22)  
zdenek84 - pravda, na breclav jsem nak zapomel, ja bych ty chudaky autobusy hnal az do brna:-))

bhn - to si delas prdel, ne? Vzdyt mezitim projely do Prahy dva vlaky... Jestli je to pravda, tak je to... HUSTY
27.08.2007 (22:55)  
ono by při rychlé reakci a přítomnosti nějakých volných vagonů stačilo poslat náhradní soupravu do břeclavi a tam přestup na ec370
registrovaný uživatel bhn 
27.08.2007 (22:10)  
A to ještě v 11 hodin hlásily v Brně odpožděnou Strelu od Blavy intervalem 10 minut. A ti co měly místenky jenom čekaly ... ČD styďte se .... Vždyť i personál nevěděl jestli přijede , nebo co se děje , tak tomu říkám SuperCity Super to bylo, ale pro ty co měly něco v plánu na vyřízení v Praze
registrovaný uživatel pekař 
27.08.2007 (21:08)  
Zajímá mě , kdo měl vlastně zajistit náhradní soupravu , slováci nebo my?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko