Berlín - „Výdělky strojvůdců Německých drah ve skutečnosti značně převyšují ty, které veřejnosti uvádí zástupci GDL,“ sdělila Margaret Suckale, vyjednavačka DB ve sporu s odbory a ředitelka personálního oddělení. GDL uvádí, že si strojvůdci vydělají 1.500 €. Podle DB však plat převyšuje 2.000 €. Měsíční výdělek ženatého strojvůdce s daňovou třídou 3 činí 2.210 €. Podle DB vydělá zaměstnanec včetně příplatků za rok v průměru 33.000 €. Průměrný roční plat v Německu činil 40.600 € (2006). Přičemž ale v nových spolkových zemích to bylo pouze 29.795 €. V roce 2006 došlo na dráze ke srovnání platů v bývalém východním a západním Německu, na východ se tedy platy zvedly o 14%.
zdroj: sdělení DB, Focus
stoupa - ano, ale v kratkem obdobi jsou v podstate vsechny naklady svym zpusobem fixni
Vzpomeňte na "Železného dědka" - snad jediný film, (a ovšem Ostře sledované vlaky), který asi věrně zobrazuje životní úroveň Strojvudce - Instruktora. Byl kategorie D, nadpruměrně (v této kategorii) honorován + všechny "drážní požitky", co si umíšme představit, včetně definitívy a zápočtu turnusových let do dôchodku. Vybavení a velikost jeho bytu byl vyšší standard. Byla to "Černá šlechta", vážená osobnost. Ouředník odbytu na Poldovce (s maturitou) na tom byl líp. Skokově. Obdobně je to u DB.
Mzda šoféra doubledeckeru 8,9/hod. učitele na STÁTNÍ !!! škole 10/hod. Super platy, ne ?
ale jsou to "fixy". Zejména v režimu kolektivní smlouvy.
daleko mzajímavější by bylo vědět, kolik ten fíra v Berlíně nebo Mnichově/jinde zaplatí za nájem, 1kWh, kubík vody, zubní plombu a podobně. Rohlík moc vypovídající není.
K te intelektualni diskusi o rohlicich... A kde v nemecku prodavaji rohliky (myslim rohliky v podobe jako u nas)? Takze je to jak srovnavat cenu "auta" (protoze auto jako auto prece...)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.