..: České dráhy chtějí povolit řízení vlaku od 18 let :..

Ilustrační obrázek
autor: KuTom Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.

Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.

Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.

Federace strojvůdců chce vyvolat stávku

Ilustrační obrázek
autor: Václav RůžekFederaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.

zdroj: Finance s přispěním autora Vezak


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
28.01.2013 (1:36)  
Pro všechny co se strachují jít na fíru s +/- 0-2 d. tak ve vyhlasce stoji ze zdrav. nezpusobilost zpusobuje korekce vyšší než +/- 2d. to znamena ze bez nutnosti nosit bryle nekdo napr. s až +/- 0.5 bryle nosit nemusi takze tam takovy problem zase neni :)
24.07.2007 (19:36)  
Ony ty nároky na kvalifikaci v minulosti spočívaly mimo jiné v tom, že "kandidát strojvedoucího" si musel odjezdit něco jako pomocník strojvedoucího, takže se naučil mašinu, bylo veřejným tajemstvím, že pomocníci taky jezdili. Oficiální najíždění jako druhý strojvedoucí trvalo měsíc, takže když pomocník jezdil "načerno" tak to bylo v konečném důsledku pro dobro věci …

Takže i když čerstvý absolvent dopravní průmyslovky nastoupil po maturitě do depa, tak si něco odmakal v dílnách … nejmíň rok, protože se tak řešil nedostatek řemeslníků v dílnách, mezitím si ho na dva roky výtáhla armáda k vykonání nejčestnější občanské povinnosti. Pročež jako pomocník pokračoval v lepším případě ve 22 letech. Když udělal dopravní zkoušky, tak šel k tzv. "zákonité zkoušce z obsluhy a řízení" a když bylo volné místo, tak se dostal na zálohy … Na trať s vlakem "přepravujícím cestující" se dostával tak nejdříve ve 25 letech. Velké slovo měl vždy strojvedoucí instruktor …

Universální vzor neexistoval, v každém depu to bylo jinak. Pochopitelně nejrychlejší postup byl v Praze, takže zatímco jeden můj spolužák jezdil v Břeclavi na nákladech – výš se nedostal, protože kritériem postupu bylo tzv. pořadí, tak druhý, který přišel z té Břeclavi do Prahy šel hned do kurzu na dvousystémovky (uměl střídavky) a šel jako leťák na rychlíkovou vozbu Bratislava – Žilina.

Ano v Německu – např. Freibergereisenbahn – jezdí na RegioShuttle ženy, podobně jezdí ženy na Rigibahn ve Švýcarsku …
21.07.2007 (12:51)  
Trend se nazývá "snižování prahových kompetencí" a je velkým hitem absolventů moderních "VUMLů" a "dělnických universit", zabývajících se "těžbou" lidských zdrojů. Skoro abych se bál jet vlakem - nakonec, o pár článků dál nabízí jistá firma s dříve vyhlášenými seriozními cateringovými službami jako hit léta plážové žabky k coca-cole, ono je to jednodušší, levnější, po podejcích jsou požadovány nižší prahové kompetence...
registrovaný uživatel Robb 
20.07.2007 (20:05)  
Aby pak, ale Evropská unie nevydala vyhlášku, že strojvedoucí musí mít vysokou školu, to by už byly
dráhy uplně v prd...
20.07.2007 (13:50)  
H. Prchal:

Jenže ono se evidentně těch zájemců, kteří by to dělali s láskou, nedostává. A proto ČD lákají na peníze. Protože fírovský plat není nijak extrémně vysoký (pohybuje se zhruba tak na úrovni celorepublikového průměru), pokouší se ČD získat takové zaměstnance, kteří by jinak ve svém oboru a při svém vzdělání brali daleko míň. Kvalitní řemeslník jezdit nepůjde, vydělá si slušný peníz i bez nocí strávených daleko od rodiny či od kamarádů. Když občas vidím, kdo všechno dokáže v současnosti maturitu udělat (ať SŠ nebo učňák s maturou), nedokážu si představit, jaké kvality musí být materiál, který ani té primitivní zkoušky dospělosti není schopen. A tomu pak chcete svěřit do rukou tisíce cestujících či zboží za miliony? Zákonité a dopravní zkoušky se mění taky v pouhou frašku, protože každý adept je udělat MUSÍ za každou cenu, protože ho dráha potřebuje. Řízení vlaku ovšem nespočívá jen v tahání za páčku. Předpisy můžete znát zpaměti, ale pokud je nedokážete aplikovat v praxi, nejsou vám k ničemu. Kromě toho - jak se dokáže dobře naučit předpisy někdo, kdo si ani není schopen zapamatovat, že Máj napsal Mácha?

Druhý příspěvek ponechávám bez komentáře. Kdyby se pisatel o problematiku zajímal delší dobu, určitě by takovou blbos nikdy nenapsal.
registrovaný uživatel Honza Prchal  mail  
20.07.2007 (9:26)  
Jinak FS by se měla chytit za čumák. Unavený strojvedoucí udělá nehodu spíš, než odpočatý a dobře vycvičený strojvedoucí s učňákem.
registrovaný uživatel Honza Prchal  mail  
20.07.2007 (9:24)  
Nemyslím si, že kluk z učňáku bude řídit hůž, než kluk z průmyslovky, pokud to oba budou dělat s láskou, bez které by se k tomuto povolání ani nerozhodli. Každý musí mít stejné znalosti. Každý musí složit zákonité zkoušky před drážním úřadem. Každý nejdřív začne na posunu a dostane se dál ve chvíli, kdy ho tam nahradí někdo jiný.

Touto cestou se vyřeší problém s nedostatkem strojvedoucích (nechápu postoj FS, která by měla být ráda, že jejím ovečkám bude ulehčeno). Na učňácích je spousta příznivců železnice, kteří ji mají rádi a kteří by své povolání dělali s láskou. Maturitní obor nedělají třeba jen proto, že literatura (nebo jiný, pro praxi naprosto nepodstatný předmět) není jejich silná stránka. Záleží jen na tom, jak budou jako strojvedoucí vychováváni a jejich další postup se bude odvíjet jen od jejich pracovních výsledků.
20.07.2007 (0:34)  
Mašinka:

Mám dojem, že jste mě špatně pochopil. Před čtyřiceti lety bylo vyučení běžné asi tak, jako je v dnešní době běžná maturita. Takže nepožadovat dnes maturitu by bylo asi tak stejné, jako kdyby v šedesátých letech stačila vychozená základka.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.07.2007 (23:28)  
860003: Já jsem nechtěl na vojnu a tak jsem se fírou stal proti vůli rodičů. Stokrát mi táta říkal a dnes mu dávám za pravdu, že malá kancelář je lepší, než velká lokomotiva. Více než tři roky před důchodem jsem se stal nadbytečným. Věřím, že v malém kanclu bych se udržel.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.07.2007 (23:19)  
Volaďa Lenin: Se spoustou věcí jsem nesouhlasil, ale jako zbabělec nebo milující otec, jsem to komunistům nedával příliš najevo. Svým vystupováním jsem nesnižoval intelektuální úoveň svých dcer a kromě maturity dosáhli i VŠ vzdělání. Údajnému pětiletému závazku se směji. Já v roce 1966 podepsal těch let deset.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko