..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.07.2007 (10:49)  
2 mah:

Naprosto správná analýza stavu, plně souhlasím.

Pro zpestření (vlastní zkušenost z Úst.K):

Bývalo zvykem navážet směny na elektrárny smluvní dopravou. Bývalo neřešitelné dohodnout s dopravcem (např. DP Most-Litvínov) optimalizovaný jízdní řád dle potřeb elny. Požadavek "statutárního" dopravce na to, aby linkový (MHD) bus zajížděl k bráně (cca 2x500m zajížďka) a cestujících nejméně na 2 vozidla - požadován připlatek / dotace dopravci v takové výši, že bylo opět levnější sjednat privátní linku se soukromníkem.
A perlička na závěr: Žst. Tŕebušice cca 250 m od brány elny. Historicky zmlsané zaměstnance nemožno na vlak dostat, protože by v MO i CV museli zase přesednout na MHD. (a údajně suma nákladu přepravy hrazená cestujícím by byla vyšší, i u pravidelně se opakující přepravy).
Registrierter Benutzer mah 
11.07.2007 (10:48)  
stoupo, prave jsem si smichem roztrhnul hubu od ucha k uchu. to s tou pani lekarnikovou v mlekarne myslis jako for nebo zcela vazne? opravdu si myslis, ze ve 100tisivych CB nebo 70ti tisicovem Moste zna kazdy kazdeho?? Cim si myslis, ze se zivot v techo mestech lisi od zivota v Praze? Je pravda, ze zivot na vesnicich se lisi od zivota ve mestech, ale zivot ve mestech od cca 70k vyse je v CR vice ci mene stejny. A muzu ti garantovat, ze v kazdem meste se ti lidi z vysoka vykaskou na to, jeslti jsi z prahy nebo odjinud, protoze to proste inikoho nezajima, a kdo si zacne hrat na "prazaka" odejde akorat s velkou ostudou. To, co pises, mohlo platit snad za 1. republiky.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.07.2007 (10:34)  
Preclo, cítím s Tebou, v Brně jsem se učil chodit, v Praze študoval a žil, dělal jsem v obou městech a přesto jsem pro "domorodce" ten z druhého města. Plně souhlasím, že pražáky zpravidla nezajímá, co se děje jinde, pokud v tom "jinde" nemají jakýsi osobní, zpravidla rekreační zájem. Ale i pak si ostře střeží svou anonymitu. V té anonymitě je asi ten největší rozdíl. A s tím souvisí i to, že je dle mého správné, hodit odpovědnost za regionální doprvní obslužnost na regiony.

Když jsem pak pracoval i v jiných obcích (např. ČB, MO a okolí), připouštím, že jako Pražák jsem se divil a nepodřídil určitým tlakum a snahám zapojit mne do místního dění. Prostě mne nebere, když někdo dýchá tím, zda lokálně společensky má jít do dveří mlékárny napřed paní má, nebo paní lékárníková. Z hlediska oné menší obce jsem asi byl VIP, ale jako pražák jsem na to mimo přímý pracovní proces z vysoka kašlal. A i mi to bývá k smíchu, jak takovéto lokálně společenské blbiny mohou (zpravidla v oněch menších obcích) zatemnit jinak moudrým lidem mozky, když mají posoudit a rozhodnout objektivně třeba onu dopravní obslužnost.
Registrierter Benutzer mah 
11.07.2007 (10:13)  
Racek: kouzlo JM, okoli Prahy a jinych oblasti je pro zeleznici v tom, ze vetsina zeleznic se paprskovite sbiha do jakehosi centra deni (Brna, Prahy, Ostravy..), V UK toto bohuzel neplati, zeleznice zde zcela od sveho pocatku sleduji vyhradne zakazniky nakladni dopravy a jeste vice zajmy uhli. Da se rict, ze vlastne jen 2 trate jsu vedeny tak, ze maji smysl pro osobni dopravy (Rodnice-Decin, UL-Chomutov). Vetsina lokalek je vedena tak, ze se spise vyhyba vetsim sidlum a nejsou zde tedy lidi, ktere by mohla vozit. Napr. trat Oldrichov-Decin, Litvinov-Moldava. Pro turisty se jedna o zajimave trate, ale pro mistni lidi naprosto nepouzitelne, protoze vlaky na techto tratich jezdi tam, kam oni jet nepotrebuji (na trati Oldrichov-Decin se vetsina lidi potrebuje dostat do TP nebo UL, ti, co chteji do DC radeji jednou MDH, trat Litvinov-Moldava - lidi z obci na teto trati zase potrebuji do TP a tam to proste nejede). Jako fanouskovi zelezenice je mi to lito, ale jajo objednatel dopravy bych do tohot taky nedal ani korunu. Argumentovat pripadnym narustem nakladni dopravy na lokalnach v budoucnu je asi trosku zcestne. Jestli lze nekde cekat narust nakladni prepravy, tak predevsim na hlavnich tratich. Naklad pojede za zakaznikem, a ten uz dnes na lokalkach v UK neni.
Registrierter Benutzer Racek 
11.07.2007 (9:43)  
Ještě k tomu 'systémovému řešení': doporučuju podívat se třeba na linkové vedení IDS JMK - http://www.idsjmk.cz/mapa/Plan-site.gif
Jen velmi málo autobusových linek zajíždí do Brna, většina končí na nejbližším nádraží. Kordis 'donutil lidi přestupovat' - jim se to nelíbí a brblají. Co ale už nevidí, že se tím jednak naplnily vlaky (= zlevnily pro objednatele) a druhak zkrátily trasy bus linek (= za stejnou cenu lze objednat více spojů). Ušetřené peníze nemizí v rozpočtu, ale opravdu se platí více spojů - na železnici i na silnici - takže člověk má jistotu, že se dostane kam potřebuje, a dokonce i zpět.
Registrierter Benutzer Racek 
11.07.2007 (9:30)  
xAnri05: zkus si to své tvrzení domyslet do konce - dnes jsou lokálky podudržované, se starými vozidly a přesto pro kraj moc drahé. Pokud budou řádně udržované (= dražší DC) a vybavené novými vozidly (= dražší provoz), tak se cena ještě zvýší ...
Jinak, že je to děs a strašná škoda, na tom se shodneme. Při 'antikoncepční' dopravní politice ÚK se dost pravděpodobně stane, že bude zastavena osobní doprava i na úseku (úsecích), kde by při promyšlenějším řešení celého systému zastavena být nemusela. Možná i nevratně, protože když lidi vlaku odvyknou, těžko se vrací. Na druhou stranu zachování lokálek za každou cenu (stylem čtyři spoje v X a dva o víkendu) akorát vyhání lidi do aut, protože kdyby tam za stejné peníze jezdil dvakrát častěji autobus, už se to začne blížit použitelné veřejné dopravě ...
Registrierter Benutzer zdenda 
11.07.2007 (9:09)  
tak jsem si přečetl článek avizovaný od gapy a koukám, že v Ústeckým kraji prostě vládne dokonalá divočina a kdo nemá auto, nemá tam co dělat:-)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
11.07.2007 (8:59)  
M: Ne! Bohuzel s nekterymi z vas se neshodnem. Netvrdim, ze nektere kratke lokalky (napr. Kolesovka) je treba nutne provozovat (kdyz tak treba o vikendu). Ale rusit takove dlouhe a nikoliv kuse useky jako v Usti to je des.
Ja tvrdim, ze v soucasnosti jsou lokalky nespravne udrzovany (zanedbany), jesou vybaveny starymi vozidly a jeste jsou pro kraje drahe (DC). Tyto tri faktory hraji hlavni roli, ze jsou lokalky na zruseni. Ale to za uz za par let nemusi platit!
Navic kazda lokalka ma obrovskou nakladni kapacitu a mnoho z nich i potencial.
Registrierter Benutzer Racek 
11.07.2007 (8:03)  
Frantisek: OK, můžeme klidně srovnávat Regionovu nebo Regiosprinter. Ale vlak tím přijde o poslední výhodu, která mu doteď zbývala, totiž že vozidla jsou "zadarmo" (protože prostě jsou a je jich dost).
Registrierter Benutzer M 
10.07.2007 (23:41)  
Kdyz se u nas staveli, tak jeste nebyly autobusy:-)) A s tim napakovanim se jsem to asi nepochopil.

Mam pocit, ze Racka nikdo nemuze vinit z toho, ze by byl fanda do "gumokolu". Jenze jakkoliv jsou jeho slova bolestna a muzou se spatne cist, tak jsou setsakramentsky pravdiva. Jen jde o to, je alespon chtit vnimat...
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko