Ustí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.
V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.
O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.
zdroj: Česká televize
A k tomu metru. Metro nevyužívají jen Pražané, ale i venkované, stejně tak silniční síť. Všude se staví dálniční obchvaty a kolem Prahy ne. Peníze jdou stále na venkov. A ještě něco. VŠUDE NA SVĚTĚ VÝSTAVBU METRA VE VĚTŠINĚ PLATÍ STÁT NIKOLIV MĚSTO, JEN ČESKO JE VÝJIMKOU. TAK TU NELŽETE. A NAROZDÍL OD PRÁZDNÝCH 810 V ZEMI NIKOHO JEZDÍ V PRAZE METRO PLNÉ.
plně je vystižena situace tzv. uhelných tratí v podkrušnohoří, ale i řepařských jinde. Prostě trasovány mimo dnešní hlavní dopravní (lidský potenciál) směry. Rovněž kapacitní potenciál jednotek ku přepravení (lidí, nebo zboží) jest otázkou. Přeložení = nové trasování takových tratí asi nákladově i potenciálním výnosem nemože konkurovat busu. Jiná věc je, zda se tak poskytovatelé busu nedostávají do lokální konkurenční výhody.
Naopak, "svoz" lidí k "magistrální" trati schopné v taktu poskytnout silnou přepravní kapacitu, beru jako věc logickou, hodnou podporování.
to je relativní. Možná spíše o starší generaci, než jsem já, bohužel má zkušenost je, že "to" v období 1991 - 2005 provozovali i moji vrstevníci. Pakliže si někdo chce hrát na tzv. honoraci, tak se to snaží vnutit i svému okolí. A čím menší obec, tím je "to" zřetelnější.
Pokud jde o zvířetník, i to je realtivní. V obecné rovině, ve velkém městě, (citlivostní subjektivní odhad nad 200k) není zvíře ani GŘ, protože jak vyjde "z fabriky" a sundá sako, je prostě občan. V menší obci (drze říkám pod 50k) može být VIP = zvíře i např. vedoucí provozu, vedoucí autodopravy, vedoucí údržby (zadává zakázky) a pod.
Myslel jsem to vážně, byť s nadsázkou, avšak nevelkou.
Jistě že kašlali na to, zda jsem z AB, nebo odkudsi. Ale s ohledem na mé pracovní postavení jisté nemalé skupiny a kruhy strašně stály o to, kde budu bydlet, kam chodím jíst, zda se zapojím do (dosaď si co chceš, zejména sportovní kluby), a tak se dostaneš až k té paní lékárníkové. A horší v ČB a okolí, než na severu. Já jako kluk z Prahy jsem měl zájem udělat svou práci, ztratit se v davu a jít si hrát s mašinkama.
Přijede Pražák do JČ obce a ptá se: "Dobrý den, mladá paní, kudy se dostanu do Dlouhé ulice"?
Nedozví se však "rovně a třetí doprava", avšak odpověď zní: "A ke komupak tam jdete? A copak mu chcete?"
To je pro Pražáka zakládajícího si na své anonymitě nehorázné narušení jeho soukromí.
Vetsina lokalek je vedena tak, ze se spise vyhyba vetsim sidlum a nejsou zde tedy lidi, ktere by mohla vozit.
Je-li tomu tak, tak potom ale nevidim duvod, proc by tam osobni vlaky mely jezdit. Pokud na Ustecku maji alespon silnice, ktere vedou do obci, tak necht je tam tedy jezdi busy. Snad je to jeste porad (nebo mozna uz?) tak, ze doprava ma byt u lidi a ne, aby se lidi "dopravovali za dopravou"...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.