..: Policie chce obvinit tři železničáře z Čerčan kvůli srážce vlaků :..

Ilustrační obrázekČerčany - Z trestného činu obecného ohrožení chce policie obvinit tři zaměstnance železniční stanice Čerčany, kde 14. července vjel rychlík z Prahy do Českých Budějovic na obsazenou kolej a narazil do prázdného osobního vlaku. Strojvedoucí osobního vlaku zemřel, 20 lidí bylo zraněno. Nehodu vyšetřuje kromě policie také Drážní inspekce. Ta již dříve podezírala zaměstnance stanice, neboť rychlík dostal od výpravčího povolení projet a možnost zabránit srážce měli prý i dva signalisté. Nyní se čeká, až si všichni tři převezmou obvinění.

Inspektor Drážní inspekce Jan Kučera deníku Aktuálně.cz potvrdil, že pravěpodobně jsou za nehodu zodpovědní výpravčí a dva signalisté. Část viny zřejmě nese i strojvedoucí rychlíku, který vjel do stanice příliš rychle. Před srážkou výpravčí vysílačkou strojvedoucímu sdělil, že má kolej volnou, ale návěstidlo signalizovalo kolej obsazenou. Strojvedoucí se však návěstidlem neřídil a vjel do stanice jako kdyby byla kolej volná. Výpravčí a signalisté jsou od srážky vlaků postaveni mimo službu. Signalisté již dříve odmítli inspekci vypovídat a sháněli právního zástupce. Výslechy jsou naplánovány na následující týdny.

Zdroj: Aktuálně.cz


Jik | 21.8.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vítek 
29.08.2007 (7:51)  
Ja vždycky když mam nakou kolej obsazenou na elektromechanice tak na to jsou takovy ceřvený magnetky..položim ho na obsazenou kolej a vim že tam už nic stavet nemam..když vlak odjede dam ho pryč..to je každyho vypravčího vec jak si to zařídí...žadny předpis toho bohužel neurčuje
27.08.2007 (12:33)  
Napadá mě nad tím vším, že proč se to děje??? Je nám tu všem jasné, že se musí začít šetřit, to je potřeba. Tam, kde do nedávna nebyla technika, byly lidi (od výhibkářů počínaje, po signalisty na přejezdech.. ) Přejezdy a výhibky se ovládají nějakým zabezpečovacím systémem (mechanika, releovak a já nevím kolik jich ještě je... ) Podle mě se tyto přestavby na zabzař stavěli právě kůli tomu, že spoleh na lidi není až tak 100%ní, jak bysme chtěli.
Jestli mi ale nějaká zabezpečovačka neumožňuje mít kontrolu nad vexlama, jak si takové zařízení může stavět samo cestu, když neví kde je volná a kde není volná kolej??? nechybí tam náhodu nějaká součástaka??? šetřilo se tady na něčem???

Z druhé strany, zase tak když už tam je takové zabzař. tak by si to jeho obsluha ( snad vípravčí nebo signalisti ?? ) měli kontrolovat ne? Právě proto tam ti lidi jsou ne?

Na elektromechanice si cestu postavím jak chci, samozdřejmně, že zařízení nemá páru, kde co stojí, ale to je už na mou zotpovědnost, když se něco srazí... Tady jsem trochu na pochybách.

Využívání PN způsobem, jakým to tu popisuje čunče, to je HAZARD - nejvyšší čas s tím něco udělat , co říkáte??
registrovaný uživatel kasku  mail  
26.08.2007 (10:09)  
Koudy: Víš o něčem, co tu nebylo???
registrovaný uživatel Koudy 
25.08.2007 (11:01)  
Ano, jenže zrovna v té Roudné musel přijít až takovýhle průser (2 zničené mašiny - to eso se povedlo zachránit), aby někoho "napadlo" ty kolejáky tam dodělat...
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
25.08.2007 (8:03)  
Áno, jedná sa o to , koľko každému zúčastnenému napočítajú podielu viny. A ten rušňovodič bude asi patriť medzi nich, tiež nie je bez viny.
24.08.2007 (8:51)  
Aniž bych se chtěl plést do diskuze, příčina mě od počátku jasná. Nezjištění volnosti vlakové cesty.
24.08.2007 (1:28)  
Doufám, že tím výpravčím nebyl Miloš....
23.08.2007 (14:57)  
On i takový "moderní" TEST v žst. Roudná před cca 20 lety umožnil postavit jízdní cestu pro R 537 na kolej číslo 1 obsazenou nákladním vlakem …

Však TEST je ZZ II. kategorie stejně jako elektromechanika a má mnoho základních variant jak s kontrolou volnosti KÚ, tak i bez ní.
23.08.2007 (14:04)  
Mráz po zádech by z toho měl jít "majiteli" …, tedy SŽDC, resp. ministrovi dopravy … případně předsedovi vlády …

Podobný stav ovšem představuje většina české železniční
sítě. Vždyť relativně donedávna byla na HLAVNÍ trati z Chebu do Chomutova stanice HÁJEK bez odjezdových návěstidel, která se mohla projíždět pouze čtyřicítkou a všem projíždějícím vlakům dával výpravčí návěst odjezd.

On i takový "moderní" TEST v žst. Roudná před cca 20 lety umožnil postavit jízdní cestu pro R 537 na kolej číslo 1 obsazenou nákladním vlakem …

Celé je to o tom, že za málo peněz se chce hodně muziky a když se to dodělá, tak se kritizuje, že ze hodně peněz je málo muziky …

Zejména v tom vynikají "mediální" a ekonomičtí "odporníci", kteří cestovali vlakem jako spící mimina v povijanu a od té doby se považují za renomované železniční odborníky …

Zanedbanost tratí z hlediska zabezpečovacího zařízení se dá odhanout tak na 200 - 300 miliard korun …
23.08.2007 (13:45)  
Celkem zajímavé, co tu píšeš. Trochu jde z toho mráz po zádech.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko