..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
11.07.2007 (15:12)  
Když už jsme u hranic měst. Do 20 tisíc malé město, 20-50 000 středně velké město, 50 000- 100 000 velké město, 100 tisíc a více velkoměsto. Různé země to mají jinak. Metropolitan urban area USA 50 tisíc, Kanada, Austrálie 100 tisíc. hranice města Japonsko 50 tisíc. Česko 3000.
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
11.07.2007 (15:10)  
Honzik: jsem sice Pražák, ale s těma blábolama co tu plácáš oopravdu nemůžu souhlasit a pokud bys něco věděl o toku peněz a jak se rozdělují daně nikdy bys nemohl napsat podobné bludy. Navíc jak už tady napsali jiní, pokud má v Praze sídlo třeba ČEZ tak vykazuje zisk a odvádí daně právě zde, ale tvorba tohoto zisku probíhá prakticky rovnoměrně po celé republice. Podobně je to u většiny velkých podniků, takže než tady začneš vykřikovat něco o lhářích tak si zkus ověřit fakta a netroubit do světa co ti řekl u půlitru někdo u piva. Ostatním se onmlouvám za off-topic.
11.07.2007 (14:47)  
Racku. Je pravda, že v horských okrajích moc lidí není. Ale v zimě je výhodnější vlak. Když je více sněhu autobus má vždycky problémy a zpoždění. Do těchto oblastí by vlaky měly jezdit i skoroprázné místo busů či mikrobusů, protože sněhu lépe odolá železniční doprava. Zaměstnavatele nezajímá zda spoj měl zpoždění. Prostě zaměstnance vyhodí z práce a nazdar.
11.07.2007 (14:45)  
Praha dává zemi 1/4 a získává od státu asi celkově necelou 1/10. To ostatní jde krajům. Tak Brňáku tu neklam vybrannými tobě hodícími se čísly.
A k tomu metru. Metro nevyužívají jen Pražané, ale i venkované, stejně tak silniční síť. Všude se staví dálniční obchvaty a kolem Prahy ne. Peníze jdou stále na venkov. A ještě něco. VŠUDE NA SVĚTĚ VÝSTAVBU METRA VE VĚTŠINĚ PLATÍ STÁT NIKOLIV MĚSTO, JEN ČESKO JE VÝJIMKOU. TAK TU NELŽETE. A NAROZDÍL OD PRÁZDNÝCH 810 V ZEMI NIKOHO JEZDÍ V PRAZE METRO PLNÉ.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.07.2007 (13:47)  
Racku,

plně je vystižena situace tzv. uhelných tratí v podkrušnohoří, ale i řepařských jinde. Prostě trasovány mimo dnešní hlavní dopravní (lidský potenciál) směry. Rovněž kapacitní potenciál jednotek ku přepravení (lidí, nebo zboží) jest otázkou. Přeložení = nové trasování takových tratí asi nákladově i potenciálním výnosem nemože konkurovat busu. Jiná věc je, zda se tak poskytovatelé busu nedostávají do lokální konkurenční výhody.
Naopak, "svoz" lidí k "magistrální" trati schopné v taktu poskytnout silnou přepravní kapacitu, beru jako věc logickou, hodnou podporování.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.07.2007 (13:38)  
Zdendo,

to je relativní. Možná spíše o starší generaci, než jsem já, bohužel má zkušenost je, že "to" v období 1991 - 2005 provozovali i moji vrstevníci. Pakliže si někdo chce hrát na tzv. honoraci, tak se to snaží vnutit i svému okolí. A čím menší obec, tím je "to" zřetelnější.

Pokud jde o zvířetník, i to je realtivní. V obecné rovině, ve velkém městě, (citlivostní subjektivní odhad nad 200k) není zvíře ani GŘ, protože jak vyjde "z fabriky" a sundá sako, je prostě občan. V menší obci (drze říkám pod 50k) može být VIP = zvíře i např. vedoucí provozu, vedoucí autodopravy, vedoucí údržby (zadává zakázky) a pod.
Registrierter Benutzer Racek 
11.07.2007 (13:34)  
Pokud tam nejsou lidi, které by dráha mohla vozit, pak skutečně není důvod, aby tam jezdil vlak - to se asi týká hlavně "pohraničních hvozdů" (Vejprty, Moldava, Šluknovsko) a venkova na jihu kraje. Ovšem v Podkrušnohoří lidi jsou, tam je problém s píš v nelogickém vedení tratí "za uhlím". Uvažoval někdy někdo o možnosti to napravit? Namátkou třeba spojkou Novosedlice - Teplice hlavní pro spojení Chlumce a Krupky do centra Teplic? Protažení tratě od Mostu podél tramvaje do nádraží v Litvínově? Spojení MHD UL na trať 132? Je jasné, že kde není použitelná nabídka, nemůže být ani poptávka ...
Registrierter Benutzer zdenda 
11.07.2007 (13:19)  
stoupa: já mám dojem, že to, co se tady snažíš naznačit, fungovalo tak před třiceti lety (omlouvám se, pokud jsem se sekl moc) možná, ale dneska už tak opravdu není, leda žes byl nějaký hodně velký zvíře:-)))
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
11.07.2007 (11:22)  
2 mah podruhé:

Myslel jsem to vážně, byť s nadsázkou, avšak nevelkou.

Jistě že kašlali na to, zda jsem z AB, nebo odkudsi. Ale s ohledem na mé pracovní postavení jisté nemalé skupiny a kruhy strašně stály o to, kde budu bydlet, kam chodím jíst, zda se zapojím do (dosaď si co chceš, zejména sportovní kluby), a tak se dostaneš až k té paní lékárníkové. A horší v ČB a okolí, než na severu. Já jako kluk z Prahy jsem měl zájem udělat svou práci, ztratit se v davu a jít si hrát s mašinkama.

Přijede Pražák do JČ obce a ptá se: "Dobrý den, mladá paní, kudy se dostanu do Dlouhé ulice"?
Nedozví se však "rovně a třetí doprava", avšak odpověď zní: "A ke komupak tam jdete? A copak mu chcete?"

To je pro Pražáka zakládajícího si na své anonymitě nehorázné narušení jeho soukromí.
Registrierter Benutzer M 
11.07.2007 (10:55)  
mah
Vetsina lokalek je vedena tak, ze se spise vyhyba vetsim sidlum a nejsou zde tedy lidi, ktere by mohla vozit.
Je-li tomu tak, tak potom ale nevidim duvod, proc by tam osobni vlaky mely jezdit. Pokud na Ustecku maji alespon silnice, ktere vedou do obci, tak necht je tam tedy jezdi busy. Snad je to jeste porad (nebo mozna uz?) tak, ze doprava ma byt u lidi a ne, aby se lidi "dopravovali za dopravou"...
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko