..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby Jízdní řád

Weitere aus ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
09.07.2007 (23:29)  
Racek: ano, to je pravda - doprava musi byt v taktu a po cely den, jinak na to lidi kaslou a jednou radeji autem. A presne tak se delaji z rentabilnich trati nerentabilni. Zrusi se par vyhodnych spoju a necha se par zbytecnych... a hle, vlaky jezdi neobsazene!
Registrierter Benutzer pekař 
09.07.2007 (23:20)  
Racek:a tyhle čísla jste si vycucal z prstu nebo jsou výsledkem nějakého seriózního bádáni?
Registrierter Benutzer Racek 
09.07.2007 (23:14)  
ondřej: ... a přispívat obyvatelům odlehlých vesniček na taxík? Mnohde by to bylo asi nejlevnější řešení!
Registrierter Benutzer Racek 
09.07.2007 (23:12)  
milan: je nesmysl řešit jednotlivé spoje, aby měla veřejná doprava smysl, musí mít charakter linky s rozumnými intervaly, ne nahodilých spojů v různých částech dne. O vlaku má smysl uvažovat při poptávce nad 100 lidí za hodinu jedním směrem aspoň po část dne. Nižší poptávku je efektivnější řešit autobusovou linkou.
09.07.2007 (23:06)  
a co takhle zrušit autobusy?
09.07.2007 (22:57)  
Je nějaký rozdíl mezi jízdou autobusu po silnici nebo po kolejích? Ten kolejový má navíc WC, jinak rozdíl nevidím.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
09.07.2007 (22:56)  
V usteckym kraji nejde o nic jineho nez zlikvidovat vsechny lokalky a nahradit je (snad mozna) levnejsimi autobusy (ktere ovsem jsou levne jen nyni, casem to muze byt opacne). Taky jde o to, ze v miste soucasne trate 132 ma byt nejaky silnicni obchvat Decina nebo privadec ci co. Tak hledi vymyslet zpusob, jak tu trat rychle zrusit...
Registrierter Benutzer milan 
09.07.2007 (22:54)  
Precla: Jenže je základní problém, že se těžko hledá hranice mezi využitým a nevyužitým spojem....Kolik lidí v 810? 5..10..15?
Registrierter Benutzer Precla 
09.07.2007 (22:34)  
Není nic špatnýho na tom, když nejsou peníze a ruší se nevyužitelné spoje. Možná by pro posouzení byl dobrej Jízdní řád a nějaké informace o zaplnění vlaku. Aspoň by se zbytečně nevráželi peníze tam, kde nejsou třeba a konečně by dráhy někdy mohli i prosperovat.
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
09.07.2007 (22:25)  
Co chcete od hejtmena Šulce,vždyť ani nenechal uveřejnit Návrh JŘ na stránkách kraje.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko