..: Vlaky mezi Ostružnou a polským Opole jezdí poloprázdné :..

Nysa 8/2004Jeseník - Počáteční nadšení z otevření stanice Głuchołazy pro mezinárodní dopravu opadlo. Před půl rokem byla zrušena smlouva, která sice umožňovala českým vlakům na trati 292 mezi Mikulovicemi a Třemešnou ve Slezku přes polské území projíždět, ale vlaky zde nesměly zastavovat. Olomoucký kraj a Opolské vojvodství si od zrušení zastaralé smlouvy a zavedení spěšných vlaků Opole(PL) - Głuchołazy(PL) - Ostružná(CZ) slibovaly významné navýšení turitického ruchu a usnadnění dojíždění do škol a zaměstnání. Nové spoje však jezdily plné zatím jen v zimě, kdy do jesenických letovisek mířili lyžaři z polské strany.

Dnes jsou tyto spoje podle starosty Mikulovic Ivana Dosta "vlaky duchů". "Kdo by jezdil tuto vzdálenost téměř čtyři hodiny, když autem se to dá zvládnout třikrát rychleji,"dodává. Vlaky zdržují výměny vlakových čet a lokomotiv v Głuchołazech, dalších nejméně dvacet minut stojí v polské Nyse, odkud pokračují úvratí.

Současné drážní předpisy neumožňují jízdu polských motorových lokomotiv na českých tratích a opačně. České dráhy podle Radka Joklíka z tiskového odboru hledají spolu s PKP řešení, jak omezit potřebu výměny lokomotiv v Glucholazech.

Starosta Jeseníku Petr Procházka také upozorňuje na chybějící oddíl pro přepravu kol, který by mohl vlaky zatraktivnit i v létě. Navrhuje také ukončení spojů už v Nyse kvůli zdlouhavé jízdě do Opole. Vlaky zde zdržuje mimo jiné i jejich údajně nízká priorita na polských železnicích.

O rušení přeshraničních vlaků zatím olomoucké hejtmanství mluvit nechce. V tomto roce česká strana tyto vlaky dotuje částkou okolo 4 miliónů korun, podobnou částkou i Opolské vojvodství. Podle radního Petra Poláška odpovědného za dopravu však existují obavy, že dotace na pokrytí ztrát nebude stačit. Možné zrušení tedy stále visí ve vzduchu.

Zdroj: iDnes.cz


tony | 12.8.2007 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Olomoucký Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.08.2007 (14:52)  
to: Casey_R
Jsem rád, že máme na zastávku Pokrzywna stejný názor :) viz můj příspěvek níže....
Opravdu by to po Schengenu chtelo otevrit. Myslim, ze zajem bude...
14.08.2007 (12:42)  
Pro karel.f:
Kopřivná? To bude nějaký omyl. Snad Pokrzywna. V obou případech by se fakticky jednalo o reaktivaci někdejších zastávek. Głuchołazy miasto by nejspíš měla být umístěna mezi dvěmi přejezdy asi 200 metrů směrem naMikulovice za stávající zastávkou Głuchołazy miasto, která je na trati do Głuchłaz Zdrój. Kdysi už tam ta zastávka byla, protože dodnes je tam zbytek perónu a dlažba. V současné době je zde stanoviště závoráře. je to asi taky skoro jediné míste kde se dá zastávka zřídit. Všude jinde vede trať na vysokém náspu a nebo zařezaná do svahu. Nicméně si tam nedokážu zastavování našich vlaků moc představit. Alespoň ne v současné podobě. Stávající peron je velmi krátký. Nevím jestli byl uměle zkrácen, ale v současnosti se k němu nevejdou více jak dva vagóny. Takže celý rychlík Ostrava - Jeseník se tam nezmáčkne. A navíc mám pocit, že toho místa na protažení tam ani tak moc není.

Co se pak týče zastávky Pokrzywna, tak to by pak bylo taky jednoznačné pozitivum. Z Pokrzywne je ideální východisko na Biskupskou kupu, protože z naší strany se sice na ní lépe leze, ale je k ní mizerná doprava. Z Jindřichova je třeba šlapat minimálně 5 km do Petrovic po asfaltu, protože ve víkendy jedejen jeden autobus v nekřesťansky brzkou hodinu a ještě bez návaznosti na vlak. O něco lepší situce je akorát ze strany od Zlatých hor, což je ale pro lidi co přijíždějí od Ostravy a od Opavy na pendrek. A našli byse i další výhody.

Můžete mi prosím sdělit zdroj ze kterého jste to vyčet? Já zatím na žádnou takovou informaci nenarazil a to čtu celkem pravidelně regionální polské zpravodajství a weby zaměřené na železnici.
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
14.08.2007 (12:00)  
Na podzim se plánuje stavba zastávek Glucholazy Město a Kopřivná. Na zastávkách by měl zastavovat i vlak Jeseník - Krnov .
14.08.2007 (11:15)  
Waszyn - CDS Náchod jezdí Náchod-Kudowa každou chvíli jako linková autobusová doprava. Zastávky nemá taky optimální a spoje jsou vytížený. V případě vybudování zastávky v Kudově u tržnice bych se nevytíženosti spojů nobával. Navíc vlak nepotřebuje "parkovací" místo v případě frekvence podobné současné autobusové dopravě mezi těmito dvěma obcemi.
Registrierter Benutzer waszyn 
14.08.2007 (9:48)  
František:
to jako že rodiny budou jezdit na nákupy vlakem?
To už je hodně modrogumní úvaha hodná tesání do kamene! Tak mne to vyděsilo, že si to ani nedovedu představit :) To vyjede rodinka s vozíkem plným věcí z hypermarketu, po chodníku si to bude šinout k železniční zastávce, tam zanechá vozít s pětikorunou, nastoupí do vysokopodlažního vozu, prodere se ke kupé, ujede 3 stanice a vyrazí na 3 km tůru do svého domova :)))
Velice zábavné to bude, pokud si nakoupí věci typu nábytek, koberec, žehlící prkno apod.
Nehledě na to, že pokud ten vlak jede 3x denně a ujede mi, tak tam ten nákup na tom nádraží můžu rovnou sežrat a jít domů pěšky.
14.08.2007 (8:14)  
waszyn: Zřejmě ti unikly zprávy o stovkách aut a desítkách autobusů (nebo tisících aut a stovkách autobusů?) mířících za levným zbožím na trhy do městečka Kudowa Zdrój. Už jen kvůli tomu by bylo dobré ten přechod obnovit (hypermarket - co třeba zastávka u něj?). Myslím, že by tam jeli víc než tři lidé. Nehledě i na jiná spojení, jak už bylo napsáno.
Registrierter Benutzer JK ml. 
14.08.2007 (8:00)  
Hamták:No kamarád jednou takhle využil KMB. Na odpis 400km
přijel přes noc se k nám podívat. Trasa ÚVALY-kolín-pardubice- čt-olomouc-hranice nm-Os svinov-opava východ-krnov-jeseník-hahušovice-Dlipka-TÝNIŠTĚ NO- Velký osek- PRAHA VYSO4ANY. Večer to přerušil v opavě, přijel k nám pokecali jsme opekli četnou uzeninu, popili několik kusů zlatavého moku, ráno vstal celkem v kulturní dobu a odfrčel nahánět klidnou sílu v jeseníku :-)))Na opruzeniny z koženky je zvyklý on je takový železniční uchyl....
Registrierter Benutzer Petrr 
13.08.2007 (16:42)  
Jel jsem tímto vlakem z Jeseníka do Opola začátkem července. Téměř celý den pršelo. Z Mikulovic do Glucholaz (přes hranici) jsem cestoval úplně sám (jen s průvodčí). V Glucholazech pár lidí přistoupilo, v Nyse tak deset, dvacet. Od poloviny trasy až do Opola byl vlak plný (možná i lidé stáli v chodbičce). Zpět to bylo podobné: z Opola do půli cesty na Nysu plno, do Nysy to dost prořídlo a do Glucholaz a do Mikulovic jsem dojel sám. V Glucholazech hlásila průvodčí protijedoucího vlaku, že nikoho nevezou.
Negativní zkušenost mám s Poláky ohledně nerespektování nekuřáckého vozu: tam i zpátky vždy někdo v sousedním kupé nebo na chodbičce kouřil a i na podlaze byl popel z cigaret. S kontrolou na hranicích jsem žádné problémy neměl.
Opole je pěkné historické město (působí (logicky) "německy"), velké asi jako Plzeň. I přes nepříznivé počasí jsem z něj měl dobrý dojem. Kromě centra je pěšky dostupný rozlehlý přírodní park se zoologickou zahradou.
13.08.2007 (16:16)  
To Waszyn: Píšu, že se to bude těžké představit. Z důvodu, že na české straně po zbytcích tělesa nejsou ani památky. Proč si trochu nezafantazírovat? A nehledě na to, spojením 2 stanic, takto položených, neznamená cesty lidí jen mezi nimi. Co třeba Praha-Wroclaw? :~)
13.08.2007 (15:58)  
ot ze stránek opole:

Prezydent Miasta Opola informuje, że od dnia 6 sierpnia 2007r. do dnia 7 września 2007r. są przeprowadzane konsultacje w sprawie zmian nazw ulic:

Wyzwolenia na Narodowych Sił Zbrojnych,
Jurija Gagarina na Zbigniewa Herberta,
Iwana Kryłowa na Hetmana Stefana Czarnieckiego,
Odrodzenia na Jana Karskiego,
Stanisława Spychalskiego na Bitwy Warszawskiej 1920 roku,
Robotniczej na Obrońców Westerplatte,
Obrońców Stalingradu na Prymasa Tysiąclecia Kardynała Stefana Wyszyńskiego,
Aleja Przyjaźni na Jana Nowaka Jeziorańskiego,
Zwycięstwa na Generała Tadeusza Komorowskiego „Bora”.

:-)

a sorry:)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko